امتیازهای مالی دانشکده تجارت و مدیریت ESDES فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی ارشد در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ اعلام شد. این بورسیه مختص دانشجویان غیراروپایی است و براساس شایستگی به دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در دانشکده تجارت و مدیریت ESDES اعطا می‌شود. این دسته از افراد تا ۱۰جولای۲۰۲۱ (۱۹تیر۱۴۰۰) برای ثبت‌نام در دانشکدۀ یادشده و ارائۀ درخواست برای بهره‌مندی از امتیازهای مالی فرصت دارند.

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشکده تجارت و مدیریت ESDES برای هریک از رشته‌های این دانشکده می‌توانند اقدام کنند. در مقطع کارشناسی ارشد دانشکدۀ یادشده، این گرایش‌های مدیریت به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند: ۱. گرایش بازاریابی و تحول دیجیتال؛ ۲. گرایش حقوق دیجیتال و مدیریت؛ ۳. گرایش مدیریت زنجیرۀ تأمین بین‌المللی؛ ۴. گرایش مدیریت بازرگانی بین‌المللی. تحصیل در گرایش‌های یادشده دو سال به‌طول می‌انجامد و پروژۀ مشاوره و شش ماه کارآموزی را نیز شامل می‌شود. هزینۀ تحصیل در این گرایش‌ها برای دانشجویان غیراروپایی حدود دوازده‌هزار دلار در سال است.

مدارک عمومی موردنیاز برای ثبت‌نام و بهره‌مندی از امتیازهای مالی دانشکده تجارت و مدیریت ESDES ازاین‌قرارند: ۱. رونوشت مدارک تحصیلی کارشناسی سه‌ساله و دیپلم دبیرستان؛ ۲. دو توصیه‌نامۀ آکادمیک و شغلی؛ ۳. کاورلتر؛ ۴. کپی گذرنامه؛ ۵. تصویر کارت شناسایی؛ ۶. رزومه؛ ۷. ارسال فرم پذیرش و پرداخت هزینۀ ثبت‌نام. گفتنی است حداقل نمرۀ موردنیاز برای مدرک زبان انگلیسی نمرۀ ۶ آیلتس است. ناگفته نماند متقاضیان پس از ثبت‌نام، در جلسۀ اسکایپی مصاحبۀ آنلاین باید شرکت کنند.

دانشکده تجارت و مدیریت ESDES سال ۱۹۸۷ در شهر لیون فرانسه تأسیس شد. این دانشکده یکی از مدرسه‌های عالی تجارت فرانسه است و طبق تازه‌ترین رده‌بندی وبگاه وبومتریک، در رتبۀ سیصدوچهل‌ودوم مؤسسه‌های آموزشی برتر فرانسه جای دارد. دانشکده تجارت و مدیریت ESDESبخشی از دانشگاه خصوصی کاتولیک لیون (Catholic University of Lyon) است؛ بنابراین، از منابع و امکانات این دانشگاه بهره می‌برد. نکتۀ جالب اینکه اگرچه دانشگاه کاتولیک لیون دانشگاهی مذهبی به‌حساب می‌آید، دانشکده تجارت و مدیریت ESDES دانشکده‌ای سکولار و بین‌المللی است که هرساله از دانشجویانی از سراسر جهان میزبانی می‌کند. افزون‌براین، این دانشکده پنج دپارتمان و پنجاه عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دارد که مدرک تحصیلی 71درصد آنان دکتری است و تقریباً نیمی از آنان نیز استادان بین‌المللی هستند.

منبع: