دانشگاه اینسید (INSEAD) دانشگاهی خصوصی و غیرانتفاعی است که در فرانسه، سنگاپور، امارات و آمریکا شعبه دارد. این دانشگاه سال ۱۹۵۷ تأسیس شد و نام آن مخفف Institut Européen d'Administration des Affaires یا مؤسسۀ اروپایی کسب‌وکار است. این دانشگاه حدود ۱،۴۰۰ نفر دانشجو دارد و رشته‌های معدودی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌دهد. درکنار دوره‌های دانشگاهی، دانشگاه اینسید دوره‌های اجرایی برای مدیران و علاقه‌مندان نیز برگزار می‌کند. دورۀ MBA این دانشگاه که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، شهرتی جهانی دارد و همواره جزو دوره‌های برتر دنیاست. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه اینسید را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های دانشگاه اینسید

همان‌طورکه گفتیم، دانشگاه اینسید فقط در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت می‌کند. رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشگاه عبارت‌اند از: مدیریت، MBA، EMBA (مدیریت اجرایی) و امورمالی. در مقطع دکتری نیز سه تخصص دنبال می‌شود: حسابداری و علوم تصمیم‌گیری و کارآفرینی.

کارشناسی ارشد مدیریت

تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد مدیریت چهارده تا شانزده ماه طول می‌کشد. میانگین سن دانشجویان این دوره ۲۲ سال و میانگین سابقۀ کار آنان کمتر از یک سال است. همچنین، نمرۀ GMAT این دانشجویان بین ۶۲۰ تا ۷۳۰ است و اهل ۳۲ کشور دنیا هستند. ناگفته نماند شهریۀ تحصیل در این رشته به ۴۹هزار یورو می‌رسد.

MBA

تحصیل در دورۀ MBA دانشگاه اینسید دَه ماه به‌طول می‌انجامد. میانگین سن دانشجویان این دوره حدود ۲۹ سال و میانگین سابقۀ کارشان بین پنج تا شش سال و میانگین نمرۀ GMAT آنان بین ۶۷۰ تا ۷۵۰ است و از ۸۸ کشور دنیا وارد این دوره شده‌اند. شهریۀ این دوره برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ درحدود ۸۹هزار یورو اعلام شده است.

مدیریت اجرایی

تحصیل در دورۀ EMBA (مدیریت اجرایی) دانشگاه اینسید چهارده تا هفده ماه طول می‌کشد. میانگین سن دانشجویان بین ۳۳ تا ۴۵ سال و میانگین سابقۀ کار آنان چهارده سال است. حدود ۶۰درصد از این دانشجویان تجربۀ کار در خارج از کشورشان را دارند و اهل ۶۲ کشور دنیا هستند. شایان ذکر است شهریۀ این دوره ۱۲۵هزار یورو تخمین زده می‌شود.

مدیریت اجرایی

هزینۀ زندگی در پاریس

هزینۀ زندگی در شهر پاریس برای هر نفر بدون هزینۀ اجاره، حدود ۹۷۰ یورو در ماه است. هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۱،۲۰۰ یورو و هزینۀ اجارۀ آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۸۵۰ یورو در ماه برآورد می‌شود. هزینۀ ماهانۀ اجارۀ یک آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر به ۲،۸۰۰ یورو و هزینۀ ماهانۀ اجارۀ آپارتمانی مانند آن در خارج از مرکز شهر به حدود ۱،۷۰۰ یورو می‌رسد. گفتنی است مجموع بهای قبوض و خدمات شهری ازجمله آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای یک آپارتمان هشتادمتری حدود ۱۷۲ یورو و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۲۷ یورو در ماه تخمین زده می‌شود. افزون‌براین، برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲ و ۷۵ یورو باید پرداخت کنید.

هزینۀ تهیۀ غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان ۱۵ یورو و برای دو نفر از رستورانی گران ۶۰ یورو است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین شرح‌اند: یک لیتر شیر ۱.۲ یورو، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ یورو، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۲ یورو، یک کیلوگرم گوشت ۲۰ یورو، یک کیلوگرم موز ۲ یورو، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۳ یورو، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ یورو و یک کیلوگرم پیاز ۳ یورو.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منبع: