رشتۀ مدیریت مالی روش‌های تولید و مدیریت سرمایه را توضیح می‌دهد و راه‌های کسب درآمد برای شخص یا شرکت را بررسی می‌کند. افزون‌براین، این رشته آن دسته از بازارهای مالی را زیرنظر می‌گیرد که پول و سرمایه در آن جریان دارند و دارایی افراد و شرکت‌ها را در این بازارها هدایت می‌کند. رشتۀ مدیریت مالی معمولاً سه گرایش اصلی دارد: ۱. مدیریت مالی سازمانی؛ ۲. مدیریت مالی فردی؛ ۳. مدیریت مالی عمومی. دانشجویان رشته مدیریت مالی در کانادا با تئوری مالی، مؤسسه‌های مالی، تحلیل سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و روش‌های کاربردی در این زمینه آشنا می‌شوند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به‌عنوان مشاور مالی، تحلیلگر سرمایه‌گذاری و ریسک، کارشناس سرمایه‌گذاری بانک یا مدیر خدمات مالی مشغول به کار شوند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا را معرفی خواهیم کرد. اگر تمایل به مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید تا انتها همراه ما باشید.

دانشگاه تورنتو

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا دانشگاه تورنتو محسوب می‌شود که در این رشته، مقام بیست‌وچهارم دنیا را نیز ازآنِ خود کرده است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ در شهر تورنتو تأسیس شد و هم‌اکنون، میزبان بیش از ۷۴هزار نفر دانشجو در سه پردیس است. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: مهندسی و علوم کاربردی، فیزیک و حرکت‌شناسی، ارتباطات، معماری، هنر، دندان‌پزشکی، آموزش، حقوق، مدیریت، پزشکی، موسیقی، پرستاری، داروسازی، بهداشت عمومی، جنگلداری، مددکاری و علوم سیاسی. شهریۀ تحصیل در رشتۀ مدیریت مالی در مقطع کارشناسی دانشگاه تورنتو ۵۹هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در این رشته در ردۀ دوم کانادا و سی‌وسوم دنیا جای دارد. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در شهر ونکوور شروع به کار کرد و درحال‌حاضر، بیش از ۶۶هزار نفر دانشجو در دو پردیس ونکوور و اوکاناگان این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. برخی از دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا از‌این‌قرارند: علوم، کشاورزی، هنر، کسب‌وکار، پزشکی، پرستاری، دندان‌پزشکی، آموزش، جنگلداری، روزنامه‌نگاری، حقوق، موسیقی، علوم داروسازی، مددکاری و اقتصاد. شهریۀ تحصیل در دومین دانشگاه برتر در رشته مدیریت مالی در کانادا حدود ۵۱هزار دلار کانادا برای هر سال تخمین زده می‌شود.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل سومین دانشگاه‌ برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا است و جزو صد دانشگاه برتر دنیا نیز به‌شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۸۱۳ در شهر مونترال بنیان نهاده شد و امروزه، دوره‌های متنوعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌کند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: آموزش، پرستاری، پزشکی، دندان‌پزشکی، حقوق، مددکاری، علوم طبیعی، علوم ارتباطات، علوم کامپیوتر، علوم تغذیه، کشاورزی و محیط‌زیست، مدیریت، معماری، موسیقی، مهندسی و هنر. شایان ذکر است شهریۀ سالانۀ تحصیل رشتۀ مدیریت مالی در مقطع کارشناسی دانشگاه مک گیل ۵۲هزار دلار کاناداست.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک چهارمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از صد دانشگاه برتر دنیا در رشتۀ مدیریت مالی است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹ در شهر تورنتو استان انتاریو تأسیس شد و سومین دانشگاه بزرگ کانادا به‌شمار می‌آید. دانشگاه یورک پذیرای بیش از ۵۵هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری است. دانشکده‌ها و مدرسه‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم طبیعی، مدرسۀ مهندسی، مدرسۀ کسب‌وکار، مدرسۀ حقوق، کالج گلندان، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ سلامت، دانشکدۀ مطالعات محیط‌زیست، مدرسۀ هنر و رسانه و طراحی و دانشکدۀ تحصیلات تکمیلی. شهریۀ تحصیل در دانشگاه یورک، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا، به ۳۴هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز پنجمین دانشگاه برتر کانادا و یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در رشتۀ مدیریت مالی به‌شمار می‌رود. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ در شهر کینگستون استان انتاریو بنیان نهاده شد و درحال‌حاضر، پذیرای بیش از ۲۸هزار نفر دانشجو از سراسر دنیاست. هشت دانشکدۀ این دانشگاه بدین‌شرح‌اند: علوم و هنر، حقوق، آموزش، کسب‌وکار، مهندسی و علوم کاربردی، سلامت، علوم سیاسی و تحصیلات تکمیلی. گفتنی است شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه کوئینز، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا، تقریباً ۵۱هزار دلار کانادا در سال برآورد می‌شود.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال ششمین دانشگاه برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا و جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در این زمینه محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ در شهر مونترال تأسیس شد و امروزه، چهارده دانشکده دارد. دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: هنر و علوم، آموزش، طراحی، حرکت‌شناسی، حقوق، پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، موسیقی، بینایی‌سنجی، بهداشت عمومی، داروسازی، دام‌پزشکی و مطالعات تکمیلی. ناگفته نماند شهریۀ تحصیل رشتۀ مدیریت مالی در مقطع کارشناسی این دانشگاه ۲۲‌هزار دلار کانادا برای یک سال است.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا هفتمین دانشگاه برتر کانادا و جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در این رشته به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون استان آلبرتا آغاز به کار کرد و درحال‌حاضر، پنج پردیس دارد و ۳۹هزار نفر دانشجو در چهارصد رشته در آن مشغول تحصیل هستند. برخی از دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از‌: کشاورزی، کسب‌وکار، هنر، آموزش، فنی‌و‌مهندسی، حقوق، پزشکی و دندان‌پزشکی، پرستاری، داروسازی، تربیت‌بدنی و توان‌بخشی. شهریۀ سالانۀ تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه آلبرتا، یکی از دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا، حدوداً به ۳۵‌هزار دلار کانادا می‌رسد.

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو هشتمین دانشگاه برتر کانادا و جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیا در زمینۀ مدیریت مالی است. این دانشگاه در سال ۱۹۵۷ در شهر واترلو بنیان نهاده شد و هم‌اکنون، پذیرای حدود ۴۱هزار نفر دانشجوی تمام‌وقت و پاره‌وقت در شش دانشکده است. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از: علوم بهداشتی، هنر، مهندسی، محیط‌زیست، ریاضی و علوم. گفتنی است هزینۀ تحصیل رشتۀ مدیریت مالی در مقطع کارشناسی دانشگاه واترلو حدوداً ۴۱هزار دلار کاناداست.

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن نهمین دانشگاه برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا و یکی از ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان در این رشته به‌حساب می‌آید. این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ در شهر لاندن استان انتاریو تأسیس شد و درحال‌حاضر، میزبان نزدیک به چهل‌هزار نفر دانشجو در دوازده دانشکده است. دانشکده‌های این دانشگاه از‌این‌قرارند: هنر و علوم انسانی، موسیقی، آموزش، مهندسی، علوم بهداشتی، رسانه، حقوق، کسب‌وکار، دندان‌پزشکی، علوم، علوم اجتماعی و تحصیلات تکمیلی. شهریۀ تحصیل مدیریت مالی در مقطع کارشناسی دانشگاه وسترن به ۴۵هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه لاوال

آخرین نام در فهرست دانشگاه‌های برتر برای تحصیل رشته مدیریت مالی در کانادا دانشگاه لاوال است. این دانشگاه در سال ۱۶۶۳ در شهر کبک آغاز به کار کرد و قدیمی‌ترین مؤسسۀ آموزش عالی در کانادا به‌شمار می‌آید. ناگفته نماند زبان تدریس در این دانشگاه فرانسوی است و بیش از ۴۲هزار نفر دانشجو در شانزده دانشکدۀ آن مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های دانشگاه لاوال بدین‌شرح‌اند‌: علوم کاربردی، کشاورزی، معماری، دندان‌پزشکی، آموزش، حقوق، علوم انسانی، جغرافیا، هنر، پزشکی، پرستاری، موسیقی، داروسازی، فلسفه، مهندسی و علوم اجتماعی. ناگفته نماند شهریۀ سالانۀ تحصیل در رشتۀ مدیریت مالی در مقطع کارشناسی دانشگاه لاوال ۲۲هزار دلار کانادا برآورد می‌شود.

منبع: