در هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از دانشگاه‌های کانادا، به‌ویژه دانشگاه‌های استان انتاریو، واکسیناسیون کووید-۱۹ را برای دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت‌علمی خواهان ورود به پردیس‌های دانشگاهی و شرکت در فعالیت‌های پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا اجباری اعلام کرده‌اند. در پی اجباری شدن واکسیناسیون در این دانشگاه‌ها، وبگاه University Affairs کانادا به‌نقل از اطلاعیه‌های منتشرشده در وبگاه‌های دانشگاهی از اجباری شدن واکسن کرونا در دانشگاه لیکهد و چند دانشگاه دیگر در استان انتاریو خبر داده است. درادامه، خلاصه‌ای از این اطلاعیه‌ها را می‌خوانید.

دانشگاه لیکهد

دانشگاه لیکهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که تمام اعضایش برای شروع نیمسال پاییز باید واکسینه شوند. مویرا مک‌فرسون، رئیس دانشگاه لیکهد، در این اطلاعیه گفته است: «پس از بررسی‌های دقیق، اعلام می‌کنم دانشگاه لیکهد سیاست واکسیناسیون اجباری برای دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی و کارکنان خواهان ورود به پردیس‌ها را اجرا خواهد کرد. این افراد تا ۷سپتامبر برای تزریق دُز اول واکسن و تا ۷اکتبر برای تکمیل واکسیناسیون فرصت دارند.»

دانشگاه مک‌مستر

دانشگاه مک‌مستر نیز اعلام کرده است که واکسیناسیون برای تمام افراد خواهان ورود به پردیس دانشگاه از ۷سپتامبر اجباری خواهد بود. تمام دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و مهمانان مشمول این قانون خواهند بود. دیوید فارار، رئیس دانشگاه مک‌مستر در این اطلاعیه گفته است: «براساس این سیاست جدید، تمام افراد خواهان ورود به پردیس یا استفاده از امکانات حضوری دانشگاهی مدرک اثبات واکسیناسیون یا مدرک معافیت تأییدشده از واکسیناسیون براساس دلایل مرتبط با حقوق بشر را باید ارائه کنند. برای ساده‌ترکردن این فرایند، دانشگاه مک‌مستر در حال راه‌اندازی سامانه‌ای برای بارگذاری و تأیید مدارک اثبات واکسیناسیون یا نتیجه‌های آزمایش‌هاست.»

براساس اطلاعیۀ مذکور، افراد خواهان ورود به پردیس‌های دانشگاهی یا بیمارستان‌ها و مکان‌های بهداشتی دانشگاه که کاملاً واکسینه نشده یا مدرک معافیت از واکسیناسیون را دریافت نکرده‌اند، دو بار در هفته باید نتیجۀ منفی آزمایش کووید-۱۹ را در این سیستم بارگذاری کنند. این فرایند از ۷سپتامبر تا ۱۸اکتبر ادامه خواهد یافت و پس‌ازآن، مدرک واکسیناسیون یا معافیت تأییدشده برای ورود به پردیس و امکانات دانشگاه مک‌مستر لازم است.

دانشگاه لورنتین

دانشگاه لورنتین یا لورنشن نیز قوانین مرتبط با واکسیناسیون را تغییر داده است و اکنون تمام افراد حاضر در پردیس این دانشگاه باید واکسینه شده باشند. پیش‌ازاین، واکسیناسیون فقط برای افراد ساکن پردیس‌ها و دانشجویان ورزش‌کار در این دانشگاه اجباری بود. براساس گزارش خبرگزاری CTV News، این سیاست جدید از ۸سپتامبر اجرا خواهد شد. تمام افراد خواهان ورود به پردیس دانشگاه که تا این تاریخ کاملاً واکسینه نشده‌ باشند، برای ورود به دانشگاه به انجام آزمایش کووید-۱۹ ملزم خواهند بود.

دانشگاه نیپیسینگ

دانشگاه نیپیسینگ نیز از تمام دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و افراد خواهان ورود به پردیس دانشگاه در پاییز پیش رو می‌خواهد واکسن کووید-۱۹ را تزریق و مدرک اثبات واکسیناسیونشان را ازطریق پورتالی امن به دانشگاه ارائه کنند. همچنین، مهمانان پردیس دانشگاه نیپیسینگ وضعیت واکسیناسیونشان را باید احراز کنند. اطلاعات و جزئیات بیشتر دربارۀ این قانون به‌زودی نهایی و منتشر خواهد شد.



منبع: