دانشگاه کنکوردیا در شهر مونترال استان کبک کانادا قرار دارد و یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان این استان است. دانشگاه کنکوردیا رتبه ۱۷ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۴۷۷ را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد. دانشگاه کنکوردیا کانادا در حدود ۳۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دارد و در حدود ۴۶ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل در کانادا هستند. همچنین، در حدود ۱۰ هزار دانشجوی بین‌الملل و ۱۰۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه کنکوردیا تحصیل می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا بیشتر در مورد شرایط پذیرش دانشگاه کنکوردیا کانادا صحبت کنیم.

شرایط پذیرش کارشناسی دانشگاه کنکوردیا کانادا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید باید بدانید حداقل معدل لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کنکوردیا برای هر رشته متفاوت است. به طور کلی می‌توان گفت متوسط معدل لازم برای اخذ پذیرش رشته‌های کارشناسی دانشگاه کنکوردیا نمره ۱۴ به بالا است. داشتن مدرک زبان و اصل دیپلم مقطع متوسطه نیز برای انجام فرآیند اپلای دانشگاه کنکوردیا الزامی است.

شرایط پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه کنکوردیا کانادا

حداقل معدل لازم برای اخذ پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه کنکوردیا کانادا نمره ۱۴ است. داشتن مدارک دیگر مانند مدرک زبان، کارنامه و ریز‌نمرات مقطع قبلی، رزومه، توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه نیز برای انجام فرآیند اپلای مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه کنکوردیا الزامی است. لازم به ذکر است که مدارک لازم و شرایط اپلای برای هر رشته در دانشگاه کنکوردیا می‌تواند متفاوت باشد و به همین دلیل متقاضیان باید با مراجعه به سایت دانشگاه و رشته مورد نظر خود، اطلاعات کافی را از شرایط و مدارک لازم برای اپلای کسب کنند.

همچنین حداقل نمره زبان برای اپلای برای رشته‌های مختلف دانشگاه کنکوردیا متفاوت است. به طور متوسط، حداقل نمره زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه کنکوردیا، تافل ۷۵ تا ۸۹، آیلتس ۶.۵ و PTE آکادمیک ۵۰ است. همچنین دانشگاه کنکوردیا موقتاً مدرک زبان دولینگو را نیز از متقاضیان می‌پذیرد و حداقل نمره زبان دولینگو برای اپلای دانشگاه کنکوردیا، نمره ۱۰۵ تا ۱۱۹ است.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های پایان‌نامه محور در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دارند باید قبل از شروع فرآیند اپلای، استاد راهنما پیدا کنند. دانشجویان باید با توجه به زمینه علمی که در آن تحصیل و تحقیق می‌کنند، با اساتید مربوطه ارتباط برقرار کرده و یکی از اساتید دانشگاه کنکوردیا را به عنوان استاد راهنما و یا همان سوپروایزر انتخاب کنند.

شهریه دانشگاه کنکوردیا کانادا

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه برای دانشجویان کارشناسی مبلغی در حدود ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار در هر ترم است که این مبلغ با توجه به رشته تحصیلی می‌تواند تغییر کند. هزینه تحصیل دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز مبلغی بین ۶ تا ۸ هزار دلار در هر ترم است.

لازم به ذکر است که دانشجویانی که از دانشگاه کنکوردیا پذیرش دریافت می‌کنند باید علاوه بر دریافت استادی پرمیت، گواهی پذیرش کبک (CAQ) را هم دریافت کنند.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منابع