در پروسه صفر تا صد مهاجرت تحصیلی همیشه انتخاب بهترین رشته ها برای بورسیه امری حیات به حساب می اید زیرا گستردگی رشته ها زیاد است و هر کدام از رشته ها نیز در کشورهایی خاص، دارای شرایط تحصیل مطلوب تری هستند. شاید زمانی که نوبت به معرفی بهترین رشته های تحصیلی در انگلیس می شود، شاخه ی علوم انسانی همواره دارای چندین رشته در این لیست باشد. به همین جهت در این مقاله قصد داریم، هر انچه در خصوص بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت باید بدانید را بیان نماییم.

لیست بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت

رشته های انسانی برای مهاجرت بسیار گسترده هستند و حتی در برخی از این رشته ها امکان مهاجرت تحصیلی بدون کنکور نیز وجود دارد. در این بخش قصد داریم بهترین رشته های شاخه انسانی برای مهاجرت تحصیلی ارزان را معرفی نماییم:

  • روانشناسی: مطالعه رفتار و فرآینده ای ذهنی انسان که برای فرد بعد از تحصیل، فرصت های شغلی در بخش مشاوره، درمان و تحقیق ایجاد می شود.
  • جامعه شناسی: بررسی ساختار ها و فرآیند های اجتماعی که در بخش سیاست گذاری، تحقیقات اجتماعی و سازمان های غیر دولتی امکان اشتغال در ان وجود دارد.
  • حقوق: مطالعه قوانین و سیستم های حقوقی که فرصت کار به عنوان وکیل، مشاور حقوقی یا قاضی برای افراد را فراهم می کند.
  • علوم سیاسی: تحلیل سیستم های سیاسی و روابط بین الملل که مناسب برای کار در سازمان های دولتی یا سازمان های بین المللی است.
  • اقتصاد: بررسی تولید، توزیع و مصرف کالا ها و خدمات که کاربرد این رشته بیشتر در بانکداری، تحلیل اقتصادی و سیاستگذاری های کلان دولت ها است.
  • تاریخ: مطالعه وقایع گذشته بشر که به شما امکان فعالیت بعد از تحصیل در آموزش، موزه ها یا پژوهش های تاریخی را می دهد.
  • زبان شناسی: بررسی ساختار زبان ها و ارتباطات انسانی که کاربرد در بخش ترجمه، آموزش زبان یا فناوری زبان را دارد.
  • مطالعات فرهنگی: تحلیل فرهنگ ها در جوامع مختلف که مناسب برای کار در رسانه ها، آموزش یا سازمان های فرهنگی است.
  • آموزش: تمرکز بر روش ها و نظریه های تدریس و یادگیری که امکان اشتغال به عنوان معلم یا مدیر آموزشی را ایجاد می کند.
  • فلسفه: مطالعه مسائل بنیادین درباره وجود، دانش و اخلاقیات که کاربرد در آموزش، نوشتن یا مشاوره دارد.

لیست بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به امریکا

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آمریکا شامل موارد زیر هستند:

حقوق (Law)

وکلا در آمریکا تقاضای بالایی دارند، به ویژه در زمینه های حقوق تجاری و فناوری می توانید به موفق هایی مناسبی دست پیدا کنید.

روانشناسی (Psychology)

با افزایش توجه به سلامت روان، نیاز به روانشناسان بیشتر شده است.

مدیریت منابع انسانی (Human Resource Management)

شرکت ها برای مدیریت نیروی کار خود به متخصصان این حوزه نیاز دارند.

اقتصاد (Economics)

تحلیلگران اقتصادی برای مشاوره در تصمیم گیریهای مالی و اقتصادی مورد تقاضا هستند.

علوم سیاسی و روابط بین الملل (Political Science and International Relations)

با توجه به نقش آمریکا در سیاست جهانی، این رشته ها بازار کار خوبی دارند.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به ایتالیا

اگر قصد تحصیل در کشوری مانند ایتالیا را داشته باشید، انتخاب های زیادی در بین رشته های علوم انسانی دارید. علاوه بر این، بورسیه های متعددی نیز در انتظار شما خواهد بود. در ادامه لیست کاملی از بهترین رشته های تحصیلی در شاخه علوم انسانی را مشاهده می کنید:

  • علوم سیاسی
  • زبان
  • تاریخ
  • فلسفه
  • روانشناسی
  • اقتصاد
  • جامعه شناسی
  • مدیریت دولتی
  • باستان شناسی
  • حقوق
  • روابط بین الملل
  • جغرافیا

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به ایتالیا

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به کانادا

رشته هایی مانند روابط بین‌ الملل، مطالعات اجتماعی، حقوق و مدیریت کسب و کار، جزو بهترین انتخاب ها برای مهاجرت به کشور کانادا می باشد. البته از این بین از رشته روانشناسی با توجه به بازار کار مناسبی که در کانادا دارد نیز نباید غافل شد.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت به آلمان

اگر به تحصیل در کشور آلمان علاقه دارید پیشنهاد می ‌شود بازار کار مرتبط و دانشگاه ‌های معتبر آلمان را بررسی کنید. همچنین، یادگیری زبان آلمانی می ‌تواند شانس شما را برای مهاجرت و اقامت در آلمان افزایش دهد. بهترین رشته های علوم انسانی برای مهاجرت به آلمان شامل: روانشناسی، حقوق، زبان های خارجی، مدیریت بازرگانی و علوم اجتماعی می باشد.

بهترین رشته های علوم انسانی از نظر بازار کار

بازار کار رشته های علوم انسانی در دنیا همیشه خوب بوده زیرا تمامی سیاست مدار های بزرگ دنیا و اقتصاددان و وکلای مشهور که جزو پر درامد ترین افراد در دنیا هستند، از این رشته های فارغ التحصیل شده اند. به عنوان مثال روانشناسی در زمینه ی مشاوره و درمان بازار کار خوبی در تمامی نقاط دنیا دارد. رشته های مدیریت همواره برای اشتغال مناسب بوده اند و رشته ای مانند حقوق، با زمینه ی کار در بخش وکالت و مشاوره حقوقی، از دیگر رشته های این حوزه با بازار کار مناسب است.

بهترین رشته های علوم انسانی از نظر بازار کار

بهترین کشور ها برای مهاجرت با رشته های علوم انسانی

انتخاب یک کشور برای مهاجرت تحصیلی در رشته های علوم انسانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. زیرا این انتخاب دقیقا به علاقه و هدف شما از تحصیل بستگی دارد. مثلا اگر قصد تحصیل در بهترین دانشگاه های این حوزه را داشته باشید و به انجام پژوهش های تحقیقاتی گسترده علاقه دارید، آمریکا و انگلستان انتخاب مناسبی خواهند بود. اگر بدنبال فرصت های شغلی مناسب و شرایط پذیرش اسان تر هستید، کانادا می تواند گزینه ای مناسب باشد. کشوری با هزینه های تحصیل و زندگی پایین را اگر بخواهید برای مهاجرت در رشته های علوم انسانی انتخاب کنید، ایتالیا و آلمان و حتی فرانسه بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. انتخاب نهایی باید بر اساس علاقه شخصی، زبان، بودجه، و اهداف شغلی شما باشد.

اگر با مطالعه مطالب این مقاله هنوز تصمیم قطعی به انتخاب یک رشته نگرفته اید، می توانید از مشاورین ما در سیم آخر، کمک بگیرید تا راهنمایی دقیقی در این خصوص به صورت رایگان کسب کنید. همچنین در خصوص مطالب بیان شده در این مقاله اگر سوالی دارید، لطفا موضوع را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان، به مشکل شما رسیدگی شود.

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید می توانید از راه های زیر با مشاوران سیم آخر در ارتباط باشید:

سوالات متداول

بهترین رشته های علوم انسانی برای خانم ها چیست؟

رشته هایی نظیر وکالت، روانشناسی، آموزش زبان و ادبیات و همچنین علوم اجتماعی و رفتاری، رشته هایی مناسب برای تحصیل خانم ها هستند.

پردرآمدترین رشته های انسانی در جهان چیست؟

در حال حاضر، پردرآمدترین رشته ای علوم انسانی در دنیا، رشته حقوق می باشد.