کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD) در سال ۱۸۷۶ در شهر تورنتو استان انتاریو تأسیس شد. پردیس اصلی این کالج درکنار گالری هنر انتاریو قرار گرفته و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مدرسۀ هنر و طراحی کاناداست. در این کالج، بیش از ۴،۷۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند که سهم دانشجویان بین‌المللی از این تعداد ۲۱درصد است. این کالج زیرنظر مؤسسۀ DMRII در زمینۀ هنر دیجیتال، ازجمله تجربۀ دیجیتال و رسانه‌های دیجیتال پژوهش‌های متنوعی انجام می‌دهد. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، با کالج هنر و طراحی انتاریو بیشتر آشنا می‌شویم.

دانشکده‌ها و رشته‌های کالج هنر و طراحی انتاریو

کالج هنر و طراحی انتاریو سه دانشکده دارد: دانشکدۀ هنر و دانشکدۀ طراحی و دانشکدۀ هنر و علوم. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در مقطع کارشناسی این کالج عبارت‌اند از: تبلیغات، نوشتن خلاق، نقد، طراحی و نقاشی، طراحی محیط‌زیستی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، طراحی صنعتی، عکاسی، چاپ و مجسمه‌سازی.

افزون‌براین، در کالج هنر و طراحی انتاریو این رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود: تاریخ هنر و طراحی معاصر، نقد، طراحی برای سلامت و طراحی فراگیر. شایان ذکر است برای شرکت در رشته‌های این کالج ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد) یا تافل با حداقل نمرۀ ۸۴ (حداقل نمرۀ مهارت‌های خواندن، گوش‌دادن، صحبت‌کردن و نوشتن به‌ترتیب کمتر از ۲۰، ۱۹، ۲۲ و ۲۰ نباشد) الزامی است.

شهریه و اسکالرشیپ کالج هنر و طراحی انتاریو

شهریه و اسکالرشیپ کالج هنر و طراحی انتاریو

شهریۀ رشته‌های کارشناسی این کالج برای دانشجویان بین‌المللی در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ درحدود ۱۵هزار و ۵۰۰ دلار کانادا برای هر نیمسال است که با درنظرگرفتن هزینه‌های جانبی دیگر، مانند بیمه به ۱۶هزار دلار در هر نیمسال می‌رسد. همچنین، هزینۀ شهریۀ مقاطع کارشناسی ارشد بین ۱۸هزار تا ۲۵هزار دلار کانادا برای یک سال تحصیلی است. ناگفته نماند امکان اسکان برای دانشجویان در پردیس دانشگاه میسر نیست و دانشجویان بین‌المللی باید در شهر تورنتو، محل اقامت خود را اجاره کنند.

این کالج کمک‌هزینه‌های متعددی در قالب بورسیه و اسکالرشیپ به دانشجویان اعطا می‌کند و اسکالرشیپ ورودی یکی از آن‌هاست. دانشجویان مقطع کارشناسی بدون درخواست جداگانه و برای سال اول تحصیل خود در این کالج بخت دریافت اسکالرشیپ ورودی به ارزش ۵۰۰ تا ۵،۰۰۰ دلار کانادا را پیدا می‌کنند. این اسکالرشیپ براساس کارنامۀ تحصیلی و پورتفولیو و مدارکی از‌این‌دست به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

هزینۀ زندگی در تورنتو

هزینۀ زندگی در شهر تورنتو برای هر نفر صرف‌نظر از اجاره‌بهای مسکن، ماهانه  ۱،۲۰۰ دلار کاناداست. هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۲،۲۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر ۱،۸۰۰ دلار کانادا در ماه است. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۳،۵۰۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۷۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود. گفتنی است برای قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۵۱ دلار کانادا و برای اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۰ دلار کانادا در ماه باید پرداخت کرد.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۲۰ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۹۰ دلار کاناداست. علاوه‌براین، هزینۀ خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد ۱۲ دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۳ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۶ دلار، یک کیلوگرم موز ۲ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۳ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۳ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۲.۵ دلار.

منبع: