دولت استانی انتاریو اعلام کرده است که قصد دارد پنجاه‌میلیون دلار کانادا در پروژۀ استراتژی آموزش مجازی و فناوری‌های آموزشی برای آموزش عالی سرمایه‌گذاری کند. استراتژی آموزش مجازی انتاریو (Virtual Learning Strategy) یکی از سی پروژۀ Ontario Onwards در دوران شیوع ویروس کروناست. مهم‌ترین هدف این پروژه آن است که استان انتاریو را به رهبر جهانی و بستر آزمایش نوآوری‌های دیجیتال درزمینۀ فناوری آموزشی تبدیل و افراد را به یادگیری مداوم با پشتیبانی از دوره‌های آموزشی Micro-Credential و افزایش کیفیت و دسترسی به آموزش مجازی تشویق کند. هدف دیگر این برنامه این است که با ایجاد فرصت‌های یادگیری از‌‌راه‌دور و دسترسی برای دانشجویان بین‌المللی، استان انتاریو را به رهبری جهانی درزمینۀ یادگیری مجازی تبدیل کند.

راس رومانو، وزیر کالج‌ها و دانشگاه‌های استان انتاریو، گفته است: «این سرمایه‌گذاری تاریخی است که از دانشجویان برای رسیدن به اهداف آموزشی و حرفه‌ای‌شان پشتیبانی خواهد کرد. پاندمی COVID-19 اهمیت دسترسی و کیفیت مناسب آموزش مجازی را پررنگ‌تر کرده است. در اولین روزهای شیوع ویروس کرونا، پاسخ فوری بخش ما در برطرف‌کردن نیازهای مجازی ضروری بود تا ادامه‌یافتن فعالیت‌های آکادمیک دانشجویان را تضمین کنیم و مطمئن شویم هیچ دانشجویی یک سال از تحصیلاتش را از دست نمی‌دهد. در آن زمان، برایمان روشن شد که استان انتاریو می‌تواند با ایجاد برنامۀ آموزشی مجازی مخصوص خود، باردیگر توانایی‌های ما در آموزش عالی را ازطریق ارائۀ دوره‌های آموزشی منعطف و منطبق با نیازهای بازار شغلی به دنیا نشان دهد.»

استراتژی آموزش مجازی انتاریو براساس استراتژی کنونی سازمان‌های آموزش دیجیتال کنونی این استان، یعنی Contact North و eCampusOntario ساخته خواهد شد. رابرت لوک، مدیرعامل سازمان eCampusOntario، گفته است: «eCampusOntario مفتخر است اجرای این اقدام جدید برای کمک به پیشرفت و رشد آموزش مجازی در سراسر استان را رهبری کند. در ماه‌های آینده، با کالج‌ها و دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی بومی انتاریو برای کمک به ساخت دوره‌های آموزشی دیجیتال براساس استاندارد جهانی همکاری خواهیم کرد تا افراد بتوانند برای یافتن شغل در دوران پاندمی و پس‌از‌آن، به آموزش موردنیازشان دسترسی داشته باشند.



منبع: