دانشگاه کاتولیکا دل ساکرو کوره ایتالیا (Università Cattolica del Sacro Cuore - UCSC - UNICATT) یکی از دانشگاه‌های خصوصی و پژوهش‌محور ایتالیاست. در زبان انگلیسی، این دانشگاه با نام دانشگاه کاتولیک قلب مقدس (Catholic University of the Sacred Heart) یا دانشگاه کاتولیک میلان نیز شناخته می‌شود. دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره با داشتن چهار پردیس وابسته، بزرگ‌ترین دانشگاه خصوصی اروپا و بزرگ‌ترین دانشگاه کاتولیک جهان به‌حساب می‌آید. در رتبه‌بندی وبگاه QS در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه در ردۀ ۵۱۱ تا ۵۲۰ دانشگاه‌های جهان جای گرفته است. اگر به تحصیل در ایتالیا علاقه‌مندید، تحصیل در دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره گزینۀ مناسبی برایتان می‌تواند باشد.

پردیس‌های دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره

همان‌طورکه گفتیم، دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره ایتالیا چهار پردیس در شهرهای میلان، برشا، پیاچنزاکرمونا و رُم دارد و پردیس اصلی‌اش در شهر میلان قرار گرفته است. در این پردیس‌ها، چند مرکز پژوهشی، مؤسسۀ آموزشی، دپارتمان و... قرار دارد که با وجود تفاوت‌های مدل سازمانی و قوانین، یک هدف را دنبال می‌کنند.

دانشکده‌های دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره ایتالیا

دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره در پردیس‌هایش دوازده دانشکده و هشت مدرسۀ تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های مختلف دارد که دوره‌های آموزشی را در مقاطع مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت به دانشجویان ارائه می‌کنند. امروزه، بیش از ۴۳هزار نفر دانشجو در رشته‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشکده‌های دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره عبارت‌اند از:

  • دانشکدۀ علوم غذایی، کشاورزی و محیط‌زیست
  • دانشکدۀ هنر و فلسفه
  • دانشکدۀ بانکداری، امور مالی و علوم بیمه
  • دانشکدۀ اقتصاد
  • دانشکدۀ اقتصاد و حقوق
  • دانشکدۀ حقوق
  • دانشکدۀ علوم آموزشی
  • دانشکدۀ علوم زبان‌شناسی و ادبیات خارجی
  • دانشکدۀ ریاضیات، فیزیک و علوم تجربی
  • دانشکدۀ پزشکی و جراحی
  • دانشکدۀ علوم سیاسی و اجتماعی
  • دانشکدۀ روان‌شناسی

همچنین، پلی‌کلینیک دانشگاهی آگوستینو گملی به‌عنوان مدرسۀ پزشکی دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره فعالیت می‌کند و به یاد مؤسس این دانشگاه نام‌گذاری شده است.

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره

هزینۀ تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌های ایتالیا اغلب کمتر از کشورهای دیگر اروپا برآورد می‌شود و بسته به اروپایی یا غیراروپایی بودن دانشجو و رشتۀ تحصیلی متفاوت است. به‌طورکلی، میانگین شهریۀ سالانۀ این دانشگاه برای دانشجویان غیراروپایی در رشتۀ پزشکی حدود ۱۵هزار یورو و در رشته‌های دیگر حدود ۹هزار یورو تخمین زده می‌شود. برای اطلاع از جزئیات شهریۀ دورۀ مدنظر، به صفحۀ مربوط به آن در وبگاه دانشگاه مراجعه کنید.

بورسیه‌ها

دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره به دانشجویان واجدشرایط مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی تعدادی اسکالرشیپ و کمک‌هزینه و بورسیه اعطا می‌کند. گفتنی است شرایط ثبت‌نام و استفاده از بورسیه‌های مختلف در بخش بورسیه‌ها در وبگاه دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره شرح داده شده است.

مدارک لازم برای پذیرش

مدارک لازم برای پذیرش در دوره‌های مقاطع مختلف دانشگاه‌های ایتالیا متغیر است و به دوره و مقطع مدنظر و شرایط دوره‌های تحصیلی قبلی دانشجویان بستگی دارد. به‌طورکلی، می‌توان گفت برای تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا به مدارک آموزشی مقاطع تحصیلی قبلی، فرم درخواست پذیرش آنلاین، مدرک اثبات پرداخت شهریه، بیمۀ درمانی، پروپوزال پژوهشی (برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری)، فرم تأیید استاد راهنما (برای دانشجویان دکتری)، مدرک زبان و ویزای دانشجویی نیاز خواهید داشت. برای اطلاع از مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره، به صفحۀ رشتۀ مدنظر در وبگاه این دانشگاه سر بزنید.

مدرک زبان

دوره‌های دانشگاه کاتولیکا ساکرو کوره به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی برگزار می‌شوند. برای تحصیل در هر رشته به زبان موردنیاز آن باید مسلط باشید و مدرک اثبات سطح تسلط را به دانشگاه ارائه کنید. سطح تسلط لازم برای هر دوره متفاوت است و جزئیات مدارک لازم را در وبگاه دانشگاه می‌توانید مشاهده کنید. گفتنی است این دانشگاه دوره‌های زبان ایتالیایی و انگلیسی را نیز برای دانشجویان برگزار می‌کند. برای مثال، برای تحصیل در دوره‌های کارشناسی به زبان انگلیسی در این دانشگاه به ارائۀ یکی از مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • نمرۀ ۶ در آزمون آیلتس آکادمیک (Academic IELTS)
  • نمرۀ ۸۴ در آزمون تافل اینترنتی (TOEFL iBT)
  • نمرۀ ۱۱۰ در آزمون انگلیسی دولینگو (Duolingo English Test). توجه کنید که نمرۀ آزمون دولینگو برای پذیرش در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ موقتاً پذیرفته می‌شود.

درصورتی‌که هیچ‌یک از این مدارک زبان موردنیاز دانشگاه را نداشته باشید، در آزمون آنلاین زبان انگلیسی SELDA دانشگاه کاتولیکا می‌توانید شرکت کنید.



منابع: