بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به‌دلایل مختلف علاقه‌مندند زبان فرانسوی را در میان فرانسوی‌زبانان بیاموزند؛ اما در انتخاب بین فرانسه یا کانادا (استان کبک) مرددند. تحصیل زبان فرانسوی در هر دو کشور مزایای خاص خود را دارد. برای مثال، پس از تحصیل دورۀ زبان در کشور فرانسه، برای ادامه‌تحصیل در دانشگاه می‌توان اقدام کرد و شهریۀ کمتری پرداخت یا برای دانش زبان فرانسوی امتیاز بیشتری در نظام مهاجرتی کانادا گرفت. بسته به علایق و سلایق هر دانشجو، معیارهای بسیاری از‌جمله آب‌وهوا، لهجه، سبک‌زندگی، هزینۀ تحصیل و فرصت‌های شغلی و تحصیلی پس از اتمام دورۀ زبان در انتخاب بین این دو کشور دخیل هستند؛ به‌همین‌سبب، در این مقاله، برای علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مزایای تحصیل زبان فرانسوی در فرانسه یا کانادا را تشریح می‌کنیم.

تحصیل زبان فرانسوی در فرانسه

یکی مزایای مهم تحصیل در فرانسه این است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی به وسایل نقلیۀ عمومی گسترده، در سراسر اروپا با همان ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانید سفر کنید. افزون‌براین، فرانسه کشوری آرام و امن است که کیفیت زندگی در آن رضایت‌بخش است. در این کشور، انواع مختلفی از مدارس فرانسوی مشغول فعالیت هستند که هر فرد باتوجه‌به به وضعیت خود، بهترین مدرسه را برای تحصیل می‌تواند انتخاب کند. از‌نظر موقعیت شغلی، کشور فرانسه چهارمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد و گروه‌های عظیم بین‌المللی در آن فعالیت می‌کنند. از‌آنجا‌که این کشور یکی از مقاصد گردشگری بسیار معروف دنیاست، حتی اگر در ابتدا زبان فرانسوی‌تان در حد پیشرفته نباشد، با دیگران می‌توانید ارتباط برقرار کنید؛ چرا‌که در فرانسه زبان‌های بسیار زیادی صحبت می‌شود. از‌نظر آب‌وهوا، شهرهای این کشور با یکدیگر بسیار متفاوت‌اند. به‌عنوان نمونه، شهرهای شمالی از شهرهای جنوبی سردترند؛ اما شهرهای جنوبی درمقایسه‌با شهرهای شمالی هرساله بارندگی بیشتری شاهدند. از میان شهرهای گرم فرانسه می‌توان به شهر نیس و از میان شهرهای سرد می‌توان به پاریس و روآن اشاره کرد. به‌طورکلی، فرانسه تابستان‌هایی گرم و دلپذیر دارد.

تحصیل زبان فرانسوی در کانادا

تحصیل زبان فرانسوی در کانادا

کانادا کشوری بسیار بزرگ است که فعالیت‌های گوناگونی در شهرهایش جریان دارد. این کشور برای کسانی مناسب است که به فصل‌های طولانی علاقه‌مندند. کانادا مناظر طبیعی بسیار زیبایی در خود گنجانده است که برخی از آن‌ها، مانند آبشار نیاگارا شهرتی جهانی دارند. در این کشور، هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی رایج است و بسته به شهر انتخابی، خود را درمعرض هر دو می‌توانید قرار دهید. یکی از مزایای مهم تحصیل در کانادا به زبان فرانسوی این است که با زندگی در آنجا هم زبان فرانسوی و هم زبان انگلیسی‌تان تقویت می‌شود. از‌نظر مدارس زبان فرانسوی، در این کشور مانند فرانسه گزینه‌های متعددی وجود ندارد؛ اما ازنظر فرهنگی، تحصیل فرانسوی در آنجا تجربه‌ای منحصربه‌فرد است. افزون‌براین، کشور کانادا میزبان چندین دانشگاه برتر دنیاست. در کانادا، آب‌وهوای هر فصل با فصل دیگر متفاوت است. اگر به فصل زمستان و برف علاقه‌مندید، این کشور گزینه‌ای عالی برایتان است. اگر هم فصل تابستان‌ و گرما را ترجیح می‌دهید‌، فعالیت‌های مختلفی را در خارج از خانه می‌توانید امتحان کنید. هرچه به‌سمت شمال کشور حرکت می‌کنیم، آب‌وهوای شهرهای کانادا سردتر می‌شود؛ اما منطقۀ ونکوور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش، آب‌وهوای معتدل‌تری دارد و بیشتر در آن باران می‌بارد.

منبع: