همه ما می‌دانیم که دانشجویان باید با بودجه محدودی زندگی کنند تا بتوانند هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را بپردازند و در غیر این صورت احتمالاً با یک بدهی بزرگ برای بازپرداخت وام دانشجویی خود مواجه می‌شوند. برای دانشجویان کمترین هزینه‌ها نیز اهمیت دارد و با این که در اکثر کشورها تسهیلات و تخفیف‌هایی مختص دانشجویان در نظر گرفته شده است، برای هزینه‌هایی مانند مسکن که از بزرگ‌ترین هزینه‌های افراد است کد تخفیفی وجود ندارد. در این مطلب ما ده شهر از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای تحصیل را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید بتوانید مناسب‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

ویندزور، انتاریو

هزینه زندگی در شهر ویندزور (Windsor) تنها ۰.۷ درصد از میانگین هزینه‌ها در کشور کانادا بیشتر است. این شهر که به‌صورت مستقیم به دیترویت و میشیگان دسترسی دارد، مرکز اصلی صنعت خودروسازی کانادا است. هم‌چنین سازمان‌های ارائه خدمات دولتی، آموزشی، توریسم و گردشگری در این شهر از بزرگ‌ترین کارفرماها هستند.

موسسه آموزشی شهر ویندزور: دانشگاه ویندزور (University of Windsor)

کبک‌سیتی، کبک

کبک‌سیتی، کبک

در کبک‌سیتی (Quebec City) هزینه‌های زندگی ۰.۹ درصد بیشتر از میانگین هزینه‌ها در کانادا است. از آن‌جایی که کبک‌سیتی مرکز استان کبک است، بزرگ‌ترین کارفرمای آن دولت استانی کبک است. صنایع تولیدی، امنیت و دفاع نیز از بزرگ‌ترین کارفرماهای این شهر فرانسوی‌زبان هستند.

موسسه آموزشی شهر کبک‌سیتی: دانشگاه لاوال (Université Laval)

مونکتون، نیوبرانزویک

مونکتون (Moncton) با داشتن جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر، بزرگ‌ترین شهر استان نیوبرانزویک است. هم‌چنین شهر مونکتون یکی از ارزان‌ترین شهرهای منطقه کرانه‌ای کانادا و از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است و هزینه‌های زندگی در آن حدود ۵.۲ درصد کمتر از میانگین هزینه‌ها در این کشور است. این شهر اقتصادی قدرتمند و بسیار متنوع دارد.

موسسه آموزشی شهر مونکتون: دانشگاه مونکتون (Université de Moncton)

گتینو، کبک

هزینه‌های زندگی در شهر گتینو (Gatineau) در استان کبک حدود ۱.۳ درصد بیشتر از میانگین هزینه‌ها در کشور کانادا است؛ درحالی‌که هزینه زندگی در شهر اتاوا که در آن سوی رودخانه اتاوا قرار گرفته است حدود ۲۶.۱ درصد بیش از میانگین هزینه‌ها در کل کشور است. از آن‌جایی که گتینو بسیار نزدیک به شهر اتاوا است تعداد زیادی از دفاتر دولت فدرال در این شهر قرار گرفته است.

موسسه آموزشی شهر گتینو: دانشگاه کبک در اوتاوه (Université du Québec en Outaouais)

لندن، انتاریو

لندن، انتاریو

شهر لندن کانادا نیز یکی از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای تحصیل است و میانگین هزینه‌های زندگی در آن تنها ۰.۵ درصد از میانگین هزینه‌ها در کشور کانادا بیشتر است. این شهر در فاصله ۱۷۰ کیلومتری جنوب غربی شهر تورنتو قرار گرفته و اقتصاد آن بر پایه تحقیقات پزشکی و صنایع آموزشی، فناوری اطلاعات (IT) و بیمه بنا شده است.

موسسه آموزشی شهر لندن کانادا: دانشگاه وسترن (Western University)

ابوتسفورد، بریتیش کلمبیا

ابوتسفورد (Abbotsford) با داشتن هزینه زندگی ۳.۶ درصد کمتر از میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا، یکی از ارزان‌ترین شهرهای بزرگ استان بریتیش کلمبیا به شمار می‌رود. این شهر حدود ۷۰ کیلومتر با ونکوور فاصله دارد و در منطقه فریزر ولی قرار گرفته است.

موسسه آموزشی شهر ابوتسفورد: دانشگاه فریزر ولی (University of Fraser Valley)

تاندر بی، انتاریو

هزینه زندگی در شهر تاندر بی (Thunder Bay) استان انتاریو تنها ۰.۱ درصد بیشتر از هزینه زندگی در کل کشور کانادا است. شهر تاندر بی که در ساحل دریاچه سوپریر (Lake Superior)، بزرگ‌ترین دریاچه گریت لیکس (Great Lakes)، قرار گرفته مرکز تجاری، اداری و پزشکی شمال غربی استان انتاریو است و افراد زیادی این شهر در بخش دولتی مشغول به کارند.

موسسه آموزشی شهر تاندر بی: دانشگاه لیکهد (Lakehead University)

کیچنر، انتاریو

هزینه زندگی در شهر کیچنر (Kitchener) تنها ۳.۷ درصد بیشتر از میانگین کل کشور است. این شهر که در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی تورنتو قرار گرفته است اقتصادی بسیار متنوع و گسترده بر پایه تولید، امور مالی، بیمه، بهداشت و درمان و رسانه‌های دیجیتال دارد.

موسسه آموزشی شهر کیچنر: کالج کانستوگا (Conestoga College)

فردریکتون، نیوبرانزویک

فردریکتون، نیوبرانزویک

در شهر فردریکتون (Fredericton)، هزینه زندگی حدود ۲.۲ درصد بیشتر از میانگین هزینه‌ها در کشور کانادا است. بزرگ‌ترین کارفرماهای فردریکتون، مرکز استان نیوبرانزویک، در بخش دولتی و دانشگاه‌ها هستند اما بخش فناوری اطلاعات (IT) نیز در این شهر به‌سرعت در حال رشد است. فردریکتون جمعیتی برابر با حدود ۵۸ هزار نفر دارد.

موسسه آموزشی شهر فردریکتون: دانشگاه نیوبرانزویک (University of New Brunswick)

سنت کاترینز، انتاریو

سنت کاترینز یکی از ارزان‌ترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی در استان انتاریو است و هزینه‌های زندگی در آن حدود ۰.۵ درصد کمتر از میانگین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا است. سنت کاترینز که بزرگ‌ترین شهر منطقه نیاگارا به شمار می‌رود بیشتر به‌عنوان مرکزی برای صنایع خدماتی و تولیدی شناخته می‌شود.

موسسه آموزشی شهر سنت کاترینز: دانشگاه براک (Brock University)

اگر علاقه مند به تحصیل و زندگی در کانادا هستید ، برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منبع: