کانادا کشوری است که بسیاری از دانشجویان، آن را برای تحصیل در رشته‌های مختلف انتخاب می‌کنند. این کشور دارای دانشگاه های برتر در زمینه های مختلف تحصیلی بوده و بی‌شک هر دانشجوی با استعداد و با هدفی تمایل به تحصیل در این دانشگاه‌ها را دارد. تحصیل در کانادا یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای دانشجویانِ سخت‌کوش است زیرا این کشور سابقه‌ای طلایی در زمینه آموزش و پرورش دانشجویان برتر داشته است. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، کانادا درزمینه‌های مختلف تحصیلی دارای دانشگاه‌های برتری است که رشته حقوق نیز یکی از آنها است.

بر اساس رتبه‌بندی جدید QS (QS by subject) که اخیراً (سال ۲۰۲۰) منتشر شده است، کانادا دارای دانشگاه‌های بسیار معتبری در زمینه حقوق است که در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق بپردازیم.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو از جمله دانشگاه‌های باکیفیت در سطح جهانی است که بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS این دانشگاه در زمینه رشته حقوق در جایگاه ۲۰ جهانی واقع شده است. دانشگاه تورنتو در در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده و یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق است و دانشجویان این دانشگاه فرصت یادگیری از طریق کار را دارند. تاکنون بیش از ۵۶۰,۰۰۰ دانشجو از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۷۴,۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل یکی از محبوب‌ترین دانشگاه‌ها در میان علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی به کانادا است. دانشگاه مک‌گیل که در شهر مونترال قرار دارد یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا است که هر سال هزاران دانشجوی بین‌المللی را از بیش از ۱۵۰ کشور جهان و بالاترین درصد دانشجویان دکتری در بین تمام دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا را به خود جذب می‌کند. دانشگاه مک گیل شهرت خود را مرهون ۵۰ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی، بیش از ۴۰۰ دوره تحصیلی، تاریخ غنی و شبکه فارغ‌التحصیلان موفق با حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر عضو در سراسر جهان است. دانشگاه مک‌گیل همچنین در زمینه رشته حقوق در جایگاه ۲۸ جهانی واقع شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا جزو ۲۰ دانشگاه دولتی برتر جهان است و حدود ۶۵,۰۰۰ دانشجو و بیش از ۱۶,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. رتبه این دانشگاه در زمینه رشته حقوق، ۴۰ بوده و در جامعه دانشگاهی و نیز در بین کارفرمایان، شهرت و جایگاه ویژه‌ای دارد. این دانشگاه اخیراً به عنوان بین‌المللی‌ترین دانشگاه آمریکای شمالی شناخته شده و بین‌المللی بودن هیئت علمی این دانشگاه نیز از امتیازات آن محسوب می‌شود.  دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا همچنین رتبه ۳۸ دانشگاه‌های جهان از لحاظ موقعیت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان را دارد. این دانشگاه در برخی از رشته‌ها پیشرو است، از جمله: علوم ورزشی (رتبه ۳ جهان)، جغرافیا (رتبه ۵ جهان)، مهندسی معدن (رتبه ۹ جهان).

دانشگاه مونترال

براساس رتبه‌بندی QS دانشگاه مونترال در زمینه رشته حقوق در جایگاه ۱۵۰-۱۰۱ جهانی واقع شده است. این دانشگاه همچنین به علت حجم بالای فعالیت‌های تحقیقاتی در میان دانشگاه‌های کانادا رتبه سوم را از آن خود کرده است. دانشگاه مونترال در هر سال ۳ ترم تحصیلی (پاییز، زمستان و تابستان) ارائه می‌دهد و این طول دوره تحصیل در این دانشگاه را کاهش می‌دهد؛ برای مثال امکان گذراندن برخی از دوره‌های دکتری طی ۶ ترم تحصیلی (۲ سال) وجود دارد. شهریه دانشگاه مونترال کانادا بر مبنای اینکه دانشجو، اهل کبک (شهروند کبک)، اهل کانادا و یا دانشجوی بین‌المللی باشند، متفاوت است. همچنین شهریه برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک که در زمینه رشته حقوق در جایگاه جهانی واقع شده است، به دلیل ارائه راه‌های جدید تفکر و آموزش و کیفیت بالای تحقیقاتی به خصوص در دوره کارشناسی دارای شهرتی جهانی است. رشته‌هایی که دانشگاه یورک در این دوره (کارشناسی) ارائه می‌دهد عبارتند از: علوم پایه، بیزینس (تجارت و کسب و کار)، حقوق، مهندسی، بهداشت، مطالعات زیست‌محیطی، هنرهای آزاد و مطالعات حرفه‌ای، آموزش، طراحی، اجرا، رسانه و هنر. این دانشگاه همچنین در زمینه رشته حقوق در جایگاه ۱۵۰-۱۰۱ جهانی واقع شده است.

دانشگاه کویینز

دانشگاه دولتی کویینز که در زمینه رشته حقوق در جایگاه ۲۰۰-۱۵۱ جهانی قرار گرفته است یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر کانادا است. کویینز که یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های این کشور است امروزه به عنوان مرکز آموزشی-تحقیقاتی در کینگستون کانادا شناخته می‌شود. این دانشگاه همچنین دارای دانشکده‌های تحقیق-محوری است که فضایی پویا و پر تحرک را در اخیتار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه دولتی آلبرتا که به طور کلی حدود ۳۳۰۰۰ دانشجو دارد در رتبه‌بندی QS (در زمینه حقوق) در جایگاه ۲۰۰-۱۵۱ جهانی قرار گرفته است. آلبرتا که یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا بوده و از جمله دانشگاه‌های پیشتازِ تحقیق-محور در جهان است. این دانشگاه علاوه بر رشته حقوق در زمینه‌های دیگری نیز دارای شهرت است که برخی از آنها عبارتند از: علم انسانی، علوم پایه، هنر، بیزینس (کسب و کار)، مهندسی و علوم سلامت و بهداشت.

دانشگاه اواتا

اواتا نیز دانشگاهی برتر در کانادا است که در زمینه حقوق در جایگاه ۲۰۰-۱۵۱ جهانی قرار گرفته است. این دانشگاه، دولتی بوده و به طور کلی، ۳۵۱۴۰ دانشجو دارد. همچنین کیفیت تحقیقاتی دانشگاه اواتا بسیار بالا بوده و همواره زمینه پیشرفت را برای دانشجویان و کادر آموزشی فراهم می‌کند.

دانشگاه وسترن

سایت معتبرQS، رتبه ۲۰۰-۱۵۱ جهانیِ رشته حقوق را به دانشگاه وسترن اعطا کرده است. وسترن دانشگاهی دولتی است که به طور کلی حدود ۳۰۰۰۰ دانشجو دارد. وسترن همچنین دانشگاهی برتر و تحقیق-محور است  که دانشجویان بسیاری از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. تعداد تحقیقاتی که سالانه در این دانشگا انجام می‌شود حدود ۲۳۵ میلیون است که هدف آن از انجام چنین تحقیقاتی، گسترش سطح علمی در دانشگاه و سراسر جهان است.

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دولتی دالهاوزی با رتبه ۳۰۰-۲۵۱ جهانی در زمینه حقوق، یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در کانادا است. این دانشگاه به دلایل متعددی مانند کیفیت بالای سطح آموزشی و تدریس و همچنین فراهم کردن زمینه تحقیقاتی برای دانشجویان به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر جهانی شناخته می‌شود. دانشگاه دالهاوزی همواره دانشجویان با سطح علمی بالا را به خود جذب می‌کند.

دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال نیز یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های کانادا است که در زمینه حقوق در جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ جهانی واقع شده است. دانشگاه لاوال در حقیقت  به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی شناخته می‌شود. همچنین هدف دانشگاه لاوال این است که روزی بهترین دانشگاه جهان شود که البته در راه این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

دانشگاه کلگری

دانشگاه دولتی کلگری که در زمینه حقوق در جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ جهانی واقع شده است، دانشگاهی رو به رشد، جوان و با کیفیت واقع در آلبرتای جنوبی کاناداست. این دانشگاه از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا است که همواره فرصت‌های فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شیوه تدریس در دانشگاه کلگری همچنین بر پایه خلاقیت و نوآوری بوده و همواره در حال تلاش برای رفع کردن مشکلات اساسی در جامعه است. این دانشگاه همچنین دانشگاهی تحقیق-محور بوده که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده است. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده، بیش از ۲۵۰ رشته دانشگاهی و بیش از ۵۰ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی است. دانشگاه کلگری داری ۵ پردیس (ساختمان) است که چهارتای آن در کلگری و یکی از آنها در دوحه (قطر) واقع شده است.

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا بر اساس رتبه بندی QS در جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ جهانی قرار گرفته است. ویکتوریا دانشگاهی دولتی بوده که به طور کلی حدود ۲۰۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه همچنین زمینه تحقیقاتی و آموزشی گسترده‌ای را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که همین موضوع باعث جذب تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هزینه تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: