دانشگاه ردیمر دانشگاهی خصوصی و مسیحی است که سال ۱۹۸۲ در شهر همیلتون تأسیس شد. درحال‌حاضر، حدود هشتصد نفر دانشجو در رشته‌های کارشناسی هنر یا کارشناسی آموزش یا کارشناسی علوم در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. برای برخی از رشته‌های دانشگاه ردیمر دورۀ هشت‌ماهۀ کارآموزی در نظر گرفته شده است و امکان کار داوطلبانه در خارج از پردیس نیز وجود دارد. هرساله حدود ۹۰درصد از دانشجویان این دانشگاه از منابع مختلف کمک‌هزینۀ تحصیلی دریافت می‌کنند که مجموع آن به بیش از هشت‌میلیون دلار کانادا می‌رسد. در این مقاله‌، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، شرایط تحصیل در این دانشگاه و هزینۀ زندگی در همیلتون را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

رشته‌های دانشگاه ردیمر

برخی از رشته‌های دانشگاه ردیمر از‌این‌قرارند: علوم اجتماعی کاربردی، هنر، بیوشیمی، زیست‌شناسی، مدیریت کسب‌وکار، حسابداری، بازاریابی، مدیریت غیرانتفاعی (Nonprofit)، شیمی، ادبیات انگلیسی، علوم محیط‌زیست، علوم سلامت، تاریخ، ریاضیات،‌ رسانه و فرهنگ، موسیقی، فلسفه،‌ تربیت‌بدنی،‌ سیاست و مطالعات بین‌الملل،‌ روان‌شناسی و هنرهای نمایشی. ناگفته نماند برای شرکت در دور‌ه‌های کارشناسی ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ الزامی است. البته در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، مدرک دولینگو با حداقل نمرۀ ۱۱۰ نیز پذیرفته می‌شود.

شهریه و اسکالرشیپ‌های دانشگاه ردیمر

شهریۀ تحصیل در دوره‌های دانشگاه ردیمر برای دانشجویان بین‌المللی حدود هفده‌هزار دلار کانادا در سال است. علاقه‌مندان به اسکان در پردیس دانشگاه سالانه حدود شش‌هزار دلار کانادا نیز برای خوابگاه باید بپردازند. شایان ذکر است هزینۀ خوراک در پردیس دانشگاه به حدود سه‌هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

این دانشگاه به دانشجویان خود اسکالرشیپ‌های متعددی اعطا می‌کند که یکی از آن‌ها اسکالرشیپ خودکار ورود به دانشگاه است. دانشجویانی با معدل بین هفده تا هجده پانصد دلار کانادا و دانشجویانی با معدل بین هجده تا نوزده هزار دلار کانادا و دانشجویانی با معدل بین نوزده تا بیست دوهزار دلار کانادا در سال اسکالرشیپ دریافت می‌کنند. این اسکالرشیپ برای چهارسال تمدیدشدنی است و احتمال افزایش آن در طول تحصیل وجود دارد. برای مثال، اگر در سال اول اسکالرشیپ پانصددلاری دریافت کردید، با تلاش بیشتر و کسب معدل بهتر مبلغ اسکالرشیپتان را برای سال دوم به هزار دلار می‌توانید افزایش دهید.

شهریه و اسکالرشیپ های دانشگاه ردیمر

هزینۀ زندگی در همیلتون

هزینۀ زندگی در شهر همیلتون برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، حدود ۱،۱۰۰ دلار کانادا در ماه است. اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱،۳۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۱،۱۵۰ دلار کانادا در ماه است. علاوه‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۸۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

برای خرید بلیت تک‌سفره و یک‌ماهۀ وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز به‌ترتیب ۳ و ۱۱۰ دلار کانادا باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ قبوض و خدمات شهری همچون آب، برق، سیستم گرمایش و سرمایش و حمل پسماند برای آپارتمان هشتادمتری به‌طورمتوسط ۱۶۷ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۸۱ دلار کانادا در ماه است.

گفتنی است هزینۀ خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان‌قیمت تقریباً ۱۵ دلار کانادا و برای دو نفر از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت‌تر درحدود ۶۷ دلار کانادا برآورد می‌شود. اگر بخواهید در خانه غذا بپزید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۳.۳ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۵ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۲ دلار، یک کیلوگرم موز ۱.۵ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۴ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: