همان‌طورکه در مطلب مشاوره رایگان تحصیل در فرانسه گفتیم، متقاضیان پس از اتمام دوره های زبان فرانسه در این کشور، نیازی نخواهند داشت که به ایران بازگردند؛ چراکه به‌راحتی می‌توانند ویزای دانشجویی‌شان را از فرانسه تمدید کنند. در این مقاله، دربارۀ چگونگی تمدید ویزای دانشجویی فرانسه صحبت کنیم؛ پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

روند تمدید ویزای دانشجویی فرانسه

اولین گام برای تمدید ویزای دانشجویی فرانسه، گرفتن وقت از سازمان Prefecture است که بسته بهPrefecture مدنظر، می‌توان وقت را آنلاین یا حضوراً تنظیم کرد. بهترین کار برای اطلاع از این موضوع که آیا Prefecture مدنظر امکان وقت‌دهی آنلاین دارد یا خیر، این است که دربارۀ آن جست‌وجو کنید و اطلاعات موردنیازتان را به‌دست آورید. گفتنی است متقاضی باید حدود یک تا دو ماه پیش از به‌پایان‌رسیدن تاریخ اعتبار ویزای دانشجویی برای گرفتن وقت از Prefecture اقدام کند.

مدارک موردنیاز برای تمدید ویزای دانشجویی

مدارک موردنیاز برای تمدید ویزای تحصیلی فرانسه عبارت‌اند از: گذرنامه و ویزا (اصل و کپی)، اوفی، شمارۀ تأمین اجتماعی، مدرک ثبت‌نام برای سال آینده، گواهی تولد (ترجمه‌شده به زبان فرانسوی)، گواهی دال بر داشتن مسکن (سند خانه یا اجاره‌نامه و کپی گذرنامۀ صاحب‌خانه و قبض آب یا گاز و... مربوط به سه ماه گذشته)، گواهی تمکّن مالی و سه عکس‌ گذرنامه‌ای جدید.

شایان ذکر است فرد باید تمامی مدارک یادشده را در روز ملاقات همراه داشته باشد؛ زیرا در‌صورت به‌همراه‌نداشتن حتی یکی از آن‌ها، سازمان Prefecture از فرد می‌خواهد که وقت دیگری تنظیم کند و ا‌زآنجا‌که این روند یک تا دو ماه طول می‌کشد، زمان متقاضی را تلف خواهد کرد.

هنگام تمدید ویزای دانشجویی هیچ مُهری در پاسپورت فرد ثبت نخواهد شد؛ اما متقاضی برگۀ رسیدی با عنوان رسید Carte De Sejour و بعد از سه تا چهار ماه نیز Carte De Sejour خود را دریافت خواهد کرد.

اگر به تحصیل در فرانسه و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید. اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.