کشور اسپانیا یکی از مقصدهای محبوب برای دانشجویان بین‌المللی سراسر دنیاست؛ چراکه هزینۀ زندگی و تحصیل در اسپانیا با درنظرگرفتن کیفیت عالی آموزش آن، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. در کشورهای دیگر دنیا مانند بریتانیا و آمریکا، هزینۀ تحصیل بسیار زیاد برآورد می‌شود و حتی گاهی تحصیل بدون فاند و کمک‌هزینۀ آموزشی در آن‌ها برای بعضی از دانشجویان ناممکن است. باوجوداین، هزینۀ زندگی در اسپانیا به‌طورکلی ارزان است و اگر شهرهای ارزان اسپانیا را برای زندگی بتوانید انتخاب کنید، تجربۀ بسیار مطلوبی از تحصیل در این کشور به‌دست خواهید آورد. در این مقاله، تعدادی از ارزان ترین شهرهای اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی را معرفی خواهیم کرد.

کوردوبا

شهر کوردوبا یکی از شهرهای بزرگ منطقۀ آندلس و از ارزان ترین شهرهای اسپانیا برای دانشجویان شناخته می‌شود که تاریخ و فرهنگ جالبی دارد. مسجدکلیسای جامع کوردوبا (Mezquita-Catedral de Córdoba) ازجمله جاذبه‌های گردشگری اصلی این شهر باشکوه است. با زندگی به‌عنوان دانشجوی بین‌المللی در این شهر، از جاذبه‌های گردشگری زیادی می‌توانید دیدن کنید و هزینۀ نسبتاً کمی برای زندگی و تحصیل بپردازید. در مرکز شهر کوردوبا، آپارتمانی با کرایۀ ماهانۀ ۴۰۰ یورو می‌توانید اجاره کنید و اگر زندگی در خارج از مرکز شهر را برگزینید، اجاره‌بهای مسکنتان کمتر خواهد بود.

میانگین هزینه‌های زندگی در کوردوبا

میانگین اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر کوردوبا حدود ۴۱۶ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۳۵۰ یورو تخمین زده می‌شود. در شهر کوردوبا، هزینۀ قبوض ماهانه ۹۳.۹۴ یورو، هزینۀ اینترنت ۴۳ یورو، قیمت بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ۱.۳۰ یورو، قیمت یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت حدود ۸ یورو و قیمت یک بطری آب ۳۳۰میلی‌لیتری ۰.۹۷ یوروست.

سانتیاگو د کمپوستلا

سانتیاگو د کمپوستلا

هزینه‌های زندگی در شهر سانتیاگو د کمپوستلا بسیار مقرون‌به‌صرفه است و با زندگی در این شهر، از تماشای مکان‌های دیدنی‌‌اش نیز می‌توانید لذت ببرید. این شهر یک میدان تاریخی و چندین کلیسا و قصر و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شدۀ زیبا دارد که به پای مناطق دیدنی زیبای اسپانیا می‌رسند. سانتیاگو د کمپوستلا مرکز منطقۀ گالیسیا در اسپانیاست. در این شهر، از غذاهای بی‌نظیر گالیسیا مانند غذاهای دریایی و پنیرهای محلی و دسرهای مختلف با قیمتی نسبتاً ارزان می‌توانید لذت ببرید. هزینۀ یک وعدۀ غذایی در رستورانی متوسط در این شهر حدود ۹ یوروست. همچنین، شهر سانتیاگو د کمپوستلا یکی از ارزان ترین شهرهای اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

میانگین هزینه‌های زندگی در سانتیاگو د کمپوستلا

میانگین اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر سانتیاگو د کمپوستلا حدود ۴۳۹ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۳۲۳ یورو برآورد می‌شود. در این شهر، هزینۀ قبوض ماهانه ۸۵ یورو، هزینۀ اینترنت ۳۷ یورو، قیمت بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ۱ یورو، قیمت یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت حدود ۹ یورو و قیمت یک بطری آب ۳۳۰میلی‌لیتری ۱.۲۵ یوروست.

سالامانکا

شهر سالامانکا میزبان قدیمی‌ترین دانشگاه اسپانیاست و به‌دلیل وجود فرهنگ دانشجویی در این شهر، هزینه‌های زندگی در آن برای دانشجویان بین‌المللی مقرون‌به‌صرفه است. با انتخاب این شهر، در شهری کوچک با مزایای شهرهای بزرگ می‌توانید زندگی کنید. هزینه‌های زندگی در این شهر برای دانشجویان با شرایط مالی متوسط نسبتاً کم است. همچنین، تنوع غذایی در این شهر بسیار زیاد است و در آن، گزینه‌های بسیار زیادی برای افراد گیاه‌خوار یافت می‌شود.

میانگین هزینه‌های زندگی در سالامانکا

میانگین اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر سالامانکا حدود ۴۵۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۳۰۵ یوروست. در شهر سالامانکا، هزینۀ قبوض ماهانه ۱۷۱ یورو، هزینۀ اینترنت ۳۵ یورو، قیمت بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ۱.۰۵ یورو، قیمت یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت حدود ۱۰ یورو و قیمت یک بطری آب ۳۳۰میلی‌لیتری ۱.۰۲ یوروست.

الیکانته

الیکانته

ازآنجاکه هزینه‌های زندگی در شهر الیکانته بسیار مقرون‌به‌صرفه برآورد می‌شود، از این شهر به‌عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای اسپانیا برای دانشجویان می‌توان نام برد. هزینۀ خرید موادغذایی و انجام فعالیت‌های تفریحی و استفاده از خدمات حمل‌و‌نقل عمومی در این شهر ارزان است؛ اما اجاره‌بهای ماهانۀ مسکن در آن کمی گران‌تر از شهرهای دیگر این فهرست است. بااین‌حال، همچنان می‌توان گفت اجاره‌بهای مسکن در شهر الیکانته از شهرهای دانشجویی بزرگ اسپانیا همچون بارسلونا ارزان‌تر است. دانشجویان و گردشگران این شهر را به‌‌دلیل فضای گرم و دوستانه و مناظر زیبا و معماری شگفت‌انگیزش دوست دارند. علاوه‌براین، تعداد زیادی از فعالیت‌های تفریحی این شهر مانند استراحت در ساحل در آن رایگان است!

میانگین هزینه‌های زندگی در الیکانته

میانگین اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر الیکانته حدود ۵۲۲ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۴۳۷ یورو تخمین زده می‌شود. در این شهر، هزینۀ قبوض ماهانه ۸۴.۹۸ یورو، هزینۀ اینترنت ۳۶.۵۰ یورو، قیمت بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ۱.۴۵ یورو، قیمت یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت حدود ۱۲ یورو و قیمت یک بطری آب ۳۳۰میلی‌لیتری ۱.۰۹ یوروست.

گرانادا

زندگی در شهر زیبای گرانادا برایتان تجربه‌ای جذاب و آرامش‌بخش خواهد بود. مسلماً هزینۀ زندگی به سبک زندگی افراد بستگی دارد؛ ولی می‌توان گفت میانگین هزینه‌های زندگی در شهر گرانادا نسبتاً کم و مقرون‌به‌صرفه است. برای مثال، یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت در این شهر حدود ۱۰ یورو یا کمتر هزینه دارد. علاوه‌براین، مردم بیشتر شهرهای بخش آندلس، ازجمله گرانادا مردمی بسیار دست‌ودل‌باز هستند.

میانگین هزینه‌های زندگی در گرانادا

میانگین اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر گرانادا حدود ۵۵۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۴۲۰ یورو برآورد می‌شود. در شهر گرانادا، هزینۀ قبوض ماهانه ۱۳۲ یورو، هزینۀ اینترنت ۴۵ یورو، قیمت بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ۱.۴۰ یورو، قیمت یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت حدود ۱۰ یورو و قیمت یک بطری آب ۳۳۰میلی‌لیتری ۱.۶۸ یوروست.

سویا

سِویا یکی از شهرهای مشهور منطقۀ آندلس و از ارزان ترین شهرهای اسپانیاست. افراد با سکونت در این شهر، با فرهنگ و رسوم اسپانیا به‌خوبی می‌توانند آشنا شوند و از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و رویدادهای بسیار زیاد آن لذت ببرند. فرهنگ اصیل و تاریخ غنی و رقص فلامنکو تعدادی از ویژگی‌های بارز شهر سِویاست. این شهر به‌‌دلیل هزینه‌های کم زندگی، همواره دانشجویان بین‌المللی و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ناگفته نماند در مرکز شهر سِویا اجاره‌بهای مسکن ممکن است کمی گران باشد؛ اما به‌طورکلی دیگر هزینه‌های زندگی در آن مقرون‌به‌صرفه تخمین زده می‌شود.

میانگین هزینه‌های زندگی در سویا

میانگین اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر سِویا حدود ۶۲۰ یورو و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۴۴۶ یورو ارزیابی می‌شود. در این شهر، هزینۀ قبوض ماهانه ۱۳۷ یورو، هزینۀ اینترنت ۳۷ یورو، قیمت بلیت حمل‌و‌نقل عمومی ۱.۴۰ یورو، قیمت یک وعدۀ غذایی در رستورانی نسبتاً ارزان‌قیمت حدود ۸.۸۰ یورو و قیمت یک بطری آب ۳۳۰میلی‌لیتری ۱.۰۵ یوروست.



منبع: