آن دسته از دانشگاه‌های کانادایی که برنامۀ آماده‌سازی مشخصی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا دارند، از ۲۰اکتبر۲۰۲۰ می‌توانند پذیرای دانشجویان بین‌المللی باشند. مؤسسه‌های آموزشی تأییدشدۀ وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (Designated Learning Institutions) اکنون می‌توانند دانشجویانی را بپذیرند که در‌حال‌حاضر در کانادا نیستند و مجوز تحصیل (اِستادی پرمیت یا Study Permit) خود را دریافت کرده‌اند یا درخواستشان برای دریافت مجوز تحصیل در کانادا تأیید شده است. دانشجویان باید دلیلی موجه و ضروری برای مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشند و برنامه‌ای برای قرنطینۀ چهارده‌روزۀ خود ارائه کنند.

مؤسسه‌های آموزشی نیز باید برنامۀ تأییدشدۀ دولت استانی یا منطقۀ خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را داشته باشند تا بتوانند دانشجویان بین‌المللی را بپذیرند. این برنامه باید مشخص کند که دانشگاه چطور دورۀ قرنطینۀ اجباری برای دانشجویان را مدیریت خواهد کرد. همچنین، دانشگاه‌ها باید برنامه‌ای برای اطلاع‌رسانی و حمایت از دانشجویان بین‌المللی برای تهیۀ وسایل موردنیاز در دوران قرنطینه مانند غذا و دارو و بیمۀ درمانی داشته باشند. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند پرسش‌های خود دربارۀ برنامۀ آماده‌سازی را مستقیماً با دانشگاه خود مطرح کنند.

توجه کنید که در‌حال‌حاضر فقط دانشجویان مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده (DLIs) می‌توانند به کانادا سفر کنند. وبگاه دولت کانادا فهرست کاملی از مؤسسه‌های آموزشی تأییدشده را ارائه کرده که به‌مرور به‌روزرسانی می‌شود. افزون‌براین، اگر دانشگاهی قوانین مربوط به بهداشت عمومی استان یا منطقه را رعایت نکند، از این فهرست حذف خواهد شد. ناگفته نماند اعضای خانوادۀ دانشجویان نیز نمی‌توانند قبل از خودِ دانشجو به کانادا سفر کنند.

بازگشایی دانشگاه‌ها و کالج‌ها

در استان کبک، تمام دانشگاه‌ها و کالج‌های تأییدشده می‌توانند دانشجویان بین‌المللی را بپذیرند؛ اما دولت کانادا به شما پیشنهاد می‌کند که پیش از تصمیم‌گیری برای سفر، فهرست مؤسسه‌های تأییدشده را بررسی کنید. بازگشایی ۳۹ دانشگاه و کالج در استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا، ۱۰ دانشگاه در منیتوبا، ۱۳ دانشگاه در نیوبرانزویک، ۳ دانشگاه در نیوفاندلند و لابرادور، ۱۴ دانشگاه در انتاریو، ۵ دانشگاه در جزیرهٔ پرنس ادوارد، ۷ دانشگاه در ساسکاچوان و یک دانشگاه در یوکان نیز تأیید شده است. گفتنی است بازگشایی دانشگاه‌ها و کالج‌های استان نوا اسکوشیا و نوناووت و مناطق شمال‌غربی تأیید نشده است.

بازگشایی مدرسه‌های ابتدایی و دبیرستان‌ها

بازگشایی مدرسه‌های ابتدایی و دبیرستان‌ها در کانادا براساس دستور مسئولان بهداشت استان یا منطقه تأیید می‌شود. در استان کبک، تمام مدرسه‌های ابتدایی و دبیرستان‌ها برای دانش‌آموزان بین‌المللی باز خواهد بود. همچنین در استان‌های نیوبرانزویک، جزیرهٔ پرنس ادوارد، منیتوبا و بریتیش کلمبیا، تمام مدرسه‌های ابتدایی و دبیرستان‌ها، اعم از دولتی و خصوصی، برای دانش‌آموزان بین‌المللی باز خواهد بود. باوجوداین در استان‌های آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان، یوکان، نوناووت، نوا اسکوشیا، مناطق شمال‌غربی و نیوفاندلند و لابرادور، مدرسه‌های ابتدایی و دبیرستان‌ها برای دانش‌آموزان بین‌المللی همچنان بسته خواهد بود.



منابع: