دانشگاه های علوم انسانی کانادا به دلیل اعتبار جهانی و کیفیت بالای آموزش یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای کسانی است که قصد تحصیل در کانادا را دارند. در این مقاله از بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا و برخی از رشته‌های ارایه شده در این زمینه نام می‌بریم.

لیست بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا

طبق رده‌بندی وبسایت U.S News دانشگاه های برتر کانادا در زمینه علوم انسانی به شرح زیر است:

دانشگاه تورنتو

این دانشگاه با ارایه بیش از هفتصد دوره در مقطع کارشناسی و دویست دوره در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه بیست و پنجم دنیا، و با کسب امتیاز ۸۶.۹ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه ششم در دنیا است.

دانشگاه مگ گیل

این دانشگاه با ده دانشکده و ارایه بیش از سیصد دوره تحصیلی دانشگاه سی و یکم دنیا و با کسب امتیاز ۷۲.۹ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه سی و هفتم در دنیا است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه پذیرای بیش از شصت و پنج هزار دانشجوست که شانزده هزار نفر آنها از دانشجویان بین‌المللی هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا چهل و پنجمین دانشگاه برتر دنیا، و با کسب امتیاز ۷۱.۳ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه چهل و چهارم در دنیا است.

دانشگاه یورک

این دانشگاه در میان دانشگاه‌های دنیا بین رده پانصد و سی تا پانصد چهل قرار گرفته است، و یکی دیگر از بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا می باشد که با کسب امتیاز ۵۱ از ۱۰۰ حائز رتبه صد و سی و پنجم در دنیا است.

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه با داشتن پنج پردیس در رتبه صد و نوزدهم دنیا، و با کسب امتیاز ۴۹.۷ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه صد چهل و چهارم دنیاست.

دانشگاه کنکوردیا

این دانشگاه با پذیرش بیش از چهل و هشت هزار دانشجو در میان دانشگاه‌های دنیا در رتبه چهارصد و هفتاد و هفتم دنیا قرار می‌گیرد، و با کسب امتیاز ۴۸.۹ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه صد و پنجاه و سوم در دنیا است.

دانشگاه وسترن

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا دانشگاه وسترن است که در میان دانشگاه‌های دنیا رتبه دویست و سوم، و با کسب امتیاز ۴۷.۸ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه صد و پنجاه و نهم در دنیا می‌باشد و گزینه ی مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می آید.

دانشگاه کلگری

این دانشگاه دارای چهارده دانشکده و پنجاه و سه دپارتمان است که بیش از دویست دوره آموزشی ارایه می‌دهند. دانشگاه کلگری در میان دانشگاه‌های دنیا دارای رتبه دویست و چهل و ششم، و با کسب امتیاز ۴۴.۶ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه صد و هفتاد و هشتم در دنیا است.

دانشگاه سایمون فریزر

این دانشگاه با داشتن سه پردیس پذیرای بیش از سی هزار دانشجوست، و در میان دانشگاه‌های دنیا در رتبه سیصد و بیست و سوم قرار دارد. دانشگاه سایمون فریزر  با کسب امتیاز ۴۴.۱ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه صد و هشتاد و چهارم در دنیا است.

دانشگاه اوتاوا

حدود ۳۵ هزار دانشجوی کارشناسی و بیش از ۶ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، و یکی از بهترین دانشگاه های علوم انسانی کانادا به شمار می‌آید. این دانشگاه با کسب امتیاز ۴۲.۶ از ۱۰۰ در زمینه علوم انسانی حائز رتبه صد و نودم در دنیا است.

رشته‌های ارایه شده در زمینه علوم انسانی

از میان رشته‌های ارایه شده در زمینه علوم انسانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود. البته توجه داشته باشید که این لیست تمام رشته‌ها را پوشش نمی‌دهد. برای اطلاع از تمام رشته‌های ارایه شده در یک دانشگاه باید به وبسایت آن مراجعه نمود.

  • رسانه و ارتباطات
  • علوم سیاسی
  • آموزش
  • جامعه شناسی
  • تاریخ
  • فلسفه
  • زبانشناسی
  • روزنامه نگاری

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع: