فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت می‌توانند به‌عنوان مدیر عامل، مدیر منابع انسانی، مشاور مدیریتی و پست‌های مشابه با سازمان‌ها همکاری کنند. جالب است بدانید رشد کسب‌وکارهای کانادایی پس از کرونا، باعث شده تقاضای موجود برای مدیر منابع سازمانی در این کشور افزایش پیدا کند. در این مقاله به شما می‌گوییم که بازار کار رشته مدیریت در کانادا به چه شکل است و چه شرایطی دارد.

تقاضای کاری مدیریت در کانادا

شرایط پس از کرونا باعث شده کسب‌وکارهای کانادا از نظر تعداد کارمند رشد داشته باشند. این یعنی تقاضای موجود برای سمت مدیر میانی و مدیر منابع انسانی در این کشور افزایش پیدا کرده است. از طرف دیگر فضای استارتاپی این کشور به شدت پررونق و فعال است و کسب‌وکارهای نوپا به مشاور مدیریتی یا مدیر نیاز دارند. به طور کلی اگر تحصیل رشته مدیریت در کانادا را با موفقیت پشت سر بگذارید، پیدا کردن شغل‌های مرتبط با رشته برایتان چندان سخت نخواهد بود. چرا که فضای آکادمیک کانادا ارتباط خوبی با بازار کار این کشور دارد. البته شما به‌عنوان یک مدیر با تجربه هم می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. در این حالت مهم است که حداقل دو سال سابقه کار مدیریتی رسمی و تمام‌وقت داشته باشید و یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) برای پست مدیریتی از شرکت کانادایی دریافت کنید.

بازار کار رشته مدیریت در کانادا2.webp

شرایط مهاجرت به کانادا برای مدیران با اکسپرس انتری

مدیران باتجربه می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری مهاجرت کاری به کانادا را تجربه کنند. برای این کار لازم است حداقل دو سال سابقه کار مدیریتی در پنج سال گذشته داشته باشید. دقت داشته باشید که این سابقه کاری هر چه بیشتر باشد، شانس شما برای اخذ ویزای کاری کانادا افزایش خواهد یافت. یکی دیگر از شرط‌های مهم، داشتن یک پیشنهاد کاری از شرکتی کانادایی است. سایر شرط‌ها مثل سطح زبان و تحصیلات مثل این دو شرط، اساسی نیستند اما از اهمیت ویژه‌ای برخودارند. به طور کلی شرایط تاثیرگذار در امتیاز اکسپرس انتری شما عبارتند از:

  • سن
  • مدرک تحصیلی
  • سابقه کار حداقل دو ساله
  • داشتن جاب آفر از کانادا
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • سازگاری

زمانی که به‌عنوان یک مدیر در برنامه اکسپرس انتری کانادا ثبت نام می‌کنید، شرایط شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس سوابقی که دارید امتیازی بین صفر تا ۱۰۰ به شما اختصاص داده می‌شود. کسانی که بیشتر از ۶۷ امتیاز بگیرند وارد مخزن نهایی (pool) خواهند شد و در ادامه بهترین‌ها بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System) انتخاب می‌شوند. این یعنی نمی‌توانیم بگوییم با یک نمره مشخص قبولی شما در رتبه‌بندی نهایی تضمین خواهد شد. نمره‌های بالای ۸۰ شانس بسیار بالایی برای اخذ دعوتنامه اپلای دارند. زمانی که دعوتنامه (ITA) یا همان Invitation to Apply برای شما ارسال شود می‌توانید با ارائه مدارک زیر به سفارت کانادا، برای اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنید. مدارک لازم برای مهاجرت کاری مدیران به کانادا عبارتند از:

  • مدارک معتبر شناسایی
  • مدرک زبان
  • گزارش ارزیابی اعتبار تحصیل (در صورت نیاز)
  • پیشنهاد کار (جاب آفر) رسمی از کانادا
  • گواهی عدم وجود سوء پیشینه
  • گواهی سلامت
  • تمکن مالی
مهاجرت به کانادا برای مدیران.webp

مهاجرت مدیران به کانادا از طریق کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری

مدیران مجربی که سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار تازه یا خرید یک کسب‌وکار در کانادا را دارند، گزینه مهاجرت از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری را پیش روی خود خواهند داشت. شرایط این دو روش در اکثر موارد مشابه روش قبلی است؛ با این تفاوت که در این روش باید حداقل ۳۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید. از طرف دیگر برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی لازم است یک برنامه قابل قبول برای راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا ارائه دهید.

شرایط کار مدیریتی در کانادا

زمانی که از بازار کار مدیریت در کانادا صحبت می‌کنیم، منظورمان تمام پست‌های سازمانی است که شامل رهبری همه یا تعدادی از افراد سازمان می‌شوند. با این تعریف، یک مدیر در کانادا بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دلار کانادا در سال درآمد دارد. از عواملی که روی این درآمد تاثیر می‌گذارند می‌توان به درآمد شرکت مورد نظر و همچنین سابقه مدیریتی متقاضی اشاره کرد.

تحصیل مدیریت در کانادا.webp

مزایای تحصیل مدیریت در کانادا

مهاجرت کاری مستقیم به کانادا برای مدیران کار چندان راحتی نیست؛ چرا که برای این کار باید تمکن مالی بالایی داشته باشید و رقابت سنگینی را پشت سر بگذارید. در طرف مقابل تحصیل مدیریت در کانادا وجود دارد. کسانی که از کانادا مدرک مدیریت می‌گیرند پس از پایان تحصیل مهلت دارند (تا سقف ۱۸ ماه) که کار پیدا کنند. در این مدت اگر بتوانید با یک کارفرما به توافق برسید، اقامت شما تمدید می‌شود. یعنی اگر از طریق تحصیل در کانادا برای ورود به بازار کار مدیریت کانادا اقدام کنید، مسیر به‌مراتب ساده‌تری پیش روی شما خواهد بود.

مهاجرت به کانادا از طریق فرانسه

مهاجرت به کانادا نسبت به کشورهای اروپایی سخت‌تر است. در همین راستا ممکن است کسی شرایط مهاجرت مستقیم به کانادا را نداشته باشد اما جالب است بدانید که این پایان راه نیست. چرا که کانادا و به‌خصوص استان کبک این کشور ارتباط بسیار خوبی با فرانسه دارد و انتقال دانشجو یا نیروی کنار بین این دو کشور زیاد اتفاق می‌افتد. از طرفی تحصیل ارزان و رایگان در فرانسه بسیار ساده‌تر از کانادا است. در نتیجه شما خیلی راحت می‌توانید با مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مسیر خود را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا یا مهاجرت کاری به کانادا هموار کنید. با پر کردن فرم ارزیابی رایگان سیم آخر، کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند و اطلاعات بیشتری را در اختیارتان خواهند گذاشت.

جمع‌بندی

کشور کانادا اقتصادی پویا و پررونق دارد و بهترین بستر برای رشد کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به حساب می‌آید. برای همین این کشور مقصدی مناسب برای مدیران و دانشجویان رشته مدیریت است. بازار کار رشته مدیریت در کانادا در سال‌های اخیر روی جذب مدیران جوان تمرکز دارد. در همین راستا شما با تحصیل مدیریت در کانادا شانس خوبی برای قرار گرفتن در پست‌های مدیریتی خواهید داشت. کسانی که در سایر کشورهای جهان سابقه مدیریت دارند هم می‌توانند از طریق ویزای کارآفرینی، ویزای سرمایه‌گذاری یا اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کنند.