دانشگاه یورک ویل کانادا (Yorkville University) دانشگاهی خصوصی و انتفاعی در استان نیوبرانزویک است. اولین پردیس این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ با هدف ارائۀ دوره‌های آموزشی منعطف حضوری و آنلاین در شهر فردریکتون تأسیس شد. دو پردیس دیگر این دانشگاه در شهر تورنتو در استان انتاریو و شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. اگر به تحصیل در کانادا در دانشگاهی کوچک با کلاس‌های آموزشی پویا در رشته‌هایی مانند مدیریت و کسب‌وکار و طراحی داخلی علاقه‌مندید، تحصیل در دانشگاه یورک ویل می‌تواند گزینۀ مناسبی برایتان باشد.

پردیس‌ها و رشته‌های دانشگاه یورک ویل کانادا

دانشگاه یورک ویل کانادا سه پردیس در شهرهای فردریکتون و تورنتو و ونکوور دارد. علاوه‌براین، تعدادی از دوره‌های آموزشی این دانشگاه آنلاین برگزار می‌شود. رشته‌های ارائه‌شده در این پردیس‌ها عبارت‌اند از:

رشته‌های پردیس ونکوور

کارشناسی مدیریت بازرگانی عمومی (بدون گرایش) و کارشناسی مدیریت بازرگانی با گرایش‌های حسابداری، مدیریت انرژی، مدیریت پروژه و مدیریت زنجیرۀ تأمین

رشته‌های پردیس تورنتو

کارشناسی مدیریت بازرگانی با گرایش مدیریت پروژه و کارشناسی طراحی داخلی

رشته‌های آنلاین

دکتری مشاوره و روان‌درمانی، کارشناسی ارشد مشاوره و روان‌درمانی، کارشناسی ارشد آموزش بزرگ‌سالان، کارشناسی ارشد رهبری آموزش (Educational Leadership) با گرایش‌های رهبری یادگیری (Leadership in Learning) و مدیریت آموزشی (Educational Administration)، کارشناسی مدیریت بازرگانی عمومی (بدون گرایش) و کارشناسی مدیریت بازرگانی با گرایش‌های حسابداری، مدیریت انرژی، مدیریت پروژه و مدیریت زنجیرۀ تأمین

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه یورک ویل کانادا

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه یورک ویل کانادا

در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰، شهریۀ دوره‌های آموزشی دانشگاه یورک ویل از ۲۰،۰۰۰ تا ۷۰،۰۰۰ دلار کانادا متغیر است. ناگفته نماند برخی از دوره‌های آموزشی مقطع کارشناسی در این دانشگاه مانند دوره‌های کارشناسی مدیریت بازرگانی به‌جای چهار سال، حدود دوونیم سال طول می‌کشد. شهریۀ دانشجویان براساس تعداد واحدهای درسی هر نیمسال تغییر می‌کند و هزینه‌های تحصیل دیگر مانند هزینۀ خرید کتاب‌های درسی و مواد و تجهیزات آموزشی را شامل نمی‌شود. برای اطلاع از جزئیات شهریۀ دورۀ مدنظرتان، بخش شهریه و هزینه‌ها در وبگاه دانشگاه را می‌توانید مشاهده کنید.

بورسیه‌ها

دانشجویان دانشگاه یورک ویل از اسکالرشیپ‌ها و کمک‌هزینه‌ها و بورسیه‌های این دانشگاه می‌توانند بهره ببرند. برای مثال، شهروندان کانادا یا افراد با اقامت دائم کانادا می‌توانند در دوره‌های کارشناسی مدیریت بازرگانی این دانشگاه در پردیس ونکوور برای دریافت بورسیه‌ای به‌ارزش ۴۵درصد از مبلغ شهریه و در پردیس تورنتو برای دریافت بورسیه‌ای به‌ارزش ۳۵درصد مبلغ شهریه ثبت‌نام کنند و به یک نفر از متقاضیان نیز بورسیه‌ای ۱۰۰درصدی اعطا می‌شود. متقاضیان دریافت بورسیه‌ها و اسکالرشیپ‌های دانشگاه یورک ویل باید فرم مربوط به بورسیۀ مدنظرشان را از وبگاه دانشگاه دریافت و تکمیل کنند.

مدارک لازم برای پذیرش

به‌منظور دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، ازجمله دانشگاه یورک ویل در مقطع کارشناسی معمولاً به مدرک دیپلم دورۀ متوسطه و ریزنمرات آن نیاز دارید. مدارک لازم برای دریافت پذیرش در دوره‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی متفاوت است و به دوره و مقطع مدنظر بستگی دارد. به‌منظور دریافت پذیرش در این مقاطع، معمولاً باید مدرک و ریزنمرات مقطع تحصیلی قبلی در رشته‌ای مرتبط را همراه با چند توصیه‌نامه و یک انگیزه‌نامه و رزومه برای دانشگاه ارسال کنید. جزئیات مدارک لازم برای پذیرش در دوره‌های کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه یورک ویل را در صفحۀ اختصاصی دوره‌ها در وبگاه دانشگاه می‌توانید مشاهده کنید. برای دریافت پذیرش در تمام دوره‌های دانشگاه یورک ویل باید فرم پذیرش دانشگاه را تکمیل و ارسال کنید و هزینۀ ثبت درخواست پذیرش یا اپلیکیشن فی (Application Fee) به مبلغ ۷۵ دلار کانادا را بپردازید.

مدرک زبان موردنیاز در دانشگاه یورک ویل

مدرک زبان موردنیاز در دانشگاه یورک ویل

دوره‌های دانشگاه یورک ویل به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دانشجویان خارجی برای دریافت پذیرش در این دانشگاه باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و تسلط خود را با شرکت در آزمون‌های زبان بین‌المللی اثبات کنند. درادامه، به نمره‌های لازم برای دریافت پذیرش در این دانشگاه اشاره می‌کنیم.

  • مدرک آزمون تافل TOEFL iBT: حداقل نمرۀ ۸۰
  • مدرک آزمون آیلتس IELTS Academic: حداقل نمرۀ ۶.۵
  • مدرک آزمون CAEL: حداقل نمرۀ ۶۰
  • مدرک آزمون PTE Academic: حداقل نمرۀ ۵۵
  • مدرک آزمون انگلیسی دولینگو DET: حداقل نمرۀ ۱۰۵

دانشجویانی که حداقل نمرۀ قبولی در آزمون زبان را کسب نکنند، در شرایط خاص و مشروط به شرکت در کلاس‌های انگلیسی فوق‌برنامه در دانشگاه یورک ویل می‌توانند تحصیل کنند.



منابع: