وبگاه University Affairs کانادا به‌نقل از وبگاه‌های دانشگاه‌های کانادایی، از اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه های نوا اسکوشیا و برخی از دانشگاه‌های استان‌های دیگر کانادا خبر داده است. دانشگاه‌های کانادایی در روند ایمن‌سازی محیط دانشگاه‌ها برای اعضایشان در نیمسال پاییز پیش رو رویکردهای متفاوتی در پیش گرفته‌اند. برخی از دانشگاه‌های این کشور در هفته‌های گذشته اعلام کرده‌اند که تزریق واکسن کرونا یا آزمایش مداوم برای دسترسی به پردیس‌های دانشگاهی یا انجام فعالیت‌های حضوری پرخطر ازنظر شیوع بیماری مانند فعالیت‌های ورزشی یا شرکت در کلاس‌های حضوری اجباری است. درادامه، خلاصه‌ای از اطلاعیه‌های دانشگاه های نوا اسکوشیا مبنی‌بر اجباری شدن واکسن کرونا را می‌خوانید.

دانشگاه کیپ برتون

دانشگاه کیپ برتون در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که تمام دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه تا ۱۵اکتبر باید کاملاً واکسینه شده باشند و چهارده روز از تزریق دومین دُز واکسنشان گذشته باشد. افرادی که به‌دلایل مرتبط با قانون حقوق بشر نوا اسکوشیا نمی‌توانند واکسن تزریق کنند، به انجام هفته‌ای دو بار آزمایش کووید-۱۹ و زدن ماسک ملزم خواهند بود.

دانشگاه سِر فرانسیس خاویر

دانشگاه سِر فرانسیس خاویر مشورت با رهبران اتحادیه و اعضای اتحادیۀ دانشجویی دانشگاه برای تصمیم‌گیری دربارۀ سیاست اجباری کردن واکسیناسیون برای اعضای پردیس دانشگاه را آغاز کرده است. براساس اطلاعیۀ دانشگاه فرانسیس خاویر، انجام آزمایش کووید-۱۹ در این دانشگاه رایگان و در ساعت‌های کاری عادی امکان‌پذیر است. همچنین، افراد واکسینه‌شده با مدرک اثبات واکسیناسیون معتبر به انجام آزمایش نیازی نخواهند داشت.

دانشگاه سنت‌ماری

دانشگاه سنت‌ماری نیز اعلام کرده است که داشتن مدرک اثبات تکمیل واکسیناسیون برای تمام اعضای هیئت‌علمی و کارکنان و دانشجویان این دانشگاه اجباری است و به‌منظور اطمینان از آماده‌بودن افراد برای بازگشت به کلاس‌ها، تا ۳سپتامبر این مدرک به دانشگاه باید تحویل داده شود. همچنین، این دانشگاه افزوده است افرادی که نمی‌توانند کاملاً واکسینه شوند یا به ارائۀ مدرک اثبات واکسیناسیون خود تمایلی ندارند، دوبار در هفته در یکی از مراکز آزمایش کووید-۱۹ در پردیس دانشگاه باید آزمایش بدهند. ناگفته نماند اطلاعات دسترسی به واکسن‌های کووید-۱۹ نیز به این افراد داده خواهد شد.

اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه براندون

علاوه‌بر دانشگاه‌های ذکرشده در استان نوا اسکوشیا، دانشگاه براندون در استان مانیتوبا نیز از اجباری شدن موقت واکسیناسیون برای اعضای هیئت‌علمی و کارکنان و دانشجویانش خبر داده است. طبق اطلاعیۀ این دانشگاه، افراد یادشده پیش از ورود به پردیس دانشگاه براندون مدرک اثبات تکمیل واکسیناسیون یا نتیجۀ منفی آزمایش کووید-۱۹ را باید همراه داشته باشند. در این اطلاعیه، اعلام شده است که واکسیناسیون تا ۳۱اکتبر باید تکمیل شود؛ در‌غیر‌این‌صورت از ۷ تا ۹سپتامبر به اعضای دانشگاه مهلت داده می‌شود که اولین یا دومین دُز واکسنشان را در کلینیک واکسیناسیون پردیس دانشگاه تزریق کنند. همچنین، دانشگاه براندون در اطلاعیۀ مذکور گفته است: «این تصمیم اداری موقت به‌منظور رعایت عدالت و ایجاد شفافیت برای دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی گرفته شده است تا در نیمسال پاییز، امن‌ترین تجربۀ آموزشی به افراد ارائه شود.»



منبع: