فرانسه یکی از کشورهای برتر جهان برای تحصیل در رشته‌های هنری است. شاهکارهای هنری فراوان مربوط به هنرمندان فرانسوی و موزه‌های متعدد موجود در این کشور به‌خوبی مطلوب‌بودن فرانسه برای تحصیل هنر را نشان می‌دهند. در‌ این مطلب، قصد داریم دربارۀ تحصیل هنر در فرانسه بیشتر صحبت کنیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارید با سیم آخر همراه باشید.

مزایای تحصیل هنر در فرانسه

هنرمندان فرانسوی شاهکارهای هنری فراوانی خلق و بسیاری از آنان مانند کلود مونه، پل گوگن، ادگار دگا، پل سزان، ادوار مانه و پیر اگوست رنوآر در فرانسه زندگی و کار کرده‌اند. دانشجویانی که در حال تحصیل هنر در فرانسه هستند، به‌خوبی با شاهکارها و اثرهای هنری مربوط به این افراد می‌توانند ارتباط برقرار کنند و درکنار بهره‌بردن از دانش مربوط به این رشته، از هنر جاری در سطح شهر و کشور بهره ببرند و در گالری‌های هنری موجود در فرانسه حضور یابند و از موزه‌ها بازدید کنند. برخی دیگر از دلایل انتخاب فرانسه برای تحصیل هنر عبارت‌اند از: آموزش بسیار باکیفیت‌، امکان انجام تحقیقات‌، امکان تحصیل در یکی از قطب‌های بزرگ اقتصاد در دنیا و... .

مدارس هنر در فرانسه

برخی از مدرسه‌ها و مؤسسه‌های آموزش هنر در فرانسه ازاین‌قرارند: بیزینس‌اسکول ESCP (پاریس)، کالج آمریکایی Mediterranean (اکس‌ان‌پروانس)، ArtFX (مون‌پلیه)، کالج هنر پاریس (پاریس)، بیزینس‌اسکول بورگاندی (دیژون)، Académie Charpentier (ایل‌ دو فرانس)، بیزینس‌اسکول Kedge (پاریس)، LISAA پاریس (پاریس)، مؤسسۀ بین‌المللی ارتباطات پاریس (پاریس) و دانشگاه Champollion (البی).

پذیرش هنر در فرانسه

اولین قدم برای دریافت مدرک هنر در فرانسه، دریافت پذیرش از دانشگاه مدنظر است. درادامه، با مراحل دریافت پذیرش از مدرسه‌های هنر فرانسه آشنا می‌شویم.

مرحلۀ اول

اولین مرحله برای دریافت پذیرش این است که متقاضیان اپلیکیشن‌فرم دانشگاه یا مدرسۀ مدنظر را تکمیل کنند. برای این کار، فرم را از وبگاه رسمی دانشگاه می‌توانند دانلود و آن را پر کنند.

مرحلۀ دوم

در دومین مرحله، متقاضیان ریزنمره‌هایشان را از تمامی مؤسسه‌های محل تحصیلشان باید جمع‌آوری و ترجمه کنند و به دانشگاه یا مدرسۀ مدنظرشان ارائه دهند.

مرحلۀ سوم

در مرحلۀ سوم‌، نوبت به ارائۀ کپی گذرنامه به‌همراه عکس‌ گذرنامه‌ای می‌رسد.

مرحلۀ چهارم

مرحلۀ چهارم، مرحلۀ ارائۀ انگیزه‌نامه و مقاله است؛ البته این موضوع فقط برای برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها صدق می‌کند.

مرحلۀ پنجم

در این مرحله، از متقاضیان خواسته می‌شود مدرک زبانشان را ارائه دهند.

مرحلۀ ششم

در مرحلۀ ششم، متقاضیان گواهی تولد خود و والدینشان را باید ارائه دهند.

مرحلۀ هفتم

در مرحلۀ آخر، متقاضیان گواهی تمکّن مالی باید ارائه دهند.

برای دریافت پذیرش از رشته‌های هنری در دانشگاه‌های فرانسه، به مدارک دیگری نیز نیاز است. به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

فرصت‌های شغلی

بعد از اتمام تحصیل در فرانسه در رشته هنر، فارغ‌التحصیلان بسته به علاقه‌شان در بخش‌های متعددی می‌توانند مشغول کار شوند. برخی از این مشاغل عبارت‌اند از: کار در استودیوهای هنری، کتابخانه‌ها، آژانس‌های تبلیغاتی، کار در مراکز انتشارات یا روزنامه، کار در دپارتمان‌های طراحی داخلی، مشاورۀ هنری، فیلم و موشن‌گرافی و... .

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: