رشته‌های مهندسی جزو رشته‌های تحصیلی پرطرفدار به‌شمار می‌آیند و از گذشتۀ دور، علاقه‌مندان برای تحصیل آن‌ها به اروپا سفر می‌کردند. این رشته‌ها به شما می‌آموزند که چطور مثل مهندس بیاندیشید؛ یعنی چگونه تفکر نقادانه و مهارت تحلیل پیدا کنید؛ به‌همین‌سبب، دانشجویان مهندسی قدرت تصمیم‌گیری بهتری دارند و در موقعیت‌های دشوار منطقی‌تر عمل می‌کنند. مجموع این مهارت‌ها شما را برای شروع به کار در دنیای حرفه‌ای آماده می‌کند. مهندسان در هر زمینه‌ای که مشغول کار شوند، موفق ظاهر می‌شوند و مدیران کارآمدی نیز هستند. در این مقاله برای علاقه‌مندان به تحصیل در فرانسه، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل مهندسی در فرانسه را معرفی می‌کنیم.

دانشگاه PSL

دانشگاه PSL پاریس بهترین دانشگاه برای تحصیل مهندسی در فرانسه است. این دانشگاه سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و امروزه، میزبان بیش از ۱۷هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشگاه PSL رشته‌های مختلفی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند که برخی از آن‌ها بدین‌شرح‌اند: مهندسی پزشکی، بانکداری و امورمالی و بیمه، شیمی، علوم شناختی، علوم زمین، حسابداری و حسابرسی.

دانشگاه اکول پلی‌تکنیک

دانشگاه اکول پلی‌تکنیک دومین دانشگاه برتر برای تحصیل مهندسی در فرانسه به‌شمار می‌آید. تاریخ تأسیس این دانشگاه به قرن هجدهم باز می‌گردد و در‌حال‌حاضر، بیش از ۳‌هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری آن تحصیل می‌‌کنند. دپارتمان‌های دانشگاه اکول پلی‌تکنیک ازاین‌قرارند: دپارتمان علوم انسانی و علوم اجتماعی، دپارتمان علوم کامپیوتر، دپارتمان زبان، دپارتمان زیست‌شناسی، دپارتمان شیمی، دپارتمان اقتصاد، دپارتمان ریاضیات محض، دپارتمان ریاضیات کاربردی، دپارتمان مکانیک، ‌دپارتمان فیزیک و دپارتمان مدیریت. برخی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه عبارت‌اند از: مهندسی، فیزیک و نجوم، شیمی، ریاضیات و آمار، زمین‌شناسی، ‌آموزش، علوم کامپیوتر، اقتصاد، کسب‌وکار، زبان و زبان‌شناسی، تاریخ، فلسفه و علوم زیست‌شناسی.

دانشگاه پاریس ساکلی

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل مهندسی در فرانسه دانشگاه پاریس ساکلی است. هم‌اکنون، بیش از ۶۰هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. تعدادی از رشته‌های دانشگاه پاریس ساکلی بدین‌شرح‌اند: شیمی، علوم کامپیوتری، علوم انسانی، علوم زیستی و بهداشت، زیست‌شناسی، جامعه‌شناسی، بوم‌شناسی، محیط‌زیست، ریاضی، فیزیک، علوم سیاسی، علوم ورزشی، حقوق، اقتصاد و مدیریت، آموزش، زمین‌شناسی، علوم دارویی و بهداشت.

دانشگاه پاریس ساکلی

دانشگاه تلکام پاریس

دانشگاه تلکام پاریس دانشگاهی دولتی است که سال ۱۸۷۸ کارش را شروع کرد و هم‌اکنون، میزبان بیش از ۱۶۰۰ نفر دانشجوست. ناگفته نماند که این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل مهندسی در فرانسه است و دو آزمایشگاه بسیار مجهز در خود جای داده که پذیرای پژوهشگران در زمینه‌هایی مانند علوم داده، هوش مصنوعی، نوآوری دیجیتال و مدل‌سازی ریاضی است. دانشگاه تلکام چهار دپارتمان دارد: دپارتمان الکترونیک و ارتباطات، دپارتمان علوم کامپیوتری و شبکه، دپارتمان پردازش تصویر و سیگنال و دپارتمان اقتصاد و علوم اجتماعی. ازجمله رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه مذکور می‌توان به این‌ها اشاره کرد‌: حسابداری و امورمالی، اقتصاد، مدیریت، مهندسی الکترونیک، مهندسی برق، جامعه‌شناسی، علوم ارتباطات، مطالعات سیاسی، ریاضی و آمار، علوم کامپیوتری، ادبیات و زبان‌شناسی.

دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل مهندسی در فرانسه است. این دانشگاه قرن سیزدهم میلادی بنیان نهاده شد و سال ۲۰۱۸ به‌واسطۀ ادغام با چند دانشگاه دیگر، روند جدیدی آغاز کرد. درحال‌حاضر، دانشگاه سوربن از بیش از ۵۵هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکدۀ خود میزبانی می‌کند. برخی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه از‌این‌قرارند: مهندسی، ریاضیات، فیزیک، علوم زمین، محیط‌زیست، ادبیات کلاسیک و مدرن، زبان و ادبیات خارجی، زبان‌شناسی، تاریخ هنر و باستان‌شناسی، موسیقی‌شناسی، علوم اطلاعات و ارتباطات، علوم آموزش، زیست‌شناسی، شیمی، فلسفه، جامعه‌شناسی، تاریخ و جغرافیا.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: