رشته طراحی لباس در کانادا می‌تواند زمینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین‌المللی باشد، چرا که این صنعت نوپا بیش از هشت میلیارد دلار تنها به اقتصاد استان کبک کمک کرده، و بیش از چهل و هشت درصد تولیدات لباس کانادا از این استان است. چندتن از طراحان مشهور لباس ساکن و یا اهل شهر مونترال هستند، و سه مدرسه طراحی لباس کانادا در میان پنجاه مدرسه برتر دنیا قرار دارد. در این مقاله به ده مورد از برترین دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا برای تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا اشاره می‌کنیم. در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را دارید، با ما همراه شوید:

دانشگاه رایرسون (Ryerson University)

مدرسه فشن دانشگاه رایرسون تورنتو برترین دانشگاه در رشته طراحی لباس در کانادا می‌باشد. این دانشگاه در شهر تورنتو استان اونتاریو واقع شده و دو دوره در مقطع کارشناسی و یک دوره در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه طراحی لباس ارایه می‌دهد. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی مدرک کارشناسی طراحی (BDes) دریافت می‌کنند، اما به فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد مدرک ارشد هنر (MA) اعطا می‌گردد. در دوره‌های دانشگاه رایرسون شما با طراح‌های لباس حرفه‌ای کار می‌کنید، و مدیریت فشن و بازاریابی آن را نیز تجربه می‌کنید.

دانشگاه رایرسون

کالج جورج براون (George Brown college)

کالج جورج بروان که در تورنتو قرار دارد قلب آموزش فشن در کاناداست. این دانشگاه در کنار دانشگاه رایرسون و کالج لاسل جزو پنجاه مدرسه برتر فشن در دنیاست، و در عین حال یکی از ارزانترین‌ شهریه‌ها را برای تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا دارد. این دانشگاه سه دوره با ارایه گواهی دیپلم پایان‌دوره و سه دوره نیز در مقطع ارشد ارایه می‌کند. از این میان می‌توان به مدیریت فشن، طراحی و تکنیک‌های فشن و تولید پایدار اشاره نمود.

کالج لاسل (Lasalle College)

کالج لاسل در شهر مونترال نیز یکی از بهترین مراکز برای تحصیل در رشته طراحی لباس در کانادا می‌باشد. مرکز مونترال پنج دوره با ارایه دیپلم پایان دوره برگزار می‌کند. از میان دوره‌های ارایه شده می‌توان به طراحی لباس، بازاریابی فشن و طراحی لباس برای فیلم و سینما اشاره نمود. مرکز ونکوور این کالج نیز یک دوره در مقطع کارشناسی و دوره‌های متعددی را با ارایه دیپلم پایان دوره به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌کند.

کالج هامبر (Humber College)

کالج هامبر یک مدرسه کسب و کار در شهر تورنتو است که دوره‌های فشن نیز برگزار می‌کند. به دلیل تنوع دوره‌های ارایه شده کالج هامبر یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل رشته طراحی لباس در کاناداست. در این کالج شما می‌توانید مدرک کارشناسی مدیریت فشن دریافت نمایید. این دوره دانشجویان را برای مدیریت در صنعت فشن آماده می‌کند. علاوه بر این کالج هاهبر دوره کارشناسی ارشد مدیریت فشن را نیز ارایه می‌نماید. در نتیجه مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در این کالج شما را برای مدیریت کسب و کار خود در این زمینه آماده می‌کند.

کالج فنشا (Fanshawe College)

این کالج نیز یکی دیگر از مدارس پرطرفدار برای رشته طراحی لباس در کاناداست، و در شهر لندن اونتاریو واقع شده است. مدرسه فشن این کالج دوره‌های متعددی با شهریه مناسب برگزار می‌کند، و هدف برگزاری این دوره‌ها تربیت طراحان فشن خلاق و پیشرواست که می‌توانند به خوبی محصولات تولید شده خود را مدیریت و به متقاضیان عمده عرضه کنند. از میان دوره‌های ارایه شده می‌توان به دوره سه ساله طراحی فشن پیشرفته و دوره دوساله بازاریابی و مدیریت فشن اشاره نمود. در پایان هر دو دوره مدرک پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

آکادمی ریچارد رابینسون

آکادمی ریچارد رابینسون (Richard Robinson Academy)

آکادمی ریچارد رابینسون که در شهر اوتاوا قرار گرفته، یکی از بهترین‌ها برای تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا می‌باشد. این آکادمی برای کسانی که می‌خواهند طراح لباس شوند، دوره‌های تمام وقت، پاره وقت و تابستانی برگزار می‌کند که ارزان‌ قیمت هستند. دوره تمام وقت این آکادمی یک دوره دوساله‌ است که شما را تبدیل به یک طراح لباس می‌کند. یک دوره یکساله نیز ارایه می‌شود که مکمل دوره تمام وقت است. در این دوره‌ها انواع مدل طراحی لباس برای زنان و مردان را به شما آموزش داده می‌شود.

کالج سنکا (Seneca College)

کالج سنکای تورنتو یکی از بهترین کالج‌های هنری کاناداست. این کالج دوره‌هایی را در اکثر حوزه‌های هنری برگزار می‌کند، طراحی لباس نیز از این قاعده مستثنا نیست. این کالج در پردیس Newnham دوره‌های مختلفی با ارایه گواهی‌نامه و یا گواهی پایان دوره برگزار می‌کند. از این میان می‌توان به دوره‌های سه ساله مدیریت فشن و هنر فشن و همچنین دوره‌های دو ساله کسب و کار در زمینه فشن و مطالعات فشن اشاره نمود.

دانشگاه پلی ‌تکنیک کوانتلن (Kwantlen Polytechnic University)

دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن نیز یکی دیگر دانشگاه‌های معتبر در رشته طراحی لباس در کانادا است که پردیس‌های آن در پنج شهر استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. مدرسه دیزاین ویلسون این دانشگاه در شهر ریچموند واقع شده، و برای علاقه‌مندان به طراحی لباس یکی از بهترین دوره‌های کارشناسی را به نام طراحی فشن و فناوری ارایه می‌کند. فارغ‌التحصیلان این دوره چهارساله علاوه بر مهارت بالای طراحی، با هوش مدیریتی و درک بازاریابی وارد بازار کار می‌شوند. علاوه بر این دوره کارشناسی، یک دوره دوساله بازاریابی فشن با ارایه مدرک پایان دوره در این مدرسه برگزار می‌شود که دانشجویان را با نام‌هام بزرگ این صنعت مرتبط می‌کند، و به آنها مهارت بازاریابی و ارتباطات در این زمینه را آموزش می‌دهد.

کالج اولدز (Olds College)

کالج اولدز یکی از قدیمی‌ترین کالج‌ها در کانادا است. این کالج در سال ۱۹۱۳ به عنوان مرکز آموزش عالی در زمینه کشاورزی، کسب و کار، گردشگری، تجارت و… در شهر اولدز استان آلبرتا مشغول به فعالیت شد. این کالج همچنین یکی از مدارس مهم برای تحصیل رشته طراحی لباس در کانادا می‌باشد. کالج اولدز دوره فناوری پوشاک برگزار می‌کند، و به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود. در این دوره دانشجویان با تبدیل یک ایده به پوشاک برای صنعت فشن و یا هنرهای نمایشی آشنا می‌شوند.

دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا نیز یکی از بهترین مدارس فشن را در خود جای داده است. یکی از دوره‌های ارایه شده در این دانشگاه کارشناسی مدیریت فشن است. دوره چهارساله مدیریت فشن دانشجویان را برای ایفای نقش در صنعت فشن به عنوان مدیری کارآمد آماده می‌سازد. در این دوره شما به صورت تئوری و عملی با فرآیندهای طراحی لباس و پخش آن آشنا می‌شوید. شما همچنین می‌توانید در دوره‌های کارآموزی این دانشگاه شرکت کنید، و به کلکسیون لباس آن لمبرت در دانشگاه دسترسی خواهید داشت. این کلکسیون یکی از برترین کلکسیون‌های فشن در کانادا است.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: