به‌تازگی، وبگاه کامپوس فرانس گزارشی دربارۀ بحران سلامت و افزایش کمک‌رسانی در فرانسه منتشر کرده است. به‌طورکلی، دولت فرانسه برای حمایت از جوانان، به‌ویژه دانشجویان متأثر از بحران کووید۱۹، دست به کار شده و کمک‌های فراوانی به آنان می‌کند. ازاین‌رو، موضوع مطلب حاضر بحران سلامت و افزایش کمک‌رسانی در فرانسه است.

به‌گفتۀ دولت فرانسه، جوانان فشار زیادی تحمل می‌کنند و بسیاری از آنان آرامش ندارند؛ ازاین‌رو، برآن شده است در زمینه‌های متعددی، به‌خصوص آموزش عالی، خدماتی به دانشجویان ارائه دهد. در‌ادامه، به برخی از خدمت‌ها و کمک‌های دولت فرانسه اشاره خواهیم کرد. در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در فرانسه، با ما همراه باشید.

کمک‌های اضطراری

کمک‌های اضطراری دولت فرانسه به دانشجویان در زمینۀ سلامت و مالی است. در‌صورت داشتن مشکلات مالی، دانشجویان قرارملاقاتی با خدمات اجتماعی کروس می‌توانند تنظیم کنند. طبق نوشتۀ وبگاه دولت فرانسه، مشکلات ناشی از کووید۱۹ دانشجویانی از خانواده‌های سطح متوسط و دانشجویان بین‌المللی را تحت‌تأثیر قرار داده است؛ بنابراین، دولت فرانسه تشریفات را برای بهره‌مندی از کمک‌های اضطراری آسان‌تر کرده است. گفتنی است این کمک‌هزینه از‌طریق کروس تأمین می‌شود و ارزش آن حداکثر پانصد یورو تخمین زده می‌شود.

غذاهای ارزان دانشگاه

یکی دیگر از کمک‌های دولت فرانسه این است که برای کاهش هزینه‌های تمامی دانشجویان، اعم از دارندگان بورسیه، دانشجویان بی‌بهره از بورسیه‌، دانشجویان ملی و بین‌المللی، از ۲۵ژانویه غذاهای یک‌یورویی برای وعده‌های نهار و شام در رستوران‌های دانشگاه ارائه می‌دهد. همچنین، مراکز آنلاین تهیه و توزیع غذا برای وعدۀ نهار مجدداً راه‌اندازی شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دانشجویان خدمت‌رسانی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ این موضوع به صفحۀ تغییراتی در فرانسه برای دانشجویان مراجعه کنید.

کمک‌های روان‌شناسی

همان‌طور‌که در مطالب و اخبار گذشته گفتیم، به‌دلیل مشکل تنهایی دانشجویان براثر همه‌گیری کووید۱۹، کلاس‌های دانشگاه‌های فرانسه حداقل یک روز در هفته حضوری برگزار می‌شود. دولت فرانسه علاوه‌بر عملی‌کردن این تصمیم، برای کاهش مشکلات روانی دانشجویان از اول فوریه سامانۀ کمک‌های روان‌شناسی را نیز راه‌اندازی کرد. دانشجویان با استفاده از این سامانه، با روان‌شناس یا روان‌پزشک می‌توانند مشاوره کنند و از دوره‌های رایگان بهره ببرند یا از مراکز روان‌شناسی دانشگاه کمک بگیرند. همچنین، از‌آنجاکه این جلسه‌های مشاوره کاملاً از حمایت امنیت اجتماعی و بودجه‌های مشترک برخوردارند، هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نخواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحۀ خدمات روان‌شناسی فرانسه برای دانشجویان بین المللی مراجعه کنید.

کمک‌های استخدامی

کمک‌های استخدامی که از برنامۀ «هر نفر، یک را‌ه‌حل» شروع شد، راه‌حل‌های بسیاری در مواجهه با بحران‌ها به جوانان ارائه داد. درحقیقت، این پلتفرم به افراد امکان می‌دهد به پیشنهادهای شغلی و کارآموزی دسترسی داشته باشند. ناگفته نماند اواسط فوریه نیز‌ نخست‌وزیر فرانسه از افزایش کمک‌های استخدامی و دیگر کمک‌ها خبر داد. این کمک‌ها عبارت‌اند از: صدهزار پیشنهاد شغلی و سی‌هزار پیشنهاد کارآموزی (قابل‌استفاده از اول مارس) و دسترسی به انواع کمک‌هزینه‌های تحصیلی، مسکن و... (قابل‌استفاده از اول آوریل).

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.