هزینه زندگی در سنت جانز کانادا یکی از سوالات دانشجویانی است که قصد تحصیل در کانادا، به خصوص دانشگاه مموریال را دارند. این شهر مرکز استان نیوفاندلند و لابرادور است، و در منتهی الیه شرق کانادا قرار دارد. اقتصاد این شهر عمدتا وابسته به ماهیگیری و میادین نفت و گاز است، و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تاسیس شده در آمریکای شمالی تاریخچه‌ی این شهر به قرن شانزدهم میلادی برمی‌گردد. شهر سنت جانز بیش از صد و سیزده هزار نفر جمعیت دارد. این شهر به دلیل طبیعت فوق‌العاده زیبا و هزینه زندگی به نسبت پایین یکی از مقاصد مناسب برای دانشجویان است. در این مقاله به جزییات هزینه زندگی در سنت جانز کانادا می‌پردازیم:

هزینه مسکن

هزینه اجاره‌بهای آپارتمان مسکونی بیشترین سهم را در هزینه زندگی در سنت جانز کانادا دارد. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود هشتصد و هشتاد و هفت دلار کاناداست. اگر این واحد یک خوابه در حاشیه شهر قرار گرفته باشد، اجاره بهای آن به هفتصد و بیست و چهار دلار کانادا می‌رسد. در صورتی که تمایل داشته باشید با چند نفر همخانه شوید، هزینه اجاره یک واحد سه خوابه در مرکز شهر حدود هزار و چهارصد و هفتاد و پنج دلار و در حاشیه شهر حدود هزار و صد و شصت و شش دلار کانادا می‌باشد.

هزینه خوراک

پس از هزینه مسکن، خوراک ماهیانه سهم بزرگی در هزینه زندگی در سنت جانز کانادا دارد. هزینه تهیه غذا از یک رستوران ارزان‌قیمت حدود بیست و پنج دلار است. اما اگر بخواهید از رستوران کمی گران‌قیمت‌تر غذا تهیه کنید، هزینه تهیه غذا برای دو نفر به همراه پیش غذا و دسر به هفتاد و پنج دلار می‌رسد. هزینه تهیه غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد حدود یازده دلار است. در صورتی که بخواهید با تهیه مواد اولیه غذایی، وعده‌های غذایی خود را در منزل تهیه کنید، خوب است بدانید که پانصد گرم نان تازه سه و نیم دلار، دوازده عدد تخم مرغ حدود چهار دلار، یک کیلو فیله مرغ سیزده دلار، یک کیلو گوشت قرمز حدود پانزده دلار، یک کیلو سیب حدود شش دلار، یک کیلو گوجه حدود چهار دلار و یک کیلو پیاز حدود دو دلار می‌باشد.

هزینه قبوض و حمل و نقل

پس از هزینه خوراک و مسکن، هزینه ضروری دیگر برای دانشجویان هزینه قبوض ماهانه و حمل و نقل است که باید پیش از مهاجرت تحصیلی به کانادا برای آن برنامه ریزی کرد. هزینه قبوض خدمات شهری( آب، برق و پسماند) به علاوه هزینه سرمایش و گرمایش برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری حدود سیصد و چهل دلار کاناداست. هزینه اینترنت ADSL با سرعت شصت مگابایت و حجم نامحدود برای یک ماه حدود صد و شانزده دلار کاناداست. هزینه بلیط یک سفره برای اتوبوس دو و نیم دلار کانادا و بلیط اعتباری یک ماهه نود و سه دلار می‌باشد. هزینه کرایه تاکسی برای مسافتی هشت کیلومتری حدود سیزده دلار است.

سایر موارد در هزینه زندگی در سنت جانز کانادا

علاوه بر سه هزینه عمده که در بالا ذکر شد، هزینه‌های دیگر مانند هزینه‌های تفریح و یا خرید پوشاک نیز جزو هزینه‌های ماهانه می‌تواند باشد که کاملا بستگی به سبک زندگی هر شخص دارد. برای نمونه هزینه یک ماه باشگاه ورزشی حدود هفتاد دلار کانادا، و هزینه بلیط سینما پانزده دلار است. برای خرید پوشاک نیز می‌توان به این موارد اشاره نمود: هزینه یک شلوار جین حدود چهل و پنج دلار، هزینه یک لباس تابستانی سی دلار، هزینه یک جفت کفش کتانی نود و شش دلار، و هزینه یک جفت کفش چرم مردانه نود و پنج دلار کاناداست.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: