هزینه زندگی در شهر لندن کانادا برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا و شاید یکی از موسسات آموزش عالی این شهر مثل دانشگاه وسترن را دارند، یکی از موارد مهم تصمیم‌گیری است. این شهر با جمعیت سیصد و هشتاد هزار نفر یازدهمین شهر بزرگ کاناداست، و از مزایای شهرهای بزرگ مانند کیفیت بالای زندگی، آموزش و درمان برخوردار است. اما هزینه زندگی در شهر لندن کانادا نسبت به شهری مانند تورنتو ده تا بیست درصد و در مورد اجاره مسکن چهل و پنج درصد ارزان‌تر است. هزینه زندگی برای یک نفر در این شهر بدون در نظر گرفتن اجاره‌بها به هفتصد و شصت و هفت دلار در ماه می‌رسد. هزینه ماهانه چهار نفر برای زندگی در شهر لندن به طور میانگین به حدود دو هزار و هفتصد و شصت و دو دلار در ماه می‌رسد. در این مقاله به جزییات هزینه زندگی در این شهر اعم از هزینه مسکن، خوراک، و حمل و نقل می‌پردازیم.

هزینه مسکن

قسمت بزرگی از هزینه زندگی در شهر لندن کانادا صرف پرداخت اجاره محل سکونت می‌شود، و اکثر دانشجویان ترجیح می‌دهند تا این هزینه را با چند نفر تقسیم کنند. اجاره ماهانه بسته به نوع واحد و محله آن متفاوت است. میانگین اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود هزار و دویست دلار کاناداست. اگر این آپارتمان یک خوابه در حاشیه شهر قرار داشته باشد، میانگین هزینه اجاره آن به هزار دلار کانادا می‌رسد.

در صورتی که بخواهید اجاره بها را با دو نفر دیگر تقسیم کنید، میانگین هزینه اجاره برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز حدود هزار و هشتصد دلار کانادا و در صورتی که این واحد مسکونی در حاشیه شهر باشد، میانگین اجاره بها به ماهی هزار و پانصد دلار می‌رسد.

هزینه خوراک

دیگر هزینه زندگی در شهر لندن کانادا هزینه تهیه خوراک است. تهیه غذا از رستوران‌های متنوع با هم متفاوت است. در صورتی که بخواهید یک وعده غذا از یک رستوران ارزان‌قیمت تهیه کنید، هزینه آن به طور متوسط حدود شانزده دلار است. اما در صورتی تمایل به سفارش غذا از رستوران‌های گران‌قیمت‌تر داشته باشید، هزینه غذا برای دو نفر به همراه پیش غذا و دسر به طور میانگین به شصت و هفت دلار می‌رسد.

البته از نظر اقتصادی تهیه غذا از رستوران برای همه وعده‌های غذایی به صرفه نیست، و شما می‌توانید با تهیه مواد غذایی اولیه هزینه ماهانه خوراک خود را تا حد چشمگیری کاهش دهید. برای مثال هزینه خرید یک عدد نان دو و نیم دلار، یک کیلو برنج سه دلار، یک کیلو فیله مرغ دوازده دلار، یک کیلو گوشت قرمز شانزده دلار، یک کیلو سیب سه دلار،یک کیلو گوجه سه دلار و یک کیلو پیاز دو دلار کانادا می‌باشد.

هزینه قبوض و حمل و نقل

پس از هزینه اجاره مسکن و خوراک، سومین هزینه زندگی در شهر لندن کانادا هزینه قبوض و حمل و نقل است. مجموع هزینه‌های خدمات شهری مثل آب و برق و پسماند به علاوه هزینه سرمایش و گرمایش برای یک واحد هشتاد و پنج متر مربعی ماهیانه حدود صد و سی دلار کاناداست. همچنین هزینه اینترنت ADSL شصت مگابایت بدون محدودیت به حدود هفتاد دلار در ماه می‌رسد.

هزینه حمل و نقل نیز بسته به انتخاب شما متفاوت است. هزینه بلیط تک سفره اتوبوس و مترو سه دلار کاناداست. هزینه بلیط اعتباری یکماهه هشتاد و یک دلار است. تعرفه ورود به تاکسی چهار دلار است و به ازای هر کیلومتر دو و نیم دلار به آن اضافه می‌گردد. هزینه یک لیتر بنزین کمی بیش از یک دلار کاناداست.

سایر هزینه‌ها

در کنار هزینه‌های ضروری که در بالا ذکر شد، هزینه‌های دیگر مانند هزینه‌ تفریح و یا خرید پوشاک را نیز باید جزو هزینه زندگی در شهر لندن کانادا در نظر گرفت. برای مثال هزینه عضویت ماهانه باشگاه ورزشی حدود چهل و شش دلار کاناداست، و یا هزینه بلیط سینما به حدود چهار دلار می‌رسد. برای هزینه پوشاک نیز می‌توان به این موارد اشاره نمود: هزینه یک شلوار جین حدود شصت دلار، هزینه یک جفت کفش حدود نود و پنج دلار، و هزینه یک لباس تابستانی  به حدود چهل دلار کانادا می‌رسد.

منبع: