امکان استفاده از بورسیه تحصیلی اینفنیون در دانشگاه پادوا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ فراهم شد. دانشگاه پادوا از پیوستن دانشجویان بین‌المللی به بورسیه‌های تحصیلی اینفنیون (Infineon Scholarships) در ایتالیا استقبال می‌کند. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل مهندسی الکترونیک در دورۀ کارشناسی ارشد دانشگاه پادوا به زبان ایتالیایی در دو قسط پنج‌هزار یورو کمک‌هزینۀ تحصیلی می‌توانند دریافت کنند. همۀ دانشجویان بین‌المللی اروپایی و غیراروپایی واجدشرایط دریافت این بورسیه هستند و آخرین مهلت ثبت‌نام برای دریافت آن ۲نوامبر۲۰۲۱ (۱۱آبان۱۴۰۰) اعلام شده است.

متقاضیان برای دریافت بورسیۀ تحصیلی اینفنیون در دانشگاه پادوا در رشتۀ مهندسی الکترونیک باید ثبت‌نام کنند و مدارک زیر را ارائه دهند: ۱. مدرک کارشناسی مهندسی اطلاعات؛‌ ۲. ریزنمره‌ها و ریز‌دروس گذرانده‌شده؛ ۳. رزومه و برنامۀ درسی آکادمیک (ترجیحاً در قالب Europass )؛ ۴. انگیزه‌نامه؛ ۵. رونوشت سند شناسایی معتبر؛ ۶. داشتن مدرک زبان انگلیسی و زبان ایتالیایی در حد B2.

کمیتۀ اعطای بورسیۀ تحصیلی نکته‌های زیر را به‌منظور اعطای بورسیۀ تحصیلی اینفنیون در نظر می‌گیرد:‌۱. برنامۀ درسی آکادمیک متقاضیان در راستای رشتۀ مهندسی الکترونیک در دانشگاه پادوا باشد؛ ۲. ریزنمره‌های متقاضیان در مقطع تحصیلی پیشین (کارشناسی)؛ ۳. رزومۀ متقاضی و برنامۀ درسی وی؛ ۴. کاورلتر؛ ۵. مصاحبۀ متقاضی. گفتنی است تسلط بر زبان ایتالیایی برای کسب بورسیۀ تحصیلی مزیت به‌حساب می‌آید. شایان ذکر است از بورسیۀ تحصیلی اینفنیون هم‌زمان با بورسیه‌های استانی ایتالیا نمی‌توان استفاده کرد و مناسب دانشجویانی است که قصد دارند در رشتۀ مهندسی الکترونیک در دانشگاه پادوا تحصیل کنند؛ اما موفق نشده‌اند کمک‌هزینه‌های تحصیلی دولتی را دریافت کنند.

دانشگاه دولتی پادوا (Università degli Studi di Padova) قدیمی‌ترین دانشگاه کشور ایتالیا و اروپاست که سال ۱۲۲۲م تأسیس شد. طبق تازه‌ترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، این دانشگاه رتبۀ برتر سوم را در میان دانشگاه‌های برتر ایتالیا و براساس رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، ردۀ دویست‌وچهل‌دوم را در بین دانشگاه‌های معتبر جهان کسب کرده است. شایان ذکر است دانشگاه پادوا عنوان بهترین دانشگاه ایتالیا را ازنظر کیفیت آموزش ازآنِ خود کرده است.

دانشگاه پادوا با داشتن ۸ دانشکده و ۳۲ دپارتمان رشته‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. دانشکده‌های دانشگاه پادوا عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم کشاورزی و دام‌پزشکی، دانشکدۀ اقتصاد و علوم سیاسی، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی و میراث فرهنگی، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ روان‌شناسی و دانشکدۀ علوم پایه. اگر به تحصیل در دانشگاه پادوا در کشور ایتالیا علاقه‌مند‌ید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. ناگفته نماند دانشگاه پادوا هر سال بورسیه‌های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر می‌گیرد که با مراجعه به این لینک، با آن‌ها می‌توانید آشنا شوید.

منبع: