افراد زیادی دوست دارند کشور کانادا را خانۀ خود بدانند؛ چراکه این کشور به داشتن سیستم درمانی کارآمد و کیفیت زندگی مناسب و فضای سیاسی مترقی مشهور است. این‌ها تنها برخی از دلایل افراد برای زندگی و کار و تحصیل در کانادا است؛ اما زندگی در کانادا هم مانند هر کشور دیگری با وجود مزایای بسیار زیاد، معایبی دارد. یکی از این معایب گرانی هزینۀ زندگی در این کشور است؛ اما افرادی با درآمد نه‌چندان زیاد نیز می‌توانند با انتخاب مکانی درست، آرام و بی‌دردسر در کانادا زندگی کنند. در این مطلب، هفت شهر از ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی در سال ۲۰۲۰ را معرفی می‌کنیم. این شهرهای به‌ظاهر ارزان با زیبایی شگرف خود، می‌توانند محل زندگی مناسبی برای افراد باشند. شایان ذکر است که داده‌های این مطلب از وبگاه Simple Rate استخراج و به دلار کانادا محاسبه شده است.

شربروک، استان کبک

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۴۷۵ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۴۰۵ دلار کانادا

شربروک (Sherbrooke) ششمین شهر بزرگ استان کبک است و مرکز فرهنگی و اقتصادی و سیاسی منطقۀ اِستری (Estrie) است. شهر شربروک بیشترین تراکم دانشجویان استان کبک را دارد و بیش از چهل‌هزار نفر دانشجو در هشت مؤسسۀ آموزشی آن تحصیل می‌کنند. یکی دیگر از مزایای زندگی در شهر شربروک، طبیعت زیبای آن است. این شهر با کوه‌ها، رودها، دریاچه‌ها و تپه‌های اسکی زیادی محاصره شده و همواره گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. شربروک برای تمام افراد، از افراد مجرد گرفته تا خانواده‌ها و دانشجوها و کارآفرین‌ها، مکانی مناسب و یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی است. به‌جز اجاره‌بهای مقرون‌به‌صرفۀ آپارتمان، دیگر هزینه‌های ضروری در این شهر نیز ارزان‌تر از شهرهای دیگر کاناداست.

مونکتون، استان نیوبرانزویک

مونکتون، استان نیوبرانزویک

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۷۳۴.۲۹ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۶۴۲.۰۸ دلار کانادا

شهر مونکتون (Moncton) با جمعیتی بیش از ۱۴۰هزار نفر، تنها شهر دوزبانۀ رسمی در کانادا محسوب می‌شود. ازآنجاکه این شهر میان پارک‌های ملی و ساحلی زیبا قرار گرفته، برای دوستداران طبیعت مکان مناسبی برای زندگی است. مونکتون شهری چندفرهنگی و پیشرو شناخته می‌شود و چون حدود نیمی از نیروی کار این شهر به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط هستند، کارفرمایان علاقه دارند افراد دوزبانه را استخدام کنند. این موضوع باعث پیشرفت شرکت‌های مالی، بازی‌سازی، انیمیشن‌سازی و… در این شهر شده است. مونکتون هم یکی از شهرهای ارزان کانادا برای زندگی است. اگر از ترافیک متنفرید، از زندگی در این شهر لذت خواهید برد؛ اما فراموش نکنید که اگر خودرو شخصی ندارید، بهتر است در مرکز شهر ساکن شوید تا بتوانید از سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی استفاده کنید.

تاندر بی، استان انتاریو

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۹۲۵ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۸۱۸.۷۵ دلار کانادا

تاندر بی (Thunder Bay) به‌دلیل قرارگرفتن در بالای گریت لیکس (Great Lakes)، با نام لیکهد نیز شناخته می‌شود و درحدود ۱۰۸هزار نفر جمعیت دارد. پردیس اصلی دانشگاه لیکهد، یکی از مؤسسه‌های آکادمیک برجستۀ کانادا، در این شهر واقع شده است. تاندر بی بهترین کیفیت هوا و آب آشامیدنی را در استان انتاریو دارد. هزینۀ زندگی در این شهر در‌مقایسه‌با شهرهای بزرگ دیگر در کانادا، به‌ویژه در زمینۀ هزینه‌های اجاره و خرید خانه، بسیار کمتر است. کانادایی‌ها معمولاً به‌دلیل ارزان‌بودن تاندر بی به این شهر مهاجرت می‌کنند و رفتار دوستانه و گرم افراد شهر باعث می‌شود که در تاندر بی بمانند و این شهر را خانۀ خود بنامند.

سنت کاترینز، استان انتاریو

سنت کاترینز، استان انتاریو

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۹۹۸.۱۸ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۹۰۵.۵۶ دلار کانادا

سنت کاترینز (St. Catherines) به‌دلیل واقع‌شدن در میان باغ‌های سرسبز و پارک‌های زیبا، با نام شهر باغ‌ها (Garden City) شناخته می‌شود. این شهر زیبا در نزدیکی آبشارهای نیاگارا قرار گرفته است؛ ولی گردشگران از زیبایی آن غافل‌اند. خوبی این غفلت آن است که باغ‌های سحرانگیز و پارک‌های شهرهای اطراف آبشارها دست‌نخورده باقی مانده‌اند. شهر سنت کاترینز یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا برای زندگی است. هزینۀ زندگی در این شهر حدود ۰.۵درصد کمتر از میانگین هزینه‌های زندگی در کل کاناداست. این شهر به‌ صنایع تولیدی و خدماتی‌اش شناخته می‌شود و دومین شهر بزرگ منطقۀ نیاگارا و ششمین منطقۀ بزرگ در استان انتاریوست. افرادی که قصد دارند مهاجرت تحصیلی به کانادا کنند و در شهری ارزان ساکن شوند، می‌توانند تحصیل در دانشگاه براک و کالج نیاگارا در نزدیکی شهر سنت کاترینز را به‌عنوان گزینه‌های خود در نظر بگیرند. بسیاری از افراد سالمند و بازنشسته نیز این شهر را برای زندگی آرام در مکانی کم‌هزینه و سرسبز انتخاب می‌کنند.

کیچنر، استان انتاریو

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۱،۱۶۸.۳۳ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۹۵۷.۱۴ دلار کانادا

کیچنر (Kitchener) با جامعۀ مدرن و کسب‌وکارهای در‌حال‌پیشرفتش شناخته می‌شود. نرخ بیکاری در این شهر بسیار کم است و بیش از ۳۷۴هزار شغل در آنجا وجود دارد که ۶۰درصدشان شغل‌های تمام‌وقت‌اند. مرکز شهر کیچنر پر از خانه‌های قدیمی زیباست که پیش از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند. ویکتوریا هیلز (Victoria Hills) یکی از محله‌های ارزان کیچنر است. صنایع تولیدی و فناوری در کیچنر فعالیت زیادی دارند و بیشتر شغل‌های موجود در این شهر به این صنایع مربوط است؛ اما به‌دلیل نزدیکی به شهر واترلو، می‌توان به بازار کار کیچنر نیز دسترسی پیدا کرد.

ابوتسفورد، استان بریتیش کلمبیا

ابوتسفورد، استان بریتیش کلمبیا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۱،۰۵۰ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۹۶۲.۵۰ دلار کانادا

ابوتسفورد (Abbotsford) در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد و میزبان ۱۴۱‌هزار نفر جمعیت است. این شهر سومین شهر بزرگ کانادا ازنظر تراکم جمعیت اقلیت‌ها به‌حساب می‌آید. ابوتسفورد در نزدیکی مرز کانادا و آمریکا و فرودگاه بین‌المللی ابوتسفورد قرار دارد. فاصلۀ این شهر با شهرهای بزرگی همچون ونکوور و ریچموند و برنابی کمتر از یک ساعت است. بسیاری از دانشجوها و خانواده‌ها برای استفاده از سیستم آموزشی باکیفیت و کارآمد ابوتسفورد به این شهر مهاجرت می‌کنند. ناگفته نماند ابوتسفورد ۴۶ مدرسۀ دولتی و ۴ مدرسۀ خصوصی و ۸ مؤسسۀ آموزش عالی دارد و دانشگاه فریزر ولی، یکی از دانشگاه‌های بزرگ کانادا، در این شهر قرار گرفته است.

جامعۀ ابوتسفورد از مردمانی چندفرهنگی و صمیمی است؛ به‌همین‌دلیل، ازنظر اجتماعی بسیار متنوع و دوستانه و برای سکونت هر فردی از هر فرهنگ و قومیتی مناسب به‌نظر می‌رسد. حدود ۷۰درصد از زمین‌های شهر دراختیار بخش کشاورزی (Agricultural Land Reserve) است و بیش از ۱،۳۰۰ مزرعه در این بخش قرار دارد. مساحت این مزرعه‌ها بیش از ۲۲هزار هکتار است و افزون‌بر ۷،۰۰۰ نفر در آن‌ها مشغول به کارند. همچنین، حدود یک‌پنجم محصولات مزارع به مشتریان مستقیم فروخته می‌شود؛ بنابراین، ساکنان ابوتسفورد همیشه به محصولات محلی و تازه و ارزان دسترسی دارند.

لندن، استان انتاریو

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر: ۱،۰۶۰.۸۷ دلار کانادا

اجارۀ ماهانۀ آپارتمان یک‌خوابه خارج از مرکز شهر: ۹۰۸.۳۳ دلار کانادا

شهر لندن کانادا بزرگ‌ترین شهر استان انتاریو محسوب می‌شود و بیش از ۳۶۶هزار نفر جمعیت دارد. این شهر مرکز جشنواره‌های موسیقی و نمایشگاه‌های هنری است و به داشتن سیستم بهداشتی و آموزشی کارآمد شهرت دارد. ازآنجاکه بیشتر جمعیت این شهر را دانشجویان و کارکنان بخش درمانی تشکیل می‌دهند و این افراد همیشه در حال جابه‌جایی هستند، بازار اجارۀ کوتاه‌مدت خانه در این شهر بسیار داغ است. ازاین‌رو، لندن برای افراد پرمشغله‌ای مناسب است که می‌خواهند پیش از اجارۀ بلندمدت خانه با محله‌های مختلف بیشتر آشنا شوند. آب‌وهوای چهارفصل و تقریباً گرم و نزدیکی به مرز آمریکا نیز از مزایای این شهر است؛ اما مهم‌ترین دلیل افراد برای مهاجرت به شهر لندن، ارزانی آن است. لندن شهری کوچک به‌شمار می‌آید؛ اما امکانات شهرهای بزرگ را دارد. گفتنی است وجود پارک‌های خلوت و مرکز شهر شلوغ باعث می‌شود که این شهر برای همۀ افراد با هر نوع شخصیتی مناسب باشد.

در صورت تمایل می توانید برای دریافت مشاوره در گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منبع: