دانشگاه کینگز کالج سال ۱۷۸۹ در شهر ویندزور استان نوا اسکوشیا شروع به کار کرد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه کانادا و اولین دانشگاه انگلیسی‌زبان خارج از بریتانیا به‌شمار می‌آید. پردیس دانشگاه سال ۱۹۲۰ در آتش‌سوزی ویران شد؛ اما با کمک دانشگاه دالهاوزی، پردیس به شهر هالیفاکس انتقال یافت. از آن زمان این دانشگاه با دانشگاه دالهاوزی دانشکده‌ای مشترک افتتاح کردند و دانشجویان کینگز به امکانات دانشگاه دالهاوزی دسترسی کامل دارند. دانشگاه کینگز کالج برای دانشکدۀ خبرنگاری‌اش شهرت دارد و هرساله دانشجویانی از سراسر دنیا برای تحصیل دوره‌های خبرنگاری به این دانشگاه می‌آیند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه کنیگز کالج را معرفی می‌کنیم.

رشته‌های دانشگاه کینگز کالج

برخی از رشته‌های ارائه‌شدۀ دانشگاه کینگز کالج با همکاری دانشگاه دالهاوزی از‌این‌قرارند: کارشناسی سینما و رسانه، کارشناسی نوشتن خلاق، کارشناسی زبان انگلیسی، کارشناسی زبان فرانسوی،‌ کارشناسی زبان آلمانی، کارشناسی مطالعات جنسیت و زنان، کارشناسی تاریخ، کارشناسی موسیقی، کارشناسی فلسفه، کارشناسی علوم سیاسی، کارشناسی تئاتر، کارشناسی بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی، کارشناسی شیمی، کارشناسی علوم زمین، کارشناسی اقتصاد، کارشناسی محیط‌زیست، کارشناسی ریاضی، کارشناسی میکروبیولوژی، کارشناسی نوروساینس، کارشناسی فیزیک، کارشناسی روان‌شناسی، ‌کارشناسی آمار، کارشناسی روزنامه‌نگاری، کارشناسی موسیقی (گرایش آهنگ‌سازی و نوازندگی و موسیقی‌شناسی) و کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری،

ناگفته نماند برای شرکت در دوره‌های این دانشگاه، ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد) یا مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۹۰ (نمرۀ مهارت‌ها کمتر از ۲۰ نباشد) الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه کنیگز کالج

شهریۀ سالانۀ تحصیل در دانشگاه کینگز کالج برای دانشجویان بین‌المللی به حدود ۲۴هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینۀ اسکان در پردیس دانشگاه نیز بسته به نوع اتاق انتخابی، بین ۶،۵۰۰ تا ۷،۷۰۰ دلار کانادا در سال است. اگر بخواهید از غذاهای دانشگاه و خوابگاه نیز بهره‌مند شوید‌، هزینۀ سالانۀ خوراک برای تمام وعده‌های هفته حدود ۴،۳۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

دانشگاه کینگز کالج اسکالرشیپ‌های مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته است که از آن میان می‌توان به «اسکالرشیپ عمومی ورود به دانشگاه» اشاره کرد. دانشجویانی با معدل بین هفده تا هجده ۲،۰۰۰ دلار کانادا و دانشجویانی با معدل بین هجده تا نوزده ۲،۵۰۰ دلار کانادا و دانشجویانی با معدل بین نوزده تا بیست ۳،۵۰۰ دلار کانادا در سال اسکالرشیپ دریافت می‌کنند. این اسکالرشیپ به‌شرط حفظ معدل، برای سال‌های تحصیلی بعد نیز تمدید‌شدنی است. یکی دیگر از اسکالرشیپ‌های شاخص این دانشگاه «اسکالرشیپ ورود به رشته» نام دارد که ارزش آن از شانزده تا پنجاه‌هزار دلار کانادا برای چهار سال تحصیلی متغیر است.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه کنیگز کالج

هزینۀ زندگی در هالیفاکس

هزینۀ زندگی در شهر هالیفاکس برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره مسکن، به‌حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه می‌رسد. اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۰۰۰ دلار کاناداست افزون‌براین، اجاره ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۴۰۰ دلار کانادا و اجاره ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۶۰۰ دلار کانادا برآورد می‌‌شود. بابت هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند آپارتمان هشتادمتری ۱۷۰ دلار کانادا و بابت اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۹۴ دلار کانادا در ماه باید بپردازید. هزینۀ بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ترتیب ۲.۷۵ و ۸۲ دلار کاناداست.

ناگفته نماند هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۷۵ دلار کانادا تخمین زده می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار کانادا، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳.۵ دلار کانادا، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۵ دلار کانادا، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ دلار کانادا، یک کیلوگرم موز ۲ دلار کانادا، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار کانادا، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۵ دلار کانادا و یک کیلوگرم پیاز ۴ دلار کانادا.

منبع: