شهر تورنتو پایتخت استان اونتاریو و بزرگترین شهر کانادا است. این شهر مرکز بین‌المللی تجارت، فرهنگ و هنر است، و یکی از مشهورترین شهرهای چندفرهنگی دنیا به شمار می‌آید. شهر تورنتو همواره نقشی پررنگ به عنوان مقصد مهاجران در طول تاریخ خود داشته است، و هم اکنون بیش از پنجاه درصد ساکنین این شهر را گروه‌های غیر سفیدپوست تشکیل می‌دهند. اگرچه زبان رسمی در تورنتو زبان انگلیسی است، اما شهروندان به بیش از صد و شصت زبان از جمله فارسی با یکدیگر صحبت می‌کنند. کالج های تورنتو مانند دانشگاه‌های تورنتو شهرت و اعتباری بین‌المللی دارند، و کیفیت ارایه آموزش در بالاترین سطح از استانداردهای جهانی است. برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، چهار کالج برجسته تورنتو را نام می‌بریم.

کالج هامبر

یکی از برترین کالج های تورنتو کالج هامبر است. این کالج در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده است و بیش از سی هزار دانشجو در سه پردیس آن مشغول به تحصیل هستند. این سه پردیس عبارتند از: پردیس نورث، پردیس لیک شور و پردیس اورنج ویل. برخی از زمینه‌های تحصیلی در کالج هامبر عبارتند از: علوم بهداشت، علوم انسانی، مطالعات رسانه، کسب و کار، گردشگری و هتلداری. از میان رشته‌های ارایه شده در این کالج می‌توان به کارشناسی حسابداری، کارشناسی مدیریت کسب و کار دیجیتال، کارشناسی مدیریت گردشگری و هتلداری، کارشناسی مدیریت منابع انسانی، کارشناسی مدیریت صنعتی، کارشناسی روزنامه‌نگاری، کارشناسی طراحی صنعتی، کارشناسی طراحی داخلی، کارشناسی پرستاری و کارشناسی بازاریابی اشاره نمود. برای دریافت پذیرش از این کالج ارایه مدرک آیلتس شش و نیم با حداقل نمره شش برای هر مهارت، و یا مدرک تافل هشتاد و چهار با حداقل نمره بیست و یک در هر مهارت الزامی است. شهریه تحصیل در کالج هامبر بین سیزده تا هجده هزار دلار کانادا است که یکی از ارزان‌ترین کالج های تورنتو به حساب می‌آید. هزینه اقامت در پردیس کالج به همراه برنامه غذایی هشت تا یازده هزار دلار می‌باشد.

کالج سنتنیال

کالج سنتنیال

یکی دیگر از نام‌های معتبر در بین کالج های تورنتو کالج سنتنیال است. این کالج در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و قدیمی‌ترین کالج دولتی استان اونتاریو به شمار می‌آید. در این کالج بیش از بیست و شش هزار دانشجو به صورت تمام وقت و نوزده هزار دانشجو به صورت پاره وقت در بیش از دویست و شصت دوره ارایه شده مشغول به تحصیل هستند. برخی از مدرسه‌های این کالج عبارتند از مدرسه کسب و کار، مدرسه ارتباطات، رسانه، هنر و طراحی، مدرسه فناوری مهندسی و علوم کاربردی، مدرسه هتلداری، گردشگری و آشپزی و مدرسه حمل و نقل. اکثر دوره‌های این کالج به صورت ارایه مدرک پایان دوره می‌باشد، و فقط دو رشته در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌المللی ارایه می‌شود: کارشناسی فناوری اطلاعات (شبکه‌های ارتباطی) و کارشناسی مدیریت روابط عمومی. شهریه تحصیل در رشته کارشناسی فناوری اطلاعات حدود هجده هزار دلار کانادا در سال، و شهریه تحصیل در رشته کارشناسی مدیریت روابط عمومی حدود شش هزار دلار کانادا در سال می‌باشد که یکی از ارزان‌ترین دوره‌ها در کالج های تورنتو است.

کالج جورج براون

کالج جورج براون یکی دیگر از کالج های تورنتو است. این کالج در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده و هم اکنون بیش از سی هزار دانشجو در سه پردیس آن مشغول به تحصیل هستند. این پردیس ها شامل پردیس کاسا لوما، پردیس سنت جیمز و پردیس واتر فرانت می‌شود. در این سه پردیس هفت مرکز قرار دارد که عبارتند از: مرکز هنر، طراحی و فناوری اطلاعات، مرکز کسب و کار، مرکز مددکاری اجتماعی، مرکز ساخت و ساز و فناوری مهندسی، مرکز علوم بهداشتی، مرکز هتلداری و آشپزی و مرکز مطالعات مقدماتی و آزاد. همانطور که مشخص است، کالج جورج براون به عنوان یکی از کالج های تورنتو طیف بسیار گسترده‌ای از زمینه‌های تحصیلی ارایه می‌کند. از میان رشته‌های ارایه شده می‌توان به برنامه نویسی، امنیت سایبری، شبکه وایرلس، مدیریت طراحی، طراحی گرافیک، مدیریت فشن، جواهرشناسی، فیلمنامه‌نویسی، جلوه‌های ویژه، حسابداری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت پروژه، بازاریابی رسانه‌های دیجیتال، فناوری مهندسی عمران، فناوری معماری، فناوری مهندسی مکانیک، هتلداری و مدیریت گردشگری اشاره نمود. برای دریافت پذیرش از این کالج ارایه مدرک آیلتس با نمره شش در مجموع، و حداقل نمره پنج و نیم در هر مهارت و یا ارایه مدرک تافل با نمره هشتاد و چهار در مجموع و حداقل نمره بیست و یک در هر مهارت الزامی است. هزینه شهریه رشته‌های کالج جورج براون برای دانشجویان بین‌المللی چهارده تا بیست و شش هزار دلار کانادا در سال است. در صورت تمایل به اسکان در پردیس دانشگاه، هزینه آن برای یک سال در حدود ده هزار دلار کانادا است.

کالج سنکا

کالج سنکا

آخرین کالج در لیست کالج های تورنتو کالج سنکا است. این کالج در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و یکی از بزرگترین کالج های کانادا به شمار می‌آید. در حال حاضر بیش از سی هزار دانشجو به صورت تمام وقت در هفت پردیس این کالج مشغول به تحصیل هستند که از این میان بیش از هفت هزار نفر از کشورهای دیگر برای تحصیل در کالج سنکا به کانادا سفر کرده‌اند. پردیس‌های این کالج در شهرهای تورنتو، یورک و پیتربرو قرار دارند، و سالیانه دو هزار و ششصد اسکالرشیپ و بورسیه به دانشجویان کالج سنکا اعطا می‌شود. برخی زمینه‌های تحصیلی در این کالج عبارتند از: مد و فشن، هوانوردی، فناوری ارتباطات، علوم انسانی، انیمیشن، رسانه، علوم زیستی، شیمی کاربردی، علوم سلامت، مدیریت، بازاریابی و گردشگری. کالج سنکا به نسبت کالج های تورنتو دوره‌های متعددی در مقطع کارشناسی برگزار می‌کند. از میان دوره‌های ارایه شده در این مقطع می‌توان به کارشناسی مدیریت کسب و کار، کارشناسی مدیریت فناوری کسب و کار، کارشناسی مدیریت مالی، کارشناسی مدیریت منابع انسانی، کارشناسی حسابداری ، کارشناسی بازاریابی و کارشناسی پرستاری اشاره کرد. برای اثبات سطح دانش زبان باید مدرک تافل با نمره هشتاد و چهار در مجموع و حداقل بیست و یک در هر مهارت، و یا مدرک آیلتس با نمره شش و نیم در مجموع و حداقل نمره شش در هر مهارت ارایه نمود. هزینه شهریه دوره‌های کارشناسی در کالج سنکا هشت تا ده هزار دلار کانادا است. در صورتی که قصد اسکان در پردیس‌های کالج به تنهایی داشته باشید، هزینه آن به حدود ماهی هزار تا هزار و دویست دلار می‌رسد. در صورتی که اسکان در فضای اشتراکی را انتخاب کنید، هزینه آن حدود ماهی هفتصد تا هشتصد دلار کانادا است.

منبع: