دانشجویان با خروج از دبیرستان و ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌ها، با تغییرات بزرگی مواجه می‌شوند. در‌این‌میان، دانشجویان بین‌المللی که قصد دارند روی تحصیل و زندگی در کشوری جدید تمرکز کنند، با تغییرات بیشتری روبه‌رو می‌شوند و حتی گاهی ممکن است شدت تغییرات آن‌ها را بسیار ناامید و مضطرب کند. البته منابع و ابزارهای کاربردی زیادی برای کمک به دانشجویان بین‌المللی در مهار حجم کارهایشان وجود دارد. در این مطلب، تعدادی از ابزارهای کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا را معرفی خواهیم کرد. ناگفته نماند حتی اگر قصد نداشته باشید مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشید، بازهم از این ابزارها برای مدیریت اطلاعات و حجم کارهایتان می‌توانید استفاده کنید.

بهترین ابزارهای کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

بهترین ابزارهای کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا

ابزارهایی که درادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، تنها تعدادی از ابزارهای کاربردی فراوان مربوط به تحصیلات و آموزش است. به‌یاد بسپارید که هیچ شخصی به بیش از یک اپلیکیشن در هر زمینه نیاز نخواهد داشت و همان یک اپلیکیشن هم کمک می‌کند همیشه به تمام اطلاعات موردنیازتان در هر زمانی دسترسی داشته باشید. ابزارهای آموزشی ایدئال بدون زحمت اضافه‌ای در کارهای روزمره‌تان جای خواهند گرفت و بهتر است با امتحان‌کردن ابزارهای متفاوت، بهترین و مناسب‌ترین ابزارها برای سبک زندگی‌تان را پیدا کنید.

۱. گوگل درایو (Google Drive)

کار گروهی یکی از جنبه‌های مهم تحصیل در کانادا به‌شمار می‌رود که شاید برای بسیاری از دانشجویان موضوعی جدید باشد. کار گروهی بخشی مهم از بسیاری از درس‌های دانشگاهی است و فعالیت‌های مختلف، ازجمله کنفرانس‌ها و پژوهش‌ها و مقاله‌های گروهی را شامل می‌شود. ابزارهای کاربردی زیادی برای انجام کارهای گروهی وجود دارد؛ اما احتمالاً دانشجویان بیش از همه با گوگل درایو روبه‌رو خواهند شد. گوگل درایو برای به‌اشتراک‌گذاری و ویرایش اطلاعات و فایل‌های مختلف، مانند فایل‌های اسناد (Document) و صفحات گسترده (Spreadsheets) و اسلایدها گزینه‌های زیادی دارد. همچنین، استفاده از آن بسیار ساده است و همه به‌راحتی در آن می‌توانند فعالیت کنند.

۲. شورای فرهنگی بریتانیا (British Council)

شورای فرهنگی بریتانیا در کانادا اپلیکیشن‌ها و وبگاه‌ها و ابزارهای کاربردی زیادی برای یادگیری زبان در‌اختیار افراد گذاشته است که به دانشجویان بین‌المللی در یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند کمک کند. این برنامه‌ها علاوه‌بر آموزش واژه‌ها و دستورِزبان، برای یادگیری زبان در موضوع‌هایی مانند کسب‌وکار و حتی لطیفه و بازی با واژه‌ها منابعی بسیار غنی هستند.

۳. گوکانکر (GoConqr.)

به‌اشتراک‌گذاشتن ایده‌ها بخشی از یادگیری است و اپلیکیشن کوگانکر یکی از ابزارهای کاربردی و مناسب برای انجام این کار محسوب می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن با دانشجویان دیگر می‌توانید در ارتباط باشید و منابع آموزشی مخصوص خودتان را در قالب فلش‌کارت، یادداشت، اسلاید یا آزمون‌های کوچک بسازید و در هر مکانی از آن‌ها استفاده کنید.

۴. گرامرلی (Grammarly)

۴. گرامرلی (Grammarly)

اپلیکیشن گرامرلی نوشته‌هایتان را بررسی می‌کند تا غلط‌های املایی و دستورِزبانی شما را پیدا کند؛ حتی می‌توانید از افزونۀ مرورگر این اپلیکیشن استفاده و اشتباه‌هایتان را حین نوشتن پیدا و ویرایش کنید. فرقی نمی‌کند مقاله‌ای گروهی را ویرایش می‌کنید یا برای استادتان ایمیل می‌نویسید، با استفاده از گرامرلی می‌توانید مطمئن باشید نوشته‌تان بی‌غلط و شسته‌‌رُفته است. حتی اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، استفاده از این ابزار برای جلوگیری از اشتباه‌های کوچک بسیار کاربردی است.

۵. اورنوت (Evernote)

اپلیکیشن اِوِرنوت یکی از ابزارهای کاربردی و مشهور برای یادداشت‌برداری است. بسیاری از دانشجویان از این ابزار برای یادداشت‌برداشتن و سازمان‌دهی یادداشت‌هایشان استفاده می‌کنند. یادداشت‌برداری به این روش باعث می‌شود از کاغذ کمتری استفاده و از خطرِ گم‌کردن اطلاعات و یادداشت‌های کلاس‌های مهم جلوگیری کنید. اِوِرنوت اطلاعاتتان را در تمام دستگاه‌ها، ازجمله گوشی تلفن‌همراه و رایانه‌تان همگام‌سازی می‌کند و با استفاده از آن حتی می‌توانید فایل‌های صوتی و فهرست‌های مختلف را به یادداشت‌هایتان اضافه کنید.

۶. آسانا (Asana)

ابزار مدیریت پروژۀ آسانا کمک می‌کند بر کارها و پروژه‌های گروهی‌تان به‌آسانی نظارت کنید. افزون‌براین، رابط کاربری کارآمد آسانا در تعیین وظایف اعضای گروه و دنبال‌کردن و مدیریت ددلاین‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند‌. این برنامه چندین نسخه‌ی رایگان و پولی دارد که هرکدام برای استفادۀ گروهی خاص از افراد و کسب‌وکارها طراحی شده است؛ اما دانشجویان و گروه‌های کوچک می‌توانند از نسخۀ رایگان این برنامه برای مدیریت پروژه‌های دانشگاهی و کوچک استفاده کنند. علاوه‌براین، آشنایی با طرز‌کار نرم‌افزارهای مدیریت پروژه، مانند آسانا می‌تواند در رزومۀ کاری‌تان نکته‌ای مثبت باشد و در آینده در محیط کاری به شما کمک کند.

۷. ولفرم آلفا (Wolfram Alpha)

این وبگاه می‌تواند تقریباً هر کاری را انجام دهد! کافی است یک عبارت را در آن جست‌وجو کنید تا اطلاعات مختلف دربارۀ عبارت مدنظرتان را بیابید یا موضوعی خاص را انتخاب کنید و ببینید چه مطالبی دربارۀ آن موضوع نوشته شده است. همچنین، نتایج به‌دست‌آمده از این موتور جست‌وجوی منحصربه‌فرد را با نتایج موتورهای جست‌وجوی دیگر می‌توانید مقایسه کنید و به اطلاعات تحلیلی و کامل‌تری برسید.

۸. کانوا (Canva)

با استفاده از این ابزار کاربردی می‌توانید طراحی گرافیکی اسلایدها و پوسترهایتان را ارتقا دهید. کانوا بازۀ وسیعی از فونت‌ها و ویژگی‌های مختلف برای ویرایش متن دارد که در برنامه‌های مایکروسافت آفیس پیدا نمی‌شود. همچنین، ابزارهای زیادی برای ویرایش چیدمان (Layout) صفحه در این برنامه وجود دارد که به شما در مرتب‌کردن عکس‌های فایل‌هایتان کمک می‌کند.

۹. سروی مانکی (Survey Monkey)

تمام افراد ممکن است در طول تحصیل به جمع‌آوری نظرات در پژوهش‌های مختلف نیاز داشته باشند. سِروِی مانکی یکی از ابزارهای کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا و کشورهای دیگر دنیاست. این ابزار رایگان به کاربران کمک می‌کند که به‌سادگی پرسشنامه‌ای برای گروهی بزرگ بسازند و پاسخ‌های آن را جمع‌آوری کنند و ایمیل‌های یادآور بفرستند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید برای پروژه‌ای پژوهشی در دانشگاه یا کالج پرسشنامه بسازید، بهتر است ابتدا راهنمای اخلاقی جمع‌آوری داده در دانشگاهتان را بررسی کنید؛ چراکه ممکن است پاسخ‌دهندگان به بعضی از پرسشنامه‌های آنلاین به انتشار پاسخ‌هایشان در پژوهشتان راضی نباشند.

۱۰. لینکدین (LinkedIn)

۱۰. لینکدین (LinkedIn)

برای ساختن پروفایلی در وبگاه لینکدین تا پایان تحصیلاتتان صبر نکنید. این شبکۀ اجتماعی کسب‌وکارها و کارمندها را به‌هم پیوند می‌دهد و ابزاری عالی و کاربردی برای دانشجویان می‌تواند باشد. بهتر است هرچه‌زودتر برای خودتان شبکه‌ای حرفه‌ای بسازید؛ زیرا ممکن است شبکۀ حرفه‌ای‌تان جرقۀ اولیه برای شروع فرصت شغلی جدیدتان باشد. کارتان را با اضافه‌کردن دانشجویان هم‌کلاسی و استادها و کسب‌وکارهایی شروع کنید که می‌خواهید با آن‌ها همکاری کنید. برای برقراری ارتباط با استادها و راهنماهای احتمالی و پرسیدن پرسش‌هایتان خجالت نکشید. لینکدین یکی از ابزارهای کاربردی و مهم برای یافتن فرصت‌های شغلی در بازار کانادا و کشورهای دیگر به‌شمار می‌رود و برای رساندن شما به اهدافتان ابزاری قدرتمند می‌تواند باشد.

۱۱. میلانوت (Milanote)

میلانوت ابزاری برای سازمان‌دهی پروژه‌های خلاقانه و تبدیل آن‌ها به بوردهای تصویری زیباست. این ابزار برای طراحانی می‌تواند بسیار کارآمد باشد که ازراه‌دور با گروه‌های مختلف همکاری می‌کنند.



منبع: