شهر ونکوور با آب و هوای ملایم و طبیعت زیبا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی است. دانشگاه بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر که جزو برترین دانشگاه‌های کانادا هستند در این شهر قرار دارند، و کالج های ونکوور کانادا دوره‌های مختلف دانشگاهی و فنی حرفه‌ای را در بالاترین کیفیت آموزش می‌دهند. برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، کالج های ونکوور می‌تواند یکی از انتخاب‌های مناسب باشد. در این مقاله به کالج های این شهر می‌پردازیم.

کالج کلمبیا

یکی از کالج های ونکوور کانادا کالج کلمبیا است. این کالج که در سال ۱۹۳۶ تاسیس شده، قدیمی‌ترین کالج خصوصی بین‌المللی کانادا به شمار می‌آید. هزاران دانشجو از کانادا و کشورهای دیگر در این کالج آموزش دیده‌اند، و زمینه موفقیت کاری برایشان آماده شده‌است. این کالج یکی از سه کالجی است که بیشترین دانشجو را به دانشگاه بریتیش کلمبیا فرستاده است. این کالج دوره‌های فوق دیپلم برگزار می‌کند که نمرات آن قابل انتقال برای تحصیل در مقطع کارشناسی است.

کالج لانگارا

این کالج در سال ۱۹۶۵ به عنوان زیرمجموعه کالج محلی ونکوور شروع به کار نمود، و در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک کالج دولتی مستقل شناخته شد و هم اکنون یکی از کالج های ونکوور کانادا به شمار می‌آید. این کالج یکی از موسسات پیشرو در زمینه رشته‌های دانشگاهی، فنی حرفه‌ای و تکمیلی است، و بیش از بیست و یک هزار دانشجو را در خود جای داده است. طبق نظرسنجی درج شده در وبسایت کالج نود و دو درصد از دانشجویان از سطح کیفیت آموزشی راضی هستند، و نود و یک درصد آنان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر احساس آمادگی می‌کنند.

کالج محلی ونکوور

با بیش از پانزده هزار دانشجو، هزار و صد کارمند و بودجه سالانه صد و پنج میلیون دلار کالج محلی ونکوور یکی از بازیگران اصلی در عرصه آموزش دانشجویان کالج در بین کالج های ونکوور کانادا است. ارتباط نزدیک این کالج با صنایع دسترسی آسان دانشجویان به کارفرمایان را تضمین می‌کند، و تنوع بیش از صد چهل دوره ارایه شده در زمینه سلامت، هتلداری، کسب و کار و زبان انگلیسی به صورت تمام وقت و پاره وقت امکان انتخاب گسترده‌ای به دانشجویان می‌دهد.

موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

یکی دیگر از کالج های ونکوور کانادا موسسه فناوری بریتیش کلمبیا است. از سال ۱۹۶۴ این موسسه مشغول به تربیت متخصصان و نوآورانی است که در کانادا و سایر نقاط دنیا تحول ایجاد کرده‌اند. آموزش در این موسسه فراتر از کتاب و کلاس درسی است. دانشجویان این کالج مهارت فنی و تجربه واقعی کسب می‌کنند، و با ارایه راه‌حل‌های نوآورانه به استقبال مسائل پیچیده می‌روند. از طریق همکاری‌های نزدیک موسسه فناوری بریتیش کلمبیا با صنایع شبکه فارغ‌التحصیلان این کالج به موفقیت‌های جهانی خود ادامه می‌دهند.

کالج استنبرگ

بیش از بیست و هشت سال است که کالج استنبرگ یکی از بهترین کالج های ونکوور کانادا در زمینه سلامت و مددکاری است، و به طور تخصصی و در سطح عالی دوره‌های مختلفی برگزار می‌کند. دوره‌های این کالج با توجه به نیازهای بازار کار طراحی می‌شوند، به همین دلیل بیش از نود و هشت درصد فارغ‌التحصیلان این کالج در کمتر از شش ماه در زمینه تخصصی خود مشغول به کار می‌شوند.

مرکز بلانش مک دونالد

یکی از کالج های ونکوور کانادا مرکز بلانش مک دونالد است. این مرکز که در قلب ونکوور واقع شده کالج فشن و زیبایی است که به صورت تخصصی به دانشجویان اصول فشن و بازاریابی آن، همچنین آرایش مو و صورت را آموزش می‌دهد. دوره‌های این مرکز در موقعیت‌های واقعی توسط افراد مجرب در این زمینه آموزش داده می‌شوند تا دانشجویان برای کار در فیلم، تلویزیون و صنایع مد و زیبایی آماده شوند. مدرسه آرایش، مدرسه فشن، مدرسه مو، مدرسه زیبایی و مدرسه ناخن پنج مدرسه این مرکز هستند.

مدرسه فیلم ونکوور

شهر ونکوور کانادا منطقه هالیوود این کشور به حساب می‌آید. مدرسه فیلم ونکوور در سال ۱۹۸۷ در این شهر تاسیس شد و هم اکنون با ارایه سیزده رشته در زمینه‌های مختلف ( از فیلمنامه‌نویسی تا کارگردانی) به دانشجویان علاقه‌مند کمک می‌کند تا وارد این عرصه شوند. یکی از فارغ‌التحصیلان این مدرسه کوین اسمیت، کارگردان آمریکایی است که هم اکنون برای کمک به کارگردانان آینده اسکالرشیپ تحصیل در این مدرسه اعطا می‌کند.

منبع: