دانشگاه نیوبرانزویک کانادا (University of New Brunswick – UNB) دانشگاهی دولتی در استان نیوبرانزویک کانادا است که دو پردیس اصلی آن در شهرهای فردریکتون و سنت جان این استان واقع شده‌اند. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کانادا و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکای شمالی است. دانشگاه نیوبرانزویک بیش از ۷۵ دوره تحصیلی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را در ۱۴ دانشکده خود ارائه می‌کند و میزبان بیش از ۱۱ هزار دانشجو است. اگر قصد دارید تحصیل در کانادا را تجربه کنید، تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

پردیس‌های دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دو پردیس اصلی دانشگاه نیوبرانزویک کانادا در شهرهای فردریکتون و سنت جان در استان نیوبرانزویک قرار گرفته‌اند. دو پردیس کوچک علوم بهداشتی این دانشگاه در شهرهای مونکتون (Moncton) و بترست (Bathurst) استان نیوبرانزویک واقع شده‌اند.

پردیس فردریکتون

پردیس فردریکتون دانشگاه نیوبرانزویک (UNBF) روی تپه‌ای با منظره رودخانه سنت جان واقع شده است. این پردیس به منظره رنگارنگ پاییزی و ساختمان‌های ساخته‌شده به سبک گرجی با آجرهای قرمزش مشهور است. پردیس فردریکتون میزبان حدود ۹ هزار دانشجو است.

پردیس سنت جان

پردیس سنت جان

پردیس سنت جان دانشگاه نیوبرانزویک (UNBSJ) در پارک تاکر (Tucker Park) در محله میلیج‌ویل (Millidgeville) شهر سنت جان در استان نیوبرانزویک واقع شده است. این پردیس میزبان حدود ۳ هزار دانشجو است و تعداد دانشجوهای آن با سرعت زیادی در حال افزایش است. پردیس سنت جان دانشگاه نیوبرانزویک از سال ۲۰۱۰ میزبان مدرسه پزشکی دالهاوزی نیوبرانزویک (Dalhousie Medicine New Brunswick)، حاصل همکاری دانشکده‌های پزشکی دانشگاه نیوبرانزویک و دانشگاه دالهاوزی است.

دانشکده‌ها

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا ۱۴ دانشکده و دپارتمان دارد که لیست دانشکده‌های آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده کسب‌وکار
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده جنگلداری
  • دانشکده حرکت‌شناسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مطالعات رهبری (Leadership Studies)
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده علوم

شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

شهریه دانشگاه نیوبرانزویک بسته به دوره مورد نظر برای شروع یا ادامه تحصیل در این دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه به صورت میانگین در هر ترم حدود ۱۰ هزار دلار بیشتر از دانشجویان کانادایی شهریه پرداخت می‌کنند. مبالغی که در ادامه مشاهده می‌کنید هزینه‌های تقریبی برآوردشده توسط دانشگاه نیوبرانزویک برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی در ترم سپتامبر تا آوریل سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ است. تمام هزینه‌ها به دلار کانادا محاسبه شده‌اند.

  • تفاوت شهریه دانشجویان بین‌المللی: ۹۷۵۳ دلار
  • هزینه مسکن و خوراک: ۸۶۰۰ دلار
  • هزینه تقریبی کتاب و لوازم‌التحریر: ۲۰۰۰ دلار
  • هزینه‌های دانشجویی: ۹۶۴ دلار در پردیس فردریکتون – ۸۱۰ دلار در پردیس سنت جان
  • بیمه درمانی: ۹۶۶ دلار
  • شهریه: ۷۲۷۰ تا ۱۲۸۷۰ دلار در پردیس فردریکتون – ۷۲۷۰ تا ۸۵۸۰ دلار در پردیس سنت جان
  • مجموع: ۲۹۵۵۳ تا ۳۶۶۱۷ دلار در پردیس فردریکتون – ۲۹۳۹۹ تا ۳۰۷۰۹ دلار در پردیس سنت جان

برای اطلاع دقیق از جزئیات شهریه به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

بورسیه‌های دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

بورسیه‌های دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا هر سال بورسیه‌های متعددی را به دانشجویان خود ارائه می‌کند. در سال تحصیلی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ مبلغ ۹.۳ میلیون دلار به دانشجویان این دانشگاه اعطا شده است. متقاضیان دوره‌های کارشناسی تنها با ارسال یک درخواست برای دریافت تمامی بورسیه‌های دانشگاه در نظر گرفته می‌شوند. این بورسیه‌ها معمولاً بر اساس نمرات متقاضیان در دوره دبیرستان به آن‌ها تعلق می‌گیرد اما برای اعطای بعضی از آن‌های معیارهای دیگری مانند نیاز مالی متقاضی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، دبیرستان محل تحصیل متقاضی و غیره نیز تأثیرگذار است.

دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه نیوبرانزویک نیز به بیش از ۱۶۰ جایزه و بورسیه دسترسی خواهند داشت. اعطای بسیاری از این جوایز توسط دپارتمان‌ها و دانشکده‌ها مدیریت می‌شود و هر دانشکده فرایند ارسال درخواست و انتخاب نامزدهای مختص خودش را دارد؛ بنابراین دانشجویان باید برای اطلاع جزئیات از بورسیه‌های موجود با دانشکده خود تماس بگیرند.

دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از تعدادی از بورسیه‌های خارجی نیز استفاده کنند. برای اطلاع از بورسیه‌های خارجی مورد قبول دانشگاه و نحوه دریافت آن‌ها با استاد راهنمای خود تماس بگیرید. هم‌چنین در دانشگاه نیوبرانزویک امکان یافتن مشاغل دانشجویی برای دانشجویان نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره‌های مختلف در دانشگاه نیوبرانزویک متفاوت است. مدارک لازم برای بسیاری از دوره‌ها شامل رزومه (CV)، ترجمه مدارک و ریزنمرات پیشین، انگیزه‌نامه (Statement of Interest)، نمونه Writing، نمره آزمون GRE یا GMAT و سه توصیه‌نامه از اساتید دانشجو می‌شود. هم‌چنین اگر زبان مادری شما زبان انگلیسی نباشد باید نمره آزمون زبان انگلیسی خود را نیز برای دانشگاه ارسال کنید. هزینه ثبت‌نام (Application Fee) در دانشگاه نیوبرانزویک برای دانشجویان بین‌المللی ۱۲۵ دلار کانادا است.

مدرک زبان مورد نیاز در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

زبان تدریس و کار در دانشگاه نیوبرانزویک زبان انگلیسی است و دانشجویان باید برای شرکت در کلاس‌ها و برقراری ارتباط با افراد دیگر بتوانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و بنویسند. تمام متقاضیان بین‌المللی که زبان مادری‌شان زبان انگلیسی نیست برای شرکت در دوره‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی باید مدارکی را برای احراز تسلط خود به زبان انگلیسی به دانشگاه ارائه بدهند و این قانون شامل دانشجویان مهاجر و ساکن کانادا نیز می‌شود.

متقاضیان برای احراز تسلط خود به زبان انگلیسی باید در پنج سال گذشته حداقل دو سال را در دانشگاهی که زبان تدریس و آزمون‌های آن زبان انگلیسی است تحصیل کرده باشند. اگر دانشگاه مورد نظر در کشورهایی انگلیسی‌زبان مانند کانادا، آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند نباشد، متقاضیان باید یک گواهی رسمی امضاشده توسط مسئولان دانشگاه پیشین را به دانشگاه ارائه کنند که نشان می‌دهد زبان تدریس و آزمون‌های دانشگاه زبان انگلیسی بوده است. در این موارد ممکن است دپارتمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیوبرانزویک نتیجه آزمون تافل، آیلتس و یا آزمون‌های زبان دیگر مورد نیاز دانشگاه را از دانشجو دریافت نکند. حداقل نمرات مورد قبول در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه را در ادامه مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در بعضی از دوره‌ها نمرات بالاتر از حداقل تعیین‌شده را از شما درخواست کنند.

  • آزمون تافل TOEFL pBT: حداقل نمره ۵۵۰، با نمره ۴ در بخش Writing
  • آزمون تافل TOEFL cBT: حداقل نمره ۲۱۳، با نمره ۴ در بخش Writing
  • آزمون تافل TOEFL iBT: حداقل نمره ۸۰، با نمره ۲۵ در بخش Writing
  • آزمون آیلتس Academic IELTS: حداقل نمره ۷
  • آزمون PTE: حداقل نمره ۶۵
  • آزمون دولینگو Duolingo (نمرات این آزمون در زمان شیوع ویروس کرونا به‌صورت موقت پذیرفته می‌شود): حداقل نمره ۱۲۰



منبع: