کانادا یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که ده‌ها جاذبه طبیعی و غیرطبیعی در آن وجود دارد. جاذبه‌هایی مثل پرارتفاع‌ترین آبشار جهان یا یخچال‌های بکر طبیعی که فقط در کانادا قابل بازدید هستند. همین باعث شده که سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان، قصد سفر به این کشور را داشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، قبل از هر چیز لازم است به فکر جمع‌آوری مدارک و اخذ ویزای توریستی کانادا باشید. در این مطلب تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا و سایر موارد مرتبط با این نوع ویزا را برای شما بیان می‌کنیم.

جاذبه‌های توریستی کانادا

کانادا کشوری است که در میان دو اقیانوس واقع شده و از سمت شمال به آب‌های منجمد قطبی راه دارد. قرار گرفتن در چنین موقعیتی باعث شده است کانادا طبیعتی خاص، متنوع و دیدنی داشته باشد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آبشار نیاگارا

نمی‌توانیم از جاذبه‌های کانادا صحبت کنیم و اسم آبشار نیاگارا را نیاوریم. بزرگترین آبشار جهان هر سال میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به کانادا می‌آورد. این آبشار ارتفاعی در حدود ۵۷ متر دارد. کسانی که به دیدن این آبشار پرارتفاع می‌روند، می‌توانند فعالیت‌هایی مثل نگاه به آبشار از پایین، پایین آمدن از تپه Clifton که به آبشار منتهی می‌شود و شرکت در کارناوال‌های شهر نیاگارا جورج (شهر کوچکی در مجاورت آبشار) را تجربه کنند . علاوه بر این‌ها در نزدیکی آبشار نیاگارا چندین هتل وجود دارند که گردشگران می‌توانند آن‌ها را به‌عنوان محل سکونت خود انتخاب کنند.

آبشار-نیاگارا-کانادا.webp

پارک ملی Banff و کوه‌های سنگی

اگر به پارک ملی Banff بروید، می‌توانید یخچال‌های طبیعی کانادا را از نزدیک ببینید. دریاچه Louise که در میان یخچال‌های طبیعی و کوه‌های پوشیده از برف قرار دارد، با آبی زلال و سبز رنگ (به دلیل انعکاس فضای سبز اطراف آن) ، زیبایی ویژه‌ای به منظره پارک ملی Banff بخشیده است. گردشگران می‌توانند در ساحل این دریاچه به گشت و گذار بپردازند. در قسمت جنوبی پارک، شهر Banff قرار دارد. بازدیدکنندگان پارک برای خوردن غذا، خرید کردن و ساکن شدن در هتل به این شهر می‌روند. دریاچه Louise در زمستان‌ها یخ می‌بندد و به یکی از بهترین پیست‌ها برای اسکی روی یخ تبدیل می‌شود.

پارک-ملی-banff-کانادا.webp

برج CN تورنتو

بلندترین و پیشرفته‌ترین برج تورنتو با ۵۵۳ متر ارتفاع، برج CN نام دارد. این برج یکی از زیباترین و مدرن‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانادا به حساب می‌آید. بالاترین قسمت این برج شامل یک رستوران گردان (۳۶۰ درجه) است که در آن می‌توانید همزمان با میل کردن غذا، منظره زیبایی از شهر و دریاچه در کنار هم ببینید.

برج-cn-toronto.webp

خرس‌های قطبی در منیتوبا

کوچ تابستانی خرس‌های قطبی به شمال استان Manitoba باعث ایجاد یک جاذبه خاص گردشگری در مجاورت شهر Churchill شده است. بهترین زمان برای دیدن این خرس‌ها پاییز است. با سفر به این منطقه می‌توانید خرس‌های قطبی را از فاصله‌ای بسیار نببینید.

خرس-های-قطبی-منیتوبا-کانادا.webp

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک-لازم-برای-اخذ-ویزای-توریستی-کانادا.webp

برای اخذ ویزای اقامت موقت در کانادا (Temporary Resident Visa) که برای گردشگران کاربرد دارد، لازم است یک سری مدارک را جمع‌آوری کرده و به سفارت کانادا ارائه کنید. لازم به ذکر است اگر اصل مدرکی به زبان فارسی باشد، ارائه یک نسخه ترجمه انگلیسی یا فرانسوی از آن الزامی است. ترجمه مدرک به همراه اصل آن به سفارت ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که تمام مدارک به جز شناسنامه و پاسپورت، به‌صورت فتوکپی به سفارت ارائه می‌شوند. اگر اصل مدرک‌ها را به جای فتوکپی آن‌ها ارائه کنید، سفارت کانادا این مدارک را تا پایان سفرتان نگه می‌دارد.

  • دو قطعه عکس گرفته شده در ۶ ماه اخیر که نام فرد و تاریخ گرفته شدن عکس در پشت آن‌ها قابل مشاهده باشد.
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار باقی‌مانده. توجه داشته باشید که برای مثال اگر پاسپورت شما هشت ماه اعتبار داشته باشد، نمی‌توانید اقامت ۹ ماهه کانادا را بگیرید. این پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد. یک کپی از صفحه اطلاعات هویتی پاسپورت هم لازم است در کنار آن ارائه شود.
  • اگر پاسپورت فعلی شما پاسپورت دوم یا چندم شما است، باید اصل یا کپی پاسپورت‌های قبلی خود را هم ارائه کنید (تمام صفحات لازم است) .
  • شناسنامه
  • اثبات وجود نسبت فامیلی با میزبان در کانادا (در صورت وجود)
  • سند ازدواج (در صورت وجود)
  • نامه اثبات تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا
  • گواهی اشتغال و سوابق کاری یا تحصیلی
  • نامه توضیح هدف سفر که موارد زیر در آن بیان می‌شوند:
    • مدت‌زمان سفر
    • مدرکی که رزرو هتل و هواپیما را اثبات می‌کند
    • دعوت‌نامه (اگر توسط یک موسسه یا فرد خاص میزبانی می‌شوید، لازم است دعوت‌نامه رسمی او را ارائه دهید.
  • فرم تکمیل‌شده‌ی ویزای اقامت موقت کانادا
  • فرم تکمیل شده‌ای اطلاعات خانوادگی

اگر سفر شما با اهداف کاری انجام شود یا توسط یک کسب‌وکار کانادایی به این کشور دعوت شده باشید، ارائه مدارک زیر هم برای اخذ ویزای توریستی کانادا مورد نیاز خواهد بود:

  • بیانیه مالی (Financial Statement)، نامه‌نگاری‌های انجام شده، طرح ثبت شده (Patent)، رسید تراکنش‌های انجام شده و مواردی از این دست
  • مدارکی که هدف کسب‌وکار را توضیح می‌دهند
  • مدارکی که ارتباط شما با کسب‌وکار را توضیح می‌دهند
  • فرم تکمیل‌شده‌ی دعوت‌نامه که توسط میزبان شما پر شده است
  • نامه‌ای از سمت کارفرما که نقش شما را در کسب‌وکار اثبات می‌کند
  • نامه‌ای که مشخص می‌کند چه کسی هزینه‌های این سفر را بر عهده گرفته است
  • نامه اثبات تمکن مالی برای کسی که هزینه‌های سفر شما را بر عهده گرفته است

تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا

تمکن مالی برای یک ماه زندگی در کانادا ۱۲۳۰ دلار کانادا است. این مبلغ برای توریست‌ها به ۲۰۰۰ دلار کانادا می‌رسد. این مبلغ را اضافه کنید به هزینه درخواست ویزا و انگشت‌نگاری؛ در نهایت می‌توان گفت تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا به ازای هر ماه اقامت متقاضی در این کشور ۲۵۰۰ دلار کانادا است. توجه داشته باشید که اگر خانواده شما چهار نفر است، این تمکن مالی به ۱۰ هزار دلار می‌رسد. شما باید گزارشی از حساب خود ارائه دهید که نشان می‌دهد در حال حاضر این مبلغ را در اختیار دارید. علاوه بر این لازم است گردش‌های مالی حسابتان در ۶ ماه اخیر را نیز ارائه کنید. چرا که امکان جعل مدرک و دست‌کاری رقم موجودی حساب همیشه وجود دارد.

تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا.webp

یکی از سوال‌های مهم بعد از اخذ ویزای توریستی کانادا این است که آیا می‌توانیم این ویزا را به ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای کاری کانادا تبدیل کنیم؟ جواب را می‌توان اینگونه بیان کرد:

  • توریستی به کاری: تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا تقریبا غیرممکن است. اما اگر بتوانید در مدت اقامت موقت خود در این کشور، با یک کارفرما به توافق برسید و مدارک لازم برای مجوز کار یا ورک پرمیت (Work Permit) را ثبت کنید، ویزای توریستی شما به ویزای کاری تبدیل می‌شود. توجه داشته باشید که اخذ مجوز کار ممکن است فرآیند زمان‌بری باشد و اگر اعتبار ویزای شما قبل از صدور مجوز کار به پایان برسد، شانسی برای اخذ ویزای کاری کانادا نخواهید داشت.
  • توریستی به تحصیلی: برای تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی در کانادا لازم است ابتدا پذیرش یک دانشگاه را بگیرید و سپس برای اخذ مجوز تحصیل یا استادی پرمیت (Study Permit) اقدام کنید. لازم به ذکر است که هر دو فرآیند (گرفتن پذیرش و گرفتن مجوز تحصیل) زمان‌بر بوده و ممکن است تا ۶ ماه طول بکشد. برای همین اعتبار ویزای شما تاثیر زیادی در شانس تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی برای شما دارد. به طور کلی برای تحصیل در کانادا بهتر است ابتدا پذیرش بگیرید.

جمع‌بندی

کانادا سال‌ها است صنعت گردشگری را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد می‌شناسد. برای مهاجرت به این کشور تحت عنوان گردشگر، لازم است ابتدا ویزای توریستی کانادا را دریافت کنید. یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزا، نامه اثبات تمکن مالی است که معمولا در قالب گزارشی از حساب شما یا میزبانتان در کانادا به سفارت این کشور ارائه می‌شود. در این مطلب سعی کردیم نکات مرتبط با تمکن مالی لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا را به شما بگوییم. سوالات خود را از بخش کامنت با ما در میان بگذارید.