انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل در کانادا می‌تواند فرآیندی پیچیده باشد. دقت در انتخاب دانشگاه تا حد زیادی می‌تواند شانس متقاضیان را برای اخذ پذیرش بالا ببرد. متقاضیان تحصیل در رشته روانشناسی در کشور کانادا گزینه‌های متفاوتی را برای انتخاب دارند. در ادامه سعی داریم تا تعدادی از بهترین دانشگاه های روانشناسی کانادا را معرفی کنیم تا متقاضیان تحصیل در این رشته بیشتر با دانشگاه‌های برتر کانادا در رشته روانشناسی آشنا شوند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ در شهر تورنتو تأسیس شده است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های روانشناسی کانادا و همچنین از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا و یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در کل دنیا است. رشته روانشناسی در دانشگاه تورنتو قدمت بالایی دارد. در سال ۱۸۹۱ مارک بالدوین آزمایشگاه روانشناسی دانشگاه تورنتو را تأسیس کرد. در سال‌های بعد با گسترش فعالیت‌های دانشگاه تورنتو در زمینه روانشناسی، دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورنتو شکل گرفت.

در حال حاضر رشته روانشناسی و گرایش‌های مختلف آن در سه پردیس دانشگاهی دانشگاه تورنتو تدریس می‌شوند. دانشگاه تورنتو با همکاری بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی مختلف، در زمینه‌های مطالعات ذهن، مغز و اعصاب و رفتار فعالیت دارد. دانشگاه تورنتو با داشتن اساتید مجرب و شناخته شده و آزمایشگاه‌ها و تجهیزات تحقیقاتی پیشرفته، به بهترین دانشگاه کانادا برای تحصیل رشته روانشناسی تبدیل شده است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در شهر مونترال قرار دارد. این دانشگاه با داشتن بیش از ۳۰۰ ساختمان آموزشی و ۳۸ هزار دانشجو، جزء بهترین دانشگاه های روانشناسی کانادا و البته دنیا است. دپارتمان روانشناسی دانشگاه مک گیل جزء ۲۰ دانشگاه برتر دنیا در این زمینه است و دانشجویان از ۱۵۰ کشور دنیا در آن مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه مک گیل اساتید مجرب و نام آشنایی در زمینه روانشناسی دارد که با کمک تجهیزات و محیط علمی‌ مناسبی که این دانشگاه فراهم کرده، دانشجویان فرصت دارند تا در موضوعات مورد نظر خود تحقیقات بسیار پیشرفته‌ای را انجام دهند. دانشگاه مک گیل از جمله دانشگاه‌های انگلیسی زبان استان کبک است که تنها ۲۰درصد دانشجویان آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. پیشینه درخشان و عملکرد برجسته این دانشگاه در زمینه روانشناسی باعث شده تا هر ساله برترین متقاضیان تحصیل در رشته روانشناسی برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ابتدا در قالب یک درس در دپارتمان فلسفه دانشگاه بریتیش کلمبیا تدریس می‌شد. رفته رفته با افزایش دروس مرتبط با روانشناسی، دانشگاه بریتیش کلمبیا دپارتمان روانشناسی خود را در سال ۱۹۵۸ تأسیس کرد. یکی از اهداف دپارتمان روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا کمک به سلامت روان افراد و به طور کلی جامعه است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا جزء ۱۲ دانشگاه برتر دنیا در زمینه روانشناسی است. این دانشگاه با ایجاد محیطی مناسب برای انجام تحقیقات و آموزش، تحصیل در زمینه‌های مختلفی از روانشناسی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. رشته روانشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقطع کارشناسی در حدود ۱۷۰۰ دانشجو دارد.

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در شهر لندن استان اونتاریو قرار دارد. دانشگاه وسترن در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی عمومی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی این انشگاه نیز می توانند در ۷ گرایش مختلف به تحصیل و تحقیق بپردازند. دانشجویان از ۱۱۵ کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه وسترن فرصت‌های تحقیقاتی و کار داوطلبانه را نیز دارند.

دانشگاه وسترن با مراکز تحقیقاتی بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا همکاری دارد و مراکز تحقیقاتی که در دانشگاه قرار دارند نیز بسیار شناخته شده هستند. دانشگاه وسترن به دلیل داشتن آزمایشگاه‌ها و محیط‌های تحقیقاتی پیشرفته، یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل در رشته روانشناسی است.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک سومین دانشگاه کانادا از نظر وسعت است که در استان اونتاریو قرار دارد. دانشگاه یورک همیشه بر این بوده است تا دانشجویانی را تربیت کند که در آینده بتوانند رشد کرده و به اهداف خود برسند. دانشگاه یورک یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرفته و شناخته شده در زمینه علوم اجتماعی و روانشناسی را دارد. دانشگاه یورک در حدود ۵۵ هزار دانشجو و ۷ هزار هیأت علمی دارد.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع