شهر ریچموند شهری ساحلی است که در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. در سرشماری سال ۲۰۱۶، جمعیت این شهر نزدیک به دویست‌هزار نفر تخمین زده شده است که ۶۰درصد آن را مهاجران تشکیل می‌دهند. این میزان بیشترین نسبت در میان شهرهای کانادایی محسوب می‌شود. از شهرهای نزدیک به شهر ریچموند می‌توان به ونکوور و برنابی اشاره کرد. همچنین، این شهر میزبان فرودگاه بین‌المللی ونکوور است که پس از فرودگاه پیرسون تورنتو، بزرگ‌ترین فرودگاه کانادا به‌شمار می‌آید. اقتصاد شهر ریچموند کانادا به صنایع خدماتی، گردشگری، تولیدی، هوانوردی، کشاورزی و ماهی‌گیری وابسته است. ناگفته نماند این شهر دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن را در خود جای داده است. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دربارۀ آب‌وهوای شهر ریچموند کانادا و هزینۀ زندگی در آن و دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن بیشتر توضیح خواهیم داد. پس اگر می خواهید مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته باشید با ما همراه باشید .

آب‌وهوای شهر ریچموند کانادا

شهر ریچموند تابستان‌هایی کوتاه و دلپذیر و زمستان‌هایی بلند و سرد و ابری دارد. دمای هوا در طول سال بین ۰ تا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است. گفتنی است حدود هشت ماه از سال، هوای شهر ریچموند ابری است و بیش از شش ماه در سال، ساکنانش بارندگی را شاهد هستند. در تمام طول سال، احتمال باران وجود دارد و چهار ماه سال نیز برف می‌بارد. افزون‌براین، نزدیک به شش ماه از سال بادهایی با میانگین سرعت هشت کیلومتر‌برساعت در شهر ریچموند کانادا می‌وزند.

دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن

دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن سال ۱۹۸۱ در شهر سُری شروع به کار کرد و هم‌اکنون، یکی از پنج پردیس آن در شهر ریچموند قرار دارد. درحال‌حاضر، بیش از ۲۰هزار نفر دانشجو در ۱۲۰ رشته در مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن مشغول تحصیل هستند. دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن هفت دانشکده و مدرسه دارد‌: دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ علوم، دانشکدۀ حرفه و فناوری، دانشکدۀ پیشرفت کاری و تحصیلی، مدرسۀ کسب‌وکار و مدرسۀ طراحی.

برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن عبارت‌اند از: حسابداری، انسان‌شناسی، زیست‌شناسی، شیمی، نوشتن خلاق، جرم‌شناسی، اقتصاد، زبان انگلیسی، طراحی و فناوری فشن، هنرهای زیبا، جغرافیا، طراحی گرافیک برای بازاریابی، علوم سلامت، تاریخ، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات (IT)، طراحی داخلی، روزنامه‌نگاری، بازاریابی، ریاضیات، موسیقی، پرستاری، فلسفه، فیزیک، سلامت گیاه، علوم سیاسی، طراحی محصول، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و کشاورزی پایدار.

گفتنی است ارائۀ مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۸ برای تحصیل در رشته‌های کارشناسی دانشگاه کوآنتلن الزامی است و شهریۀ سالانه در این مقطع نیز به حدود ۲۲هزار دلار کانادا می‌رسد. دانشجویان بین‌المللی دانشگاه پلی‌تکنیک کوآنتلن بخت دریافت پنج‌هزار دلار کانادا به‌عنوان اسکالرشیپ ورود به دانشگاه را پیدا می‌کنند.

هزینۀ زندگی در شهر ریچموند کانادا

هزینۀ زندگی در شهر ریچموند کانادا

هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ریچموند کانادا حدود ۱،۸۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه برآورد می‌شود. اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۰۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۳۰۰ دلار کاناداست. ناگفته نماند بهای قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۲۹ دلار کانادا و هزینۀ اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۳ دلار کانادا در ماه است.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۱۶ دلار کانادا و از رستورانی نسبتاً گران‌قیمت برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۷۵ دلار کاناداست. افزون‌براین، برای خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای، مانند مک‌دونالد یازده دلار کانادا باید پرداخت کرد. اگر تمایل داشته باشید در منزل غذا بپزید‌، قیمت برخی از اقلام غذایی ازاین‌قرار است: یک لیتر شیر ۲ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۷ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۲ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: