بهترین کالج های کانادا سکوی پرتاب ایده‌ال برای ادامه تحصیل در دانشگاه و یا آغاز به کار در خاک این کشور است. این کالج ها پذیرای افرادی هستند که قصد تحصیل در کانادا را دارند، و با برگزاری دوره‌های آموزشی و فنی حرفه‌ای و ارایه مدرک دیپلم و یا پایان دوره به تسریع پذیرش در دانشگاه‌ها و مصاحبه‌های کار کمک می‌کنند، در این مقاله به هفت مورد از بهترین کالج های کانادا می‌پردازیم.

لیست بهترین کالج های کانادا

از میان کالج های متعدد کانادا، این هفت نام پذیرای دانشجویان خارجی هستند، و کیفیت آموزش آنها اعتباری بین‌المللی دارد:پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید با ما همراه باشید.

کالج الگانکوین (Algonquin College)

در صدر لیست بهترین کالج های کانادا کالج الگانکوین قرار دارد که در شهر اوتاوا ایالت اونتاریو واقع شده، و به رویکردهای نوآورانه‌اش در آموزش مشهور است. کالج الگانکوین بیش از سیصد دوره با امکان ارایه دیپلم و یا گواهی پایان دوره برگزار می‌کند. البته لیست دوره‌ها با توجه به نیاز محلی قابل تغییر است. در صورتی که نیاز به شغل خاصی احساس شود، کالج الگانکوین متناسب با آن نیاز دوره‌‌های جدید به برنامه آموزشی اضافه می‌نماید. در پژوهشی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده، بیش از نود درصد از دانشجویان کالج الگانکوین در کمتر از شش ماه از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شده‌اند.

موسسه فناوری بریتیش کلمبیا (British Columbia Institute of Technology)

موسسه فناوری بریتیش کلمبیا یک کالج پلی‌تکنیک در شهر برنابی ایالت بریتیش کلمبیاست، که بیست دقیقه از شهر ونکوور فاصله دارد. این کالج یکی از بهترین کالج های کانادا می‌باشد که به طور تخصصی در زمینه‌های متعددی کار می‌کند. از میان این رشته ها می‌توان به فناوری، کسب و کار، کامپیوتر و مهندسی اشاره کرد. در این کالج دوره‌ای مختص دانشجویان بین‌المللی به نام ISEP ارایه می‌شود که به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا در زمینه زبان انگلیسی و تجارت مهارت بهتری کسب کنند. این دوره‌ها برای دانشجویانی در نظر گرفته شده که زبان انگلیسی زبان دوم آنهاست، و روی مهارت خواندن و نوشتن تمرکز دارد. این دوره به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد تا در دیگر دوره‌های این کالج نیز شرکت کنند، و مسیری مناسب برای تحصیل افراد غیر انگلیسی زبان در کاناداست.

کالح داوسن (Dawson College)

این کالج در مرکز شهر مونترال واقع شده و در زمینه‌های مختلف آموزشی دوره‌های با کیفیتی برگزار می‌کند. هم‌اکنون در این کالج بیش از بیست و یک دوره از پزشکی و مهندسی تا کسب و کار و هنر ارایه می‌شود و یکی از بهترین کالج های کانادا به شمار می‌آید. همچنین برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند، دوره‌های آماده‌سازی برای دانشگاه در نظر گرفته شده که در سالهای اخیر جزو گزینه‌های محبوب دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه به خاطر پردیس بزرگ، دوره‌های آماده‌سازی برای دانشگاه، دوره‌های حرفه‌ای و تیم‌های ورزشی‌اش شهرت دارد.

کالج لاسل (LaSalle College)

این کالج یک کالج بین‌المللی است که بیست و دو پردیس در سراسر دنیا دارد، و سهم کانادا از این بین سه پردیس است. تمرکز کالج لاسل روی کاریابی دانشجویان است، و درصد بالایی از مجموع دانشجویان این کالج را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. کالج لاسل در کانادا دوره‌های زیادی برگزار می‌کند که طول آنها به طور میانگین یکسال است. پردیس مونترال سه مدرسه دارد و دوره‌های بینارشته‌ای برگزار می‌کند. پردیس ونکوور با موسسه هنر ونکوور (the Art Institute of Vancouver) همکاری می‌کند، و دوره‌های پردیس تورنتو بیشتر بر روی هنرهای دیجیتال، توسعه وب و کسب و کار متمرکز است.

کالج محلی نیوبرانزویک (New Brunswick Community College)

این کالج نیز یکی از بهترین کالج های کانادا و متشکل از شیش پردیس است که اغلب آنها در کنار رودخانه‌های نیوبرانزویک واقع شده‌اند. این دانشگاه به برگزاری دوره‌های متنوع و شهریه‌های بسیار مناسب شهرت دارد، و پاسخگوی نیاز طیف گسترده‌ای از دانشجویان است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با پرداخت کمتر از هشت هزار دلار کانادا در بعضی از دوره‌های این کالج شرکت کنند. بسته به شرایط دانشجو، می‌توان در دوره‌های پاره وقت و یا آنلاین کالج محلی نیوبرانزویک نیز شرکت کرد. به سبب همکاری این کالج با دانشگاه نیوبرانزویک دانشجویانی که نمره آیلتس پایینی دارند، می‌توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند، و زبان خود را بهبود ببخشند.

کالج سنکا (Seneca College)

این کالج که شهر تورنتو قرار دارد یکی از بزرگترین کالج‌های کاناداست. کالج سنکا دوره‌های متعددی با هدف بهبود مهارت‌های کاری و کمک به اقتصاد کانادا برگزار می‌کند. این کالج همچنین چندین دوره در مقطع کارشناسی و بالاتر را ارایه می‌نماید. بسیاری از دوره‌های ارایه شده متناسب با تغییرات بازار جهانی به روز می‌شوند تا بهتر پاسخگوی نیاز آینده باشند. تغییرات نوآورانه و استفاده از فناوری‌های جدید برای آماده‌سازی دانشجویان جهت اشتغال پس از فارغ‌التحصیلی یک از باورهای اصلی مدیران این کالج است.

کالج محلی ونکوور (Vancouver Community College)

این کالج در شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است، و یکی از بهترین کالج های کانادا در زمینه دوره‌های شغلی در ایالت به حساب می‌آید. کالج محلی ونکوور شهریه بسیار مناسبی برای دانشجویان در نظر گرفته است، و هر ساله پذیرای صدها دانشجوی خارجی است. این کالج برای دوره‌های کارآموزی با هدف کسب تجربه واقعی شهرت دارد. هم اکنون بیش از بیست زمینه آموزشی در این کالج ارایه می‌شود، و از میان دوره‌های محبوب می‌توان به دیزاین، هتلداری و حمل و نقل اشاره نمود.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در کانادا ،می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور از مشاوران ما کمک بگیرید.

منبع: