سطح رفاه، امنیت و درآمد بالا، امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا، تحصیل به زبان انگلیسی در کشوری که برترین سیستم آموزشی را از آن خود کرده است و نرخ بیکاری‌اش تنها 2.5 درصد اعلام شده، کشور انگلستان را به یکی از مهاجرپذیرترین و دانشجویی‌ترین مقاصد اروپایی در جهان تبدیل کرده است. اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل در خاک این کشور هستید خوب است با بهترین و آینده‌دارترین رشته‌ها برای تحصیل در انگلیس آشنا شوید. در این مطلب قرار است رشته‌های پرکاربرد دانشگاه‌های این کشور را لیست و پولسازترین آن‌ها را معرفی کنیم.

آشنایی با رشته های پرطرفدار در انگلیس

بدون‌شک یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که در راستای تحصیل در خارج از کشور باید برداشت، آشنایی با پولسازترین رشته‌های تحصیلی در کشور مقصد است؛ بدیهی است که با انتخاب درست، افراد می‌توانند به‌راحتی کاری همسوی رشته و تخصصشان پیدا کنند و روز به‌روز شاهد پیشرفت خودشان در خاک آن کشور باشند. کشور انگلستان نیز به‌عنوان یکی از بهترین مقصدهای اروپایی برای تحصیل، رشته‌های پرکاربرد و پردآمد بسیاری را ارائه می‌دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی کنترل کیفیت و برنامه ریزی
  • تکنسینی آزمایشکاه
  • مربی و طراحی رقص
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی طراحی و توسعه
  • مهندسی تولید و فرآیند
  • مدیریت حوزه خدمات درمانی و سلامتی
  • رشته بیوشیمی و بیولوژیک
  • رشته فیزیک
  • برنامه‌نویسی و متخصصان نرم افزار
  • متخصصی طراحی و توسعه وب
  • دامپزشکی
  • کارشناسی اقتصادی
  • رشته علوم اجتماعی
  • رشته علوم انسانی
  • تحلیل کسب و کارهای فناوری اطلاعات
  • مهندسی معماری
  • طراحی سیستم
  • حسابداری
  • مدیریت ملی و اقتصادی
  • و...

تحصیل در رشته‌های پزشکی

اگر قصد زندگی و کار پس از تحصیل در انگلستان را دارید، تحصیل در رشته‌های پزشکی می‌تواند آینده شما را در این کشور تضمین کند. دانشجویان برای تحصیل در شاخه‌های علوم پزشکی می‌بایست مقطع A-Level را سپری کنند و بعد از آن درصورت اخذ نمرات عالی امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر انگلستان را خواهند داشت. تحصیل در پزشکی عمومی حدودا بین 4 الی 5 سال به طول می‌انجامد که بعد از آن دانشجویان می‌توانند بنا به انتخاب خودشان رشته تخصصی همچون دندانپزشکی، روانشناسی، جراحی، داروسازی، چشم پزشکی و... را دنبال کنند.

در رابطه با درآمد حاصل از رشته‌های پزشکی در انگلستان نیز باید بگوییم که بسته به تجربه، سابقه کار و پوزیشن شغلی افراد، درآمد سالانه آن‌ها مبلغی حدود 30 الی 100 هزار پوند در سال متغیر است.

تحصیل در رشته‌های مهندسی

رشته‌های علوم مهندسی از جمله رشته‌های پردرآمد و پرتقاضا نه تنها در انگلستان، بلکه در سراسر دنیا هستند. این رشته‌ها باتوجه به بازارکار خوب و فرصت‌های شغلی متنوع و بالایی که دارند باعث شده‌اند که به یکی از پرتقاضاترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان تبدیل شوند. تحصیل در این رشته‌ها در مقطع لیسانس 3 ساله است و دانشجویان می‌توانند، بعد از اخذ مدرک و اتمام تحصیل باتوجه به سطح مهارت و تخصصشان شروع به کار کنند.

از جمله رشته‌های پرکاربرد و پردرآمد علوم مهندسی در انگلستان می‌توان به شاخه‌های مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی IT ،مهندسی صنایع، مهندسی مواد، مهندسی عمران، مهندسی سازه، مهندسی معماری و… اشاره کرد. همچنین درباره حقوق این رشته‌ها نیز باید بگوییم که درآمد سالانه حاصل از رشته‌های علوم مهندسی، مبلغی حدود 25 هزار الی 150 هزار پوند در سال متغیر است.

تحصیل در رشته‌های حقوق

رشته حقوق یکی دیگر از رشته‌های پرکاربرد در کشور انگلستان است که اتفاقا متقاضیان بسیاری هم دارد. تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی اغلب 3 سال طول می‌کشد و دانشجویان می‌توانند با شرکت در دوره‌های کارآموزی و تکمیلی مشغول به کار شوند. وکالت، مشاور حقوقی، قاضی، حقوقدان و... از جمله شغل‌های پردرآمد در رشته حقوق هستند. در رابطه با درآمد حاصل از این رشته نیز باید بگوییم که بسته به تجربه و سابقه کار افراد، درآمد سالانه مبلغی حدود 20 هزار الی 200 هزار پوند در سال متغیر است.

تحصیل در رشته‌های مدیریت

رشته‌های مدیریت یکی دیگر از بهترین و پولسازترین شاخه‌های تحصیلی در کشور انگلستان هستند که باتوجه به وضعیت خوب اقتصادی انگلستان، فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها، از بازار کار خوب و امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند. درآمد حاصل از این رشته‌ها بسته به سطح تجربه و مهارت افراد سالانه میان 20 الی 90 هزار پوند متغیر است.

مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت کسب‌وکار، مدیریت صنعتی، رشته MBA و... ازجمله رشته‌های پردرآمد در زمینه مدیریت هستند که افراد می‌توانند با اخذ ویزای تحصیلی برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شانس تحصیل در این رشته‌ها را در دانشگاه‌های انگلیس داشته باشند.

تحصیل در رشته‌های فنی و کامپیوتر

بدیهی است که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و قدم برداشتن دنیا به سمت فناوری‌های دیجیتالی، رشته‌های کامپیوتر و فنی نیز از دیروز محبوب‌تر شده‌ند و آینده شغلی روشن‌تری را برای فارغ‌التحصیلانشان تضمین می‌کنند. کشور انگلستان نیز به‌عنوان یک مقصد پیشرفته و توسعه‌یافته در ارائه رشته‌های کامپیوتر و فنی خیلی خوب عمل کرده و بستر تحصیلی و کاری خوبی را برای علاقه‌مندان به این دسته از رشته‌ها فراهم کرده است.

مهندسی سخت‌افزار، مهندسی نرم‌افزار، مهندسی شبکه، فناوری اطلاعات و... از جمله رشته‌های آینده‌دار در این کشور هستند. همچنین در رابطه با میزان درآمد فارغ‌الحصیلات رشته‌های علوم کامپیوتر و فنی باید بگوییم که باتوجه به میزان مهارت و تجربه افراد، میزان درآمد آن‌ها از 40 الی 70 هزار پوند در سال متغیر است.

تحصیل در رشته‌های هنری

پیشیته فرهنگی و هنری انگلستان باعث شده است که این کشور به یکی از بهترین مقصد‌ها برای تحصیل در رشته‌های هنری تبدیل شود. نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، فعالیت در حوزه تئاتر و سینما، ساخت فیلم، عکاسی، نقاشی، سفالگری، طراحی لباس، معماری، موسیقی، رسانه‌های دیجیتالی، هنرهای زیبا و... ازجمله رشته‌های محبوب برای تحصیل و کار در انگلستان هستند. همچنین درآمد هنرجویان بسته به میزان تجبربه، رشته فعالیت و کیفیت کارشان از 20 هزار پوند الی 70 هزار پوند در سال متغیر است.

بدون شک اخذ ویزای تحصیلی انگلیس بهترین روش برای پیدا کردن شغل مناسب و تشکیل یک زندگی مناسب در این کشور است. برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل و کار در انگلیتان و گرفتن پذیرش، می‌توانید از مشاوران موسسه مهاجرت تحصیلی سیم آخر کمک بگیرید. ما در سیم آخر شرایط شما را بررسی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت برای کدام دانشگاه‌ها شانس دریافت پذیرش دارید. در صورت تمایل، در ادامه مسیر هم برای دریافت ویزا، هماهنگی خوابگاه و سایر چالش‌های تحصیل در انگلیس و سایر کشورها همراهتان خواهیم بود.

لیست رشته های پردرآمد در انگلستان

خیلی از افراد هستند که قصد دارند بعد از اتمام تحصیل، در کشور انگلستان به کار و زندگی مشغول شوند تا بتوانند به اقامت و پاسپورت مدنظرشان برسند. از این‌رو آشنایی با پردرآمدترین رشته‌های این کشور باعث می‌شود که افراد آینده شغلی و تحصیلی بهتری را برای خود فراهم کنند؛ از جمله رشته‌های پردرآمد و آینده‌دار در کشور انگلستان می‌توان به متخصص اطفال، متخصص نوزادان، پزشک خانواده، متخصص بیهوشی، انکولوژیست، روماتولوژیست، مدیر ارشد فناوری، شریک دعاوی حقوقی، جراح پلاستیک، متخصص ارتودنسی، تحلیلگر ارشد، مدیر بخش تولید، شریک مالیاتی، رئیس بخش فروش، مدیر ارشد مالی، متخصص پوست، معاون مهندسی، متخصص چشم، جراح عروق، نفرولوژیست و... اشاره کرد.

درباره درآمده سالانه چنین شغل‌هایی نیز باید بگوییم که بسته به رشته مدنظر، سابقه‌کاری و... میانگین حقوق سالانه مبلغی حدود 95 هزار پوند الی 125 هزار پوند در سال متغیر است.

کلام آخر

اگر شرایط تحصیل در انگلیس را دارید، ما در سیم آخر آماده‌ایم تا صفر تا صد مسیر را به شما نشان دهیم و برای طی کردن این مسیر شما را همراهی کنیم. مشاوره اولیه سیم آخر (بررسی شرایط شما و ارائه راهنمایی‌های کلی در مورد مهاجرت) کاملا رایگان است. ما علاوه بر کشور انگلستان، شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ایتالیا، فرانسه، نروژ، آلمان و اسپانیا را نیز در سبد خدمات خود داریم و برای مهاجرت به این کشورها در کنار شما خواهیم بود.