شهر برلینگتون در استان انتاریو قرار دارد و درکنار شهر میلتون، بخش غربی منطقۀ تورنتو بزرگ (GTA) را تشکیل می‌دهد. وسعت این شهر ۱۸۵کیلومترمربع و جمعیتش ۱۸۳هزار نفر است. نزدیکی به صنایع بزرگ در انتاریو جنوبی (بزرگ‌ترین بازار مصرفی کانادا) و قرارداشتن در منطقۀ تورنتو بزرگ، رشد اقتصادی پایداری برای شهر برلینگتون به‌ارمغان آورده است. گفتنی است بازار کار در این شهر تنها به یک بخش محدود نیست؛ چراکه صنایع فراوری غذا، بسته‌بندی، الکترونیک، خودرو و شیمیایی همگی ازجمله بخش‌های اقتصادی بزرگ این شهر هستند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، شرایط و هزینۀ زندگی در شهر برلینگتون را بررسی می‌کنیم.

آب‌وهوای شهر برلینگتون

هوای شهر برلینگتون در تابستان دلپذیر و در زمستان سرد و خشک و بادخیز است. در جولای، بیشینۀ دمای هوا ۲۶ و کمینۀ آن ۱۷ درجۀ سانتی‌گراد است. همچنین، بیشینۀ دمای هوا در ژانویه به منفی ۲ و کمینۀ آن به منفی ۸ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. تقریباً هفت ماه از سال، هوای این شهر ابری است و یازده ماه از سال نیز احتمال بارندگی وجود دارد. همچنین، حدود شش ماه از سال احتمال وزش باد با متوسط سرعت هجده کیلومتر‌بر‌ساعت وجود دارد.

دانشگاه‌های شهر برلینگتون

یکی از مراکز مدرسۀ کسب‌وکار دانشگاه مک‌مستر در شهر برلینگتون قرار دارد. در‌ادامه، با دانشگاه مک‌مستر بیشتر آشنا می‌شویم.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه مک مستر

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه مک‌مستر

دانشکده‌های دانشگاه مک‌مستر ازاین‌قرارند: مدرسۀ کسب‌وکار، دانشکدۀ مهندسی، دانشکدۀ علوم بهداشتی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ علوم پایه و دانشکدۀ علوم اجتماعی. برخی از رشته‌های ارائه‌شده در این دانشگاه عبارت‌اند از: هنر، مدیریت، علوم کامپیوتر، ریاضی و آمار، پزشکی، موسیقی، هنرهای زیبا، فیزیک و شیمی، اقتصاد، علوم محیط‌زیست، پرستاری، مامایی و علوم زیستی. گفتنی است برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه، ارائۀ مدرک تافل با حداقل نمرۀ ۸۶ یا آیلتس با حداقل نمرۀ ۶.۵ (نمرۀ مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد) الزامی است.

شهریۀ دانشگاه مک‌مستر

شهریۀ تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه مک‌مستر برای دانشجویان بین‌المللی بسته به دانشکده متفاوت است. شهریۀ برخی از زمینه‎‌های تحصیلی به‌ازای هر واحد درسی بدین‌شرح است: شهریۀ تحصیل هنر و علوم ۱،۰۰۰ دلار کانادا، شهریۀ تحصیل کسب‌وکار ۱،۱۰۰ دلار کانادا، شهریۀ تحصیل مهندسی ۱،۲۰۰ دلار کانادا، شهریۀ تحصیل علوم کامپیوتر ۱،۱۰۰ دلار کانادا، شهریۀ تحصیل علوم انسانی ۱،۰۰۰ دلار کانادا و شهریۀ تحصیل علوم بهداشت ۱،۰۰۰ دلار کانادا. معمولاً هر دانشجوی مقطع کارشناسی در یک سال تحصیلی سی واحد می‌گذراند. شهریۀ تحصیل در اغلب رشته‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین‌المللی به‌ترتیب ۱۱هزار و ۴هزار دلار برای یک سال تحصیلی است. ناگفته نماند شهریۀ دانشجویان MBA و مهندسی و مدیریت مالی به‌ترتیب به ۳۹هزار و ۲۴هزار و ۳۰هزار دلار کانادا در سال می‌رسد.

کیفیت و هزینۀ زندگی در شهر برلینگتون

کیفیت و هزینۀ زندگی در شهر برلینگتون

کیفیت زندگی در شهر برلینگتون راضی‌کننده است؛ به‌گونه‌ای که شاخص‌های قدرت خرید و امنیت و سلامت بسیار خوب و شاخص هزینۀ زندگی و ترافیک در حد مناسب و شاخص‌ آلودگی پایین است. هزینۀ اجارۀ آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۱،۵۰۰ دلار کانادا و هزینۀ اجارۀ همان آپارتمان خارج از مرکز شهر به ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه می‌رسد. افزون‌براین، اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۲،۵۵۰ دلار کانادا و اجاره‌بهای ماهانۀ آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۲،۴۲۵ دلار کانادا برآورد می‌شود. گفتنی است برای قبوض ماهانه (آب و برق و پسماند) و گرمایش و سرمایش برای واحد ۸۵متری ۱۳۶ دلار کانادا و برای اینترنت نامحدود با حداقل سرعت شصت مگابیت‌برثانیه ۷۳ دلار کانادا در ماه باید پرداخت کرد.

هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی ارزان‌قیمت ۲۲ دلار کانادا و هزینۀ تهیۀ غذا از رستورانی گران‌قیمت‌تر برای دو نفر به‌همراه پیش‌غذا و دسر ۱۰۰ دلار کاناداست. علاوه‌براین، هزینۀ خرید غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد ۱۵ دلار است. اگر بخواهید در خانه غذا تهیه کنید، قیمت برخی از اقلام غذایی بدین‌شرح است: یک لیتر شیر ۳ دلار، دوازده عدد تخم‌مرغ ۴ دلار، یک کیلوگرم فیلۀ مرغ ۱۱ دلار، یک کیلوگرم گوشت ۱۷ دلار، یک کیلوگرم موز ۱ دلار، یک کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۶ دلار، یک کیلوگرم سیب‌زمینی ۴ دلار و یک کیلوگرم پیاز ۳ دلار.

منبع: