تولون یکی از شهرهای فرانسه و ازجمله بندرهای بزرگ ساحل مدیترانه به‌شمار می‌آید که در بخش جنوبی این کشور مشهور اروپایی و در ناحیۀ پروانس آلپ کوت دازور واقع شده است. شهر تولون فرانسه ۴۲.۸۴ کیلومترمربع مساحت و درحدود ۱۷۰هزار نفر جمعیت دارد. در این مقاله، با شهر تولون فرانسه بیشتر آشنا خواهیم شد.

شهرهای نزدیک فرانسوی

شهرهای فرانسوی نزدیک به تولون و فاصله‌شان با آن به‌شرح زیر است:

  • شهر مارسی: ۶۵.۳۹ کیلومتر
  • شهر اکس آن پروانس: ۸۱.۵۷ کیلومتر
  • شهر آنتیب: ۱۳۳.۳۴ کیلومتر
  • شهر نیس: ۱۵۰.۱۳ کیلومتر
  • شهر مون‌پلیه: ۲۳۳.۲۳ کیلومتر
  • شهر سن تروپه: ۶۸.۹۳ کیلومتر
  • شهر کن: ۱۲۴.۷۰ کیلومتر
  • شهر آویگون: ۱۶۱.۶۶ کیلومتر

وضعیت آب‌وهوایی شهر تولون فرانسه

شهر تولون فرانسه تابستان‌های گرم و کوتاه و بدون باران به‌همراه آسمان صاف و بدون ابر دارد و زمستان‌هایش طولانی و سرد به‌همراه باد و آسمان نیمه‌ابری است. در طول سال، دمای هوای این شهر از ۴ تا ۲۸ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و در آنجا، دمای کمتر از صفر و بیشتر از ۳۱ درجۀ سانتی‌گراد به‌ندرت دیده می‌شود. فصل گرم سال در شهر تولون فرانسه از ۱۹ژوئن آغاز می‌شود و تا ۱۱سپتامبر با متوسط دمای ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. شایان ذکر است گرم‌ترین روز سال در تولون ۵آگوست با حداکثر و حداقل دمای ۲۸ و ۱۹ درجۀ سانتی‌گراد است. فصل سرد سال در شهر تولون فرانسه نیز از ۱۹نوامبر تا ۲۳مارس به‌طول می‌انجامد و در این مدت، متوسط دمای هوا ۱۶ درجۀ سانتی‌گراد است. ناگفته نماند سردترین روز سال در این شهر ۸فوریه است که حداقل و حداکثر دما به ۴ و ۱۳ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. گردشگران نیز بهترین زمان سال برای سفر به شهر تولون را از اواخر مه تا اواخر سپتامبر می‌دانند.

چشم‌اندازهای شهر تولون

تولون یکی از شهرهای زیبای فرانسوی است که چشم‌اندازهای متعددی دارد. درادامه، با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

The Old Town

شهر قدیمی تولون، مرکزی تاریخی بین بندر و بلوار استرازبورگ و کورس لافایت، ناحیه‌ای قدیمی با خیابان‌های باریک و میدان‌های کوچک و آبشارهای فراوان است. ناگفته نماند کلیسای جامع تولون نیز در این ناحیه واقع شده است. امروزه، بسیاری از آبشارها و میدان‌ها در این ناحیه بازسازی و مغازه‌های جدیدی باز شده‌اند. برخی آبشارهای این ناحیه عبارت‌اند از: آبشار Dauphin، آبشار Trois Dauphins، آبشار Intendance و آبشار Lavoir de Saint-Vincent.

The Upper Town of Georges-Eugène Haussmann

این ناحیه بین بلوار استرازبورگ و ایستگاه قطار قرار دارد و در اواسط قرن نوزدهم، زیرنظر لویی ناپلئون ساخته شد؛ اما به‌دلیل آنکه Georges-Eugène Haussmann ساخت آن را شروع کرد، با نام او شناخته می‌شود.

The Harbour and Arsenal

بندرگاه تولون یکی از لنگرگاه‌های بزرگ و قدیمی در مدیترانه و اروپا محسوب می‌شود و چشم‌اندازی طبیعی و زیبا و جذاب را برای این شهر به‌ارمغان آورده است.

Le Mourillon

یکی دیگر از چشم‌اندازهای زیبای تولون Le Mourillon است که در کرانۀ ساحلی همسایه و بخش شرقی تولون و نزدیکی ورودی بندرگاه این شهر قرار دارد.

موزه‌های شهر تولون فرانسه

در شهر تولون فرانسه، چندین موزه به‌چشم می‌خورد. برخی از این موزه‌ها ازاین‌قرارند.

موزۀ شهر قدیمی تولون و نواحی آن

این موزه در سال ۱۹۱۲ ساخته شد و دربردارندۀ مجموعه‌ای از نقشه‌ها، نقاشی‌ها، مدل‌ها و دیگر هنرهای دستی و مهارت‌های هنری است که تاریخ این شهر را نشان می‌دهد.

موزۀ هنرهای آسیایی

این موزه در خانه‌ای حیاط‌دار قرار دارد که زمانی پسر و سپس نوۀ ژول ورن (Jules Verne)، نویسندۀ مشهور فرانسوی، در آن زندگی می‌کردند. موزۀ هنرهای آسیایی مجموعه‌ای از اشیای گران‌بها و نشان‌شدۀ سرداران دریایی از زمان استعمار فرانسویان در آسیای جنوب‌شرقی را شامل می‌شود. در این موزه، اشیاء و نقاشی‌هایی از هند، چین، آسیای جنوب‌شرقی، تبت و ژاپن به‌چشم می‌خورد.

موزۀ هنر

موزۀ هنر در سال ۱۸۸۸ تأسیس شد و در آن مجموعه‌آثاری از هنرهای مدرن و معاصر به‌همراه نقاشی‌های مربوط به قرن هفدهم و ابتدای قرن بیستم نگه‌داری می‌شود.

تحصیل در شهر تولون فرانسه

در شهر تولون فرانسه، یک هنرستان هنرهای زیبا وجود دارد که موسیقی، تئاتر، رقص و آموزش‌های مربوط به سیرک را به علاقه‌مندان آموزش می‌دهد. علاوه‌بر این هنرستان، آکادمی هنرÉcole supérieure d'art et de design Toulon Provence Méditerranée نیز در شهر تولون وجود دارد. ناگفته نماند این شهر محل قرارگیری بسیاری از مؤسسه‌های آموزشی دیگر، مانند دانشگاه تولون است. اگر به تحصیل در فرانسه علاقمندید با ما همراه باشید.

هزینه‌های زندگی در شهر تولون فرانسه

هزینه‌های زندگی باتوجه‌به سبک زندگی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درادامۀ مقاله، برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر تولون فرانسه نظیر موادغذایی و رستوران، هزینۀ حمل‌ونقل، هزینۀ مسکن، هزینۀ قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها را شرح خواهیم داد.

هزینۀ موادغذایی و رستوران

هزینۀ مربوط به رستوران و موادغذایی، ازجمله هزینه‌های مهم زندگی در هر شهر است. قیمت خرید غذا در رستورانی ارزان‌قیمت در تولون ۱۲ یورو و در رستورانی نسبتاً گران‌قیمت ۵۰ یورو برای دو نفر است. برای تهیۀ موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر (یک لیتر)، نان سفید (یک قرص)، برنج سفید (یک کیلوگرم)، تخم‌مرغ (دوازده عدد) و پنیر محلی (یک کیلوگرم)، فیلۀ مرغ (یک کیلوگرم) و گوشت گاو (یک کیلوگرم) به‌ترتیب ۰.۹۰، ۱.۳۶، ۱.۶۴، ۳.۳۱، ۱۶.۸۳، ۱۰.۲۰ و ۱۶.۸۰ یورو باید پرداخت کرد. افزون‌براین، هزینۀ خرید هر کیلوگرم از میو‌ه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال به‌ترتیب ۲.۱۰ و ۱.۸۰ و ۲.۱۲ یورو و نیز هزینۀ خرید هر کیلوگرم از صیفی‌جاتی همچون گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی و پیاز به‌ترتیب ۲.۱۰ و ۱.۵۰ و ۱.۶۰ یوروست.

هزینۀ حمل‌ونقل

قیمت بلیت یک‌طرفه و یک‌ماهۀ حمل‌ونقل داخلی در تولون به‌ترتیب ۱.۴۰ و ۳۱ یورو برآورد می‌شود. افرادی که از تاکسی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند، باید بدانند کرایۀ تاکسی ۱.۸۲ یورو به‌ازای هر کیلومتر و مبلغ ورودی تاکسی ۳.۴۰ یوروست. ناگفته نماند برای خرید هر لیتر بنزین در شهر تولون فرانسه ۱.۵۳ یورو باید پرداخت کرد.

هزینۀ مسکن

در میان هزینه‌های زندگی، هزینۀ مسکن را می‌توان مهم‌ترین هزینه دانست که بسته به محل زندگی و متراژ آپارتمان، متغیر است. برای مثال، اجاره‌بهای آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر تولون فرانسه برابر ۵۴۰ یورو و اجاره‌بهای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۵۰۰ یورو در ماه است. همچنین، اجارۀ ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۱،۲۵۰ و ۱،۱۱۲.۵۰ یورو تخمین زده می‌شود. شایان ذکر است هزینۀ خرید هر مترمربع آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به‌ترتیب ۵،۵۵۱.۷۵ یورو و ۲،۷۳۸.۷۵ یوروست.

هزینۀ قبوض و اینترنت

هزینۀ قبوض نیز باتوجه‌به سبک زندگی فرد و متراژ آپارتمان، متفاوت است. به‌عنوان نمونه، هزینۀ قبوض مربوط به آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای آپارتمان ۸۵متری در تولون حدود ۱۱۵.۷۰ یورو و هزینۀ اینترنت با سرعت شصت مگابیت‌برثانیۀ نامحدود ۱۷.۳۳ یورو در ماه است.

هزینۀ مدرسۀ کودکان

هزینۀ پیش‌دبستانی یا مهدکودک در شهر تولون فرانسه با درنظرگرفتن یک روز کامل خصوصی، ۲۵۰ یورو در ماه برای هر کودک است. گفتنی است که هزینۀ مدرسۀ بین‌المللی نیز حدود ۷،۸۶۰ یورو در سال برای هر کودک برآورد می‌شود.

سایر هزینه‌ها

درکنار هزینه‌های زندگی گفته‌شده، هزینه‌های دیگری همچون لباس و ورزش و تفریح نیز برای برخی افراد اهمیت دارد. درادامه، این هزینه‌ها را در شهر تولون باهم مرور خواهیم کرد.

هزینۀ لباس

قیمت خرید شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) و لباس تابستانی (با برند Zara، H&M و...) از فروشگاه زنجیره‌ای به‌ترتیب ۶۵ و ۳۸.۵۷ یورو برآورد می‌شود. همچنین، قیمت متوسط یک جفت کتانی ورزشی و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه به‌ترتیب برابر ۷۵.۸۳ و ۹۰ یوروست.

هزینۀ ورزش و تفریح

شهریۀ باشگاه ورزشی در تولون برای هر فرد بزرگ‌سال ۳۸.۵۰ یورو در ماه و هزینۀ اجارۀ زمین تنیس در آخر هفته به‌ازای هر ساعت ۲۱ یورو تخمین زده می‌شود. علاوه‌براین، هزینۀ تفریحاتی نظیر رفتن به سینما ۱۰.۳۵ یورو به‌ازای هر بلیت است.

منابع: