ازجمله عوامل مهم و تأثیرگذار بر روند دریافت پذیرش از دانشگاه و مهاجرت تحصیلی، سابقۀ آکادمیک و رزومۀ تحصیلی متقاضیان محسوب می‌شود؛ بنابراین، یکی از کارهای اساسی برای این منظور تقویت رزومۀ تحصیلی است. برای تقویت رزومۀ تحصیلی، راه‌های متعددی وجود دارد که یکی از آن‌ها گذراندن کلاس‌ها و دوره‌های مختلف با هدف تقویت مهارت و دانش خود و ضمیمه‌کردن مدرک آن‌ها به دیگر مدارک و توضیح دربارۀ داشتن چنین مهارتی در رزومه است. حال قصد داریم شما را با فرصتی بسیار هیجان‌انگیز برای تقویت رزومه آشنا کنیم.

دانشگاه هاروارد، ازجمله دانشگاه‌های مشهور جهان‌، دوره‌هایی آنلاین برای افراد سراسر دنیا برگزار می‌کند که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند. با گذراندن دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد، به‌راحتی می‌توانید مهارت‌های زیادی کسب کنید و درباره‌شان در رزومۀ خود بنویسید. برای دریافت مدرک دوره‌های رایگان، به پرداخت هزینه نیاز دارید‌؛ بااین‌حال، باید بدانید که اصلاً به داشتن چنین مدرکی نیز احتیاجی ندارید و بیشترِ استادان مهارت و دانشتان را ارزیابی خواهند کرد. بااین‌همه، می‌توانید هزینۀ آن را بپردازید و مدرک را دریافت کنید؛ اما درصورت نداشتن شرایط مالی مناسب برای دریافت مدرک، تنها دوره‌ها را بگذرانید و رزومه‌تان را با نام دانشگاه هاروارد تقویت کنید. در مقالۀ حاضر، با نحوۀ یافتن دوره ‌های آنلاین دانشگاه هاروارد آشنا خواهیم شد.

ثبت‌نام در دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد

به‌منظور ثبت‌نام در دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد، ابتدا باید دورۀ دلخواهتان را بسته به شرایط خود انتخاب کنید. درادامه، دربارۀ این موضوع توضیح خواهیم داد.

مرحلۀ اول

ابتدا کلیدواژه‌های Online Learning Harvard یا Harvard Online Courses را در گوگل جست‌وجو کنید یا مستقیماً وارد لینک Harvard University شوید و گزینۀ Online Courses را انتخاب کنید.

مرحلۀ دوم

در این مرحله، با تعدادی گزینه مواجه می‌شوید که با‌‌توجه‌‌به شرایطتان، می‌توانید آن‌ها را انتخاب و دوره‌ها را فیلتر کنید. اولین گزینه از سمت چپ، Subject Area است که با کلیک روی آن، گزینه‌هایی را مشاهده می‌کنید و حوزه‌های دلخواه یا مرتبط به رشتۀ تحصیلی یا کاری‌تان را می‌توانید انتخاب کنید. سپس در‌صورت تمایل به گذراندن دوره‌های رایگان، از بخش Price گزینۀ Free را انتخاب کنید؛ اما درصورت داشتن شرایط مالی مناسب و تمایل به گذراندن دوره‌های پولی، گزینۀ Paid را فعال کنید. گفتنی است حتی در کادر زیر گزینۀ Paid هم می‌توانید حداکثر هزینۀ مدنظر خود (برحسب دلار) برای دوره‌ها را بنویسید.

از بخش Start Date نیز می‌توانید تاریخ مدنظرتان برای شروع دوره را برگزینید و در‌صورت علاقه به شروع دوره از همین الان، گزینۀ Available Now را انتخاب کنید. از بخش Schools و Duration و Difficulty نیز می‌توانید به‌ترتیب دانشکدۀ مدنظر و مدت زمان دوره و درجۀ سختی دوره (به‌ترتیب گزینه‌ها مقدماتی و متوسط و پیشرفته یا سخت) را انتخاب کنید. ناگفته نماند بهتر است بخش Modality را روی گزینه‌های Online و Online Live قرار دهید؛ زیرا هدف شما شرکت در دوره های آنلاین دانشگاه هاروارد است.

پس از انتخاب گزینه‌ها و اعمال فیلتر، دوره‌های مدنظر را مشاهده خواهید کرد. حال روی عنوان دوره (کورس‌) مرتبط کلیک کنید. پس از انتخاب دوره یا دوره‌های مدنظر، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که دربارۀ طول دوره، میزان ساعت پیشنهادی به‌منظور درس خواندن برای آن، حوزه (Subject)، زبان و دیگر مشخصات دوره نوشته شده است. گفتنی است در این صفحه، می‌توانید مواد آموزشی و دروس ارائه‌شده را نیز مشاهده کنید. در‌صورت تمایل به دورۀ مدنظر، گزینۀ Enroll now را انتخاب و با ساخت حساب کاربری، به‌رایگان در دوره ثبت‌نام کنید. پس‌ازآنکه ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد، ایمیلی گواه بر تکمیل ثبت‌نام و امکان دسترسی به دوره دریافت خواهید کرد.

منبع: