تصویر غالب در ذهن اکثر کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، شهرهای برفی و زمستان‌های سرد این کشور است. اما باید بدانید که کشور کانادا با رشته‌کوه‌های رفیع، آبشارها و دریاچه‌های بزرگ و جنگل‌های سرسبز یکی از زیباترین مناظر طبیعی را در جهان دارد. دانشگاه‌های این کشور نیز از زیبایی چنین طبیعتی بهره‌مند هستند. پردیس برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا که شهرت و اعتباری جهانی دارند در نزدیکی طبیعت وحشی بنا شده‌اند که نکته‌ای مثبت جهت انتخاب دانشگاه برای طبیعت‌دوستان و مایه الهام برای هنرمندان و پژوهشگران است. در این مقاله به ده مورد از زیباترین دانشگاه های کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از سه دانشگاه برتر کانادا و یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است که میزبان بیش از پنجاه هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دو پردیس ونکوور و اوکاناگان می‌باشد. پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا از سه طرف به جنگل و از طرف چهارم به دریا ختم می‌شود. ساحل رک (Wreck Beach) که یکی از بهترین سواحل ونکوور به شمار می‌آید دو ورودی اصلی در پردیس دانشگاه بریتیش کلمبیا دارد. باغ نیتوبی در باغ‌های گیاه‌شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین‌ نمونه‌های باغ ژاپنی در خارج از کشور ژاپن است. پردیس اوکاناگان در سال ۲۰۰۵ در شهر کلونا تاسیس شد؛ با آب و هوای دلنشین و منظره‌ای به سمت دریاچه اوکاناگان این پردیس هم در زیبایی همانند پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز که در سال ۱۸۴۱ تاسیس شده است قدمتی طولانی تر از تاسیس کشور کانادا دارد. این دانشگاه در دو پردیس اصلی و غربی میزبان بیش از بیست و هشت هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. دانشگاه کوئینز یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است. در وصف زیبایی ساختمان‌های این دانشگاه کافی است بدانید که دانشگاه کوئینز با الهام از دانشگاه‌های ادینبرو و گلاسکو طراحی شده است. در جنوب این دانشگاه در شهر کینگستون دریاچه اونتاریو قرار گرفته که یکی از پنج دریاچه بزرگ آمریکای شمالی است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ در شهر مونترال در پای کوه رویال تاسیس شد. دانشگاه مک‌گیل در دو پردیس میزبان بیش از سی و هفت هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. ساختمان‌های این دانشگاه اغلب دیوارهای سنگی و سقف مسی دارند، و ساختمان دانشکده الهیات به سبک گوتیک طراحی شده است. این دانشگاه طرفدار ایجاد فضای سبز در محیط آموزشی است و پردیس ادیبل که فضایی سیمانی داشت حالا تبدیل به باغی سرسبز شده است. یکی دیگر از نکاتی که این دانشگاه را جزو زیباترین دانشگاه های کانادا قرار می‌دهد پردیس مک دانالد که در شهر سنت آن دوبل در جزیره مونترال است که بیش از ششصد هکتار وسعت دارد و محیطی ایده‌آل برای دانشجویان علاقه‌مند به طبیعت است.

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه که در قلب شهر تورنتو فرار گرفته است یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است و گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. دانشگاه تورنتو میزبان بیش از پنجاه و سه هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. ساختمان‌های دانشگاه تورنتو در اطراف شهر گسترده شده‌اند و معماری آن‌ها مخلوطی از رومی و گوتیک است و تاریخ ساخت آنها به ۱۸۵۸ تا ۱۹۲۹ برمی‌گردد. البته پردیس دانشگاه تورنتو فقط آجر و سیمان نیست، و فضاهای سبز زیادی نیز وجود دارد که دانشجویان از آن لذت می‌برند.

دانشگاه وسترن

این دانشگاه که در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده است یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی در کانادا به شمار می‌آید. دانشگاه وسترن در فضایی به وسعت بیش از هزار و صد هکتار و در یازده دانشکده و مدرسه میزبان نزدیک به چهل هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. این دانشگاه یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است، چرا که در کنار رودخانه تیمز در شهر لندن استان اونتاریو واقع شده است، و ساختمان‌های گوتیک آن در وسعتی به مساحت بیش از چهارصد هکتار قرار دارند.

دانشگاه بیشاپ

دانشگاه بیشاپ نیز یکی دیگر از زیباترین دانشگاه های کانادا است. این دانشگاه در شهر زیبای شربروک در میان رودخانه‌ها و جنگل‌ها و مزارع بنا شده و ساختمان‌های زیبای قرن نوزدهمی در خود جای داده است. دانشگاه بیشاپ میزبان بیش از سه هزار دانشجو در مقطع کارشناسی است. این دانشگاه بین رودخانه‌های ماساویپی و سنت فرانسیس قرار گرفته به دلیل ساختمان‌های گوتیک‌اش به «آکسفورد ماساویپی» مشهور شده است.

دانشگاه کوئست

دانشگاه کوئست

دانشگاه کوئست یکی از دانشگاه‌های جوان کانادا است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده است. پردیس این دانشگاه در شهر اسکوامیش استان بریتیش کلمبیا در شمال شهر ونکوور قرار دارد. منظره دانشگاه کوئست رو به دره‌های سبز و کوه‌های پر برف است، و تمام ساختمان‌های این دانشگاه پنجره‌هایی سرتاسری دارند تا این چشم‌انداز همواره در دید دانشجویان باشد. در پردیس دانشگاه کوئست که یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است فضای سبز زیادی در نظر گرفته شده و گرمایش و سرمایش آن با استفاده از انرژی زمین‌گرمایی فراهم شده است.

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون در سال ۱۹۴۸ در شهر تورنتو تاسیس شد. این دانشگاه هم اکنون میزبان بیش از چهل و شش هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. برخلاف دانشگاه‌های قبلی ساختمان‌های دانشگاه رایرسون با معماری بسیار مدرن خود چهره‌ای جدید در شهر تورنتو شکل داده‌اند. مرکز آموزش دانشجویان (Student Learning Centre) و مرکز عکس رایرسون مثال‌های شایان توجه معماری مدرن این دانشگاه هستند. در نزدیکی دانشگاه رایرسون پارک آلن گاردنز است که یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر تورنتو به شمار می‌آید و دانشجویان در کنار استفاده از محیط مدرن دانشگاه می‌توانند از طبیعت لذت ببرند.

دانشگاه مک مستر

این دانشگاه در سال ۱۸۸۷ در شهر همیلتون واقع در غرب دریاچه اونتاریو تاسیس شد. دانشگاه مک مستر میزبان بیش از سی و یک هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. این دانشگاه یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است. در اطراف پردیس اصلی دانشگاه یک مرداب، باغ‌های گیاه‌شناسی دانشگاه، یک منطقه حفاظت‌شده و ساحل دریاچه اونتاریو قرار دارند. شهر همیلتون فاصله کمی با شهر تورنتو دارد.

دانشگاه منیتوبا

این دانشگاه که در سال ۱۸۷۷ تاسیس شده اولین دانشگاه در غرب کانادا است. دانشگاه منیتوبا میزبان بیش از سی هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است. به این دانشگاه «شهری در قلب شهر» می‌گویند. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر وینیپگ قرار دارد، و پردیس فورت گری در زمین یو شکلی که رودخانه رد ریور وینیپگ به وجود آورده بنا شده است. این دانشگاه با ساختمان‌های سنتی و مدرن، خیابان‌های مشجر و فضاهای سبز متعدد یکی از زیباترین دانشگاه های کانادا است.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما تماس بگیرید.

منبع: