دانشگاه تامسون ریورز کانادا در سال ۱۹۷۰ در شهر کملوپس استان بریتیش کلمبیا تاسیس شد. در این دانشگاه بیش از بیست هزار دانشجو در دویست دوره حضوری و آنلاین شرکت می‌کنند، و وسعت فضای آموزشی آن به بیش از نودهزار مترمربع می‌رسد که شامل فضای اسکان برای هزار دانشجو است. بودجه پژوهشی سالیانه اساتید و دانشجویان دانشگاه تامسون ریورز نزدیک به یک میلیون دلار است، و این دانشگاه سالیانه بیش از دو و نیم میلیون دلار در قالب اسکالرشیپ و بورسیه به دانشجویان کمک می‌کند. بیش از چهارصد استاد در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند، و مجموع کارکنان آن به دو هزار نفر می‌رسد. در این مقاله به معرفی رشته‌ها و شرایط تحصیل در این دانشگاه می‌پردازیم. در صورتی که قصد تحصیل در کانادا دارید، با ما همراه باشید.

دانشکده‌ها و رشته‌های دانشگاه تامسون ریورز کانادا

دانشگاه تامسون ریورز کانادا نه دانشکده و مدرسه در خود جای داده که عبارتند از: دانشکده آشپزی و گردشگری، دانشکده هنر، مدرسه کسب و کار و اقتصاد، دانشکده آموزش و مددکاری، دانشکده حقوق، مدرسه پرستاری، دانشکده علوم، دانشکده رشد دانشجو، مدرسه تجارت و فناوری.

از میان دوره‌های متعددی که در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ارایه می‌شود، برخی را نام می‌بریم: کارشناسی حسابداری، کارشناسی هنر، کارشناسی مدیریت، کارشناسی شیمی، کارشناسی مهندسی نرم‌افزار، کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی اقتصاد، کارشناسی زبان انگلیسی، کارشناسی زیست شناسی، کارشناسی تاریخ، کارشناسی روزنامه‌نگاری، کارشناسی حقوق، کارشناسی پرستاری، کارشناسی فلسفه، کارشناسی فیزیک و کارشناسی مدیریت گردشگری. از میان دوره‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد ارایه می‌شود می‌توان به کارشناسی ارشد مدیریت، کارشناسی ارشد علوم داده، کارشناسی ارشد آموزش، کارشناسی ارشد علوم محیط زیست، کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت محیط زیستی و کارشناسی ارشد پرستاری اشاره نمود.

شهریه و هزینه‌ تحصیل در دانشگاه تامسون ریورز کانادا

هزینه تحصیل شما بسته به رشته انتخابی، محل اسکان و سبک زندگی متفاوت است. برای مثال هزینه شهریه دو ترم تحصیلی در رشته هنر برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه حدود هجده‌هزار دلار کانادا است. هزینه خرید کتاب و لوازم کمک آموزشی هزار و هفتصد دلار، هزینه اسکان در دانشگاه حدود پنج هزار دلار و هزینه خوراک، رفت و آمد و هزینه‌های جانبی دیگر به حدود چهار هزار و هشتصد دلار کانادا می‌رسد. در مجموع هزینه تحصیل یک دانشجوی بین‌المللی در رشته هنر دانشگاه تامسون ریورز کانادا حدود سی هزار دلار کانادا می‌باشد.

اسکالرشیپ های دانشگاه تامسون ریورز کانادا

اسکالرشیپ‌های دانشگاه تامسون ریورز کانادا

این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی چند اسکالرشیپ در نظر گرفته است که در اینجا به دو مورد از آنها اشاره می‌کنیم. «اسکالرشیپ ورزشکاران بین‌المللی» مختص دانشجویانی است که در یکی از رشته‌های بدمینتون، بیسبال، بسکتبال، فوتبال و یا والیبال توانایی درخشانی از خود نشان دهند. متقاضیان باید دانشجوی تمام وقت دانشگاه باشند. «اسکالرشیپ سفیر فضای مجازی» نیز به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که دپارتمان بازاریابی بین‌المللی آنان را به عنوان سفیر خود انتخاب کند. متقاضیان این اسکالرشیپ باید توانایی خوبی در صحبت کردن و نوشتن داشته باشند، و در زمینه فعالیت‌های دانشجویی نقشی پررنگ ایفا نمایند. وظایف سفیران مجازی شامل تولیدمحتوا برای وبلاگ و کانال‌های دانشگاه در شبکه‌های مجازی است.

کیفیت زندگی در شهر کملوپس

کیفیت زندگی در شهری که دانشگاه تامسون ریورز کانادا را در خود جای داده در مجموع قابل قبول است. شاخصه قدرت خرید، امنیت و بهداشت در شهر کملوپس در حد متوسط قرار دارد، و شاخصه هزینه زندگی، ترافیک و آلودگی آن پایین است. هزینه اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر کملوپس بین نهصد تا هزار و چهارصد دلار کاناداست. در صورتی که این واحد خارج از محدوده مرکز شهر قرار گرفته باشد، هزینه اجاره ماهیانه آن بین هشتصد و پنجاه تا هزار و صد دلار کانادا می‌باشد. در صورتی که قصد داشته باشید هزینه مسکن خود را با چند نفر دیگر شریک شوید، هزینه اجاره‌بها ماهیانه یک واحد سه‌خوابه در مرکز شهر بین هزار و ششصد تا سه هزار دلار کانادا است. در صورتی که این واحد خارج از محدوده مرکز شهر قرار داشته باشد، اجاره‌بها ماهیانه آن به بین هزار و چهارصد تا دوهزار و چهارصد دلار کانادا می‌رسد.

منبع: