استان آلبرتا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در کانادا میان دانشجویان بین‌المللی است. در حدود ۱۷ هزار دانشجوی بین‌الملل در این استان مشغول به تحصیل هستند. در ادامه سعی داریم در مورد جنبه‌های متفاوت زندگی و تحصیل در آلبرتا کانادا بیشتر صحبت کنیم.

دانشگاه‌های استان آلبرتا

دانشگاه آلبرتا برترین دانشگاه استان آلبرتا است. دانشگاه آلبرتا دومین دانشگاه کانادا از نظر تعداد دانشجو است. دانشگاه آلبرتا از لحاظ سطح آموزش و تحقیقات در کانادا و دنیا بسیار شناخته شده است. دانشگاه کلگری یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر این استان است. علاوه بر دانشگاه‌های استان آلبرتا، کالج‌ها و مراکز آموزشی بسیاری در این استان وجود دارند که هر ساله دانشجویان زیادی را جذب خود می‌کنند. به عنوان مثال مؤسسه تکنولوژی آلبرتای شمالی (NAIT) یکی از کالج‌های شناخته شده آلبرتا است که در زمینه تئوری ماشین و طراحی شبکه فعالیت دارد.

صنعت در استان آلبرتا

صنایع بسیار زیادی در استان آلبرتا فعالیت دارند. صنعت اصلی این استان نفت و مشتقات آن است. افرادی که قصد تحصیل در زمینه صنایع نفت و گاز را دارند می‌توانند در این استان به راحتی موقعیت شغلی مورد نظر خود را پیدا کنند. از جمله دیگر صنایعی که در استان آلبرتا فعال هستند می‌توان صنایع کشاورزی و دامداری، صنایع تولیدی و صنایع توریستی را نام برد. همچنین در چند سال اخیر صنایع ارتباطات نیز در این استان رونق زیادی گرفته است. در سال گذشته در استان آلبرتا در حدود ۱۹ هزار شغل جدید ایجاد شده است که این امر نشان دهنده این است که بازار کار در این استان در حد قابل قبولی قرار دارد.

هزینه بیمه درمانی پائین

کشور کانادا به داشتن بیمه‌های درمانی بسیار خوبی معروف است. دانشجویان بین‌المللی که در استان آلبرتا تحصیل می‌کنند می‌توانند از برنامه بیمه درمانی استان آلبرتا (AHCIP) استفاده کنند. تمامی ساکنان استان آلبرتا می‌توانند از این بیمه درمانی که از سمت استان آلبرتا تأمین می‌شود استفاده کنند. بیمه درمانی استان آلبرتا تمامی نیاز‌های پزشکی و درمانی ضرورری را پوشش می‌دهد. افرادی که استادی پرمیت تحصیل در استان آلبرتا را دارند و قصد این را دارند که بیشتر از یکسال در این استان زندگی کنند می‌توانند برای گرفتن این بیمه اقدام کنند.

فرهنگ و جامعه در استان آلبرتا

مردم شهر‌های استان آلبرتا مردمی خونگرم و مهمان نواز هستند. در این استان مردم همیشه سعی دارند تا برای جامعه خود مفید باشند و در حد توان خود برای رشد و شکوفایی جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، تلاش کنند. در شهر کلگری که بزرگترین شهر استان آلبرتا است در حدود ۷۰ درصد ساکنین در هفته به مدت ۱۵ ساعت کار داوطلبانه انجام می‌دهند. مردم استان آلبرتا سعی دارند تا با انجام کار‌های داوطلبانه به نیازمندان کمک کرده و همشهریان خود را فراموش نکنند.

شهر کلگری یکی از جوان‌ترین شهر‌های کانادا است. متوسط سن ساکنان شهر کلگری نسبت به بقیه شهر‌های کانادا پائین است. همین امر شهر کلگری را به مقصدی جذاب برای زندگی دانشجویی تبدیل کرده است. متوسط سنی ساکنان این شهر ۳۶ سال است و در حدود ۴۱ درصد از جمعیت این شهر بین ۲۰ تا ۴۴ سال سن دارند. شهر‌های دیگر استان آلبرتا مانند شهر ادمونتون نیز مانند شهر کلگری سرزنده و پر انرژی هستند.

طبیعت استان آلبرتا

استان آلبرتا طبیعت بسیار زیبا و محسور کننده‌ای دارد. رشته کوه‌های راکی که از کشور آمریکا تا کانادا ادامه دارد در این استان قرار دارند. سالانه ۳ میلیون نفر از رشته کوه‌های راکی در استان آلبرتا بازدید می‌کنند. رشته کوه‌های راکی ۹۰ دقیقه تا شهر کلگری فاصله دارند. همین امر باعث شده تا بسیاری از افرادی که در شهر کلگری زندگی می‌کنند و یا به این شهر سفر کرده‌اند از این رشته کوه‌های زیبا به راحتی بازدید کنند. به دلیل طبیعت و کوه‌های زیبایی که استان آلبرتا دارد، ورزش‌های زمستانی مانند اسکی در این استان بسیار پرطرفدار هستند.

آب و هوای استان آلبرتا

آب و هوای استان آلبرتا مانند بیشتر نقاط کانادا سرد است. زمستان‌های این استان طولانی و همراه با بارش برف است. در بعضی از شهر‌های استان آلبرتا در فصل زمستان به مدت چند روز باد‌های گرمی می‌وزد و دمای هوا برای مدت کوتاهی بالا می‌رود. برای بسیاری از افراد،  تجربه زمستان در استان آلبرتا برای اولین بار می‌تواند تجربه سختی باشد. ساکنان استان آلبرتا برای گذراندن زمستان از لباس‌های مناسب سرما و تجهیزات لازم استفاده می‌کنند تا سرمای هوا را راحتتر تحمل کنند. دانشجویان بین‌الملل اغلب در سال اول و به دلیل تجربه کمی که از زمستان‌های کانادا دارند، تا حدی غافل‌گیر می‌شوند اما با گذشت زمان به آب و هوای این استان عادت کرده و از زیبایی‌های فصل زمستان در استان آلبرتا لذت می‌برند.

هزینه زندگی در استان آلبرتا

هزینه زندگی در شهر‌های استان آلبرتا نسبت به کلانشهر‌های کانادا پائین‌تر است. هزینه اجاره مسکن یکخوابه در این استان مبلغی در حدود ۸۰۰ تا هزار دلار در ماه است. دیگر هزینه‌های جاری برای زندگی در این استان هم به صورت متوسط بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه است. هزینه زندگی هر فرد تا حد بسیار زیادی به سبک زندگی فرد برمی‌گردد و بسیاری از دانشجویانی که در این استان زندگی می‌کنند با صرفه جویی در هزینه‌های خود سعی دارد تا مخارج خود را پائین بیاورند. در کل استان آلبرتا یکی از استان‌های کانادا است که افراد می‌توانند زندگی دانشجویی خوبی را در آن تجربه کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع