امتیازهای مالی دانشگاه جنوا برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ اعلام شد. دانشگاه جنوا (University of Genoa) که به UniGe نیز معروف است، سال ۱۴۸۱م در شهر جنوا تأسیس شد و از دانشگاه‌های دولتی بزرگ کشور ایتالیا به‌شمار می‌رود. طبق آخرین رده‌بندی وبگاه وبومتریک در سال ۲۰۲۱، دانشگاه جنوا رتبۀ نُهم را در میان دانشگاه‌های برتر ایتالیا و براساس رتبه‌بندی اخیر وبگاه QS، رتبۀ ششصدویکم تا ششصدوپنجاهم را در بین دانشگاه‌های مطرح جهان ازآنِ خود کرده است. دانشگاه جنوا تلاش می‌کند با همکاری جامعۀ تجارت بین‌المللی، بهترین کیفیت آموزشی را برای موفقیت دانشجویانش در حوزۀ تجارت و مشاغل مرتبط ارائه دهد و با تشکیل جلسه‌های راهنمایی، مصاحبۀ شغلی، دوره‌های کارآموزی و خدمات مرتبط با حرفه دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده ‌کند.

دانشگاه جنوا ۵ دانشکده و ۲۳ دپارتمان دارد. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکدۀ پلی‌تکنیک، دانشکدۀ علوم طبیعی و ریاضیات و فیزیک، دانشکدۀ پزشکی و داروسازی، دانشکدۀ علوم اجتماعی و دانشکدۀ علوم انسانی. این دانشگاه رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد و در مناطق ساونا، ایمپریا، سانتا مارگریتا لیگوره، ونتیمیلیا و لا اسپزیا پردیس‌هایی دارد.

امتیازهای مالی دانشگاه جنوا برای دانشجویان بین‌المللی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است و آنان را از پرداخت شهریه معاف می‌کند. ناگفته نماند امتیازهای مالی این دانشگاه براساس شایستگی به دانشجویان تعلق می‌گیرد و آخرین مهلت ارائۀ درخواست برای بهره‌مندی از آن‌ها ۳۰جولای۲۰۲۱ (۸مرداد۱۴۰۰) اعلام شده است. گفتنی است همۀ دانشجویان ایتالیایی و بین‌المللی اروپایی و غیراروپایی که قصد دارند در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه جنوا تحصیل کنند، برای دریافت امتیاز‌های مالی مذکور می‌توانند درخواست دهند. ارزش این امتیازهای مالی چهارصد و دویست یورو عنوان شده است و دانشجویان واجدشرایط از یکی از آن‌ها می‌توانند استفاده کنند.

دانشجویان برای بهره‌مندی از امتیازهای مالی دانشگاه جنوا در یکی از رشته‌های تمام‌وقت کارشناسی یا کارشناسی ارشد باید ثبت‌نام کنند. بعد از ثبت‌نام در پورتال رسمی دانشگاه و تکمیل مراحل درخواست، آنان وارد سیستم می‌شوند و پس از ارسال درخواست، کمیتۀ پذیرش درخواستشان را بررسی می‌کند. مدارک عمومی لازم برای ثبت‌نام در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه جنوا عبارت‌اند از: مدارک تحصیلی پیشین (دیپلم معتبر و دوازده‌سالۀ دبیرستان و مدرک کارشناسی) و رزومه و سابقۀ تحصیلی و رونوشت آن‌ها به زبان انگلیسی. متقاضیان ثبت‌نام در دانشگاه جنوا بر زبان انگلیسی باید مسلط باشند (درحد B2)؛ البته تسلط بر زبان ایتالیایی نیز امتیاز به‌شمار می‌رود.

منبع: