یکی از بارزترین ویژگی‌های بن این است که این شهر، علی‌رغم قدیمی بودن دارای کمپانی‌های بین‌المللی و مدرن است. این شهر همچنین به عنوان یکی از شهرهای دولتی آلمان به حساب می‌آید. شهر بن دارای مؤسسات و دانشگاه‌های برتری نظیر دانشگاه بن است که هر ساله هزاران دانشجوی بین‌المللی را به خود جذب می‌کند. دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل در آلمان هستند، می‌توانند بن را در اولویت خود قرار دهند. افرادی که تمایل به زندگی در شهر بن آلمان را دارند، باید با اطلاعاتی نظیر مساحت و جمعیت شهر بن آلمان، کیفیت زندگی در شهر بن آلمان، آب و هوا در شهر بن آلمان و هزینه زندگی در شهر بن آلمان آشنا شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر بن آلمان

شهر بن در آلمان دارای مساحتی به اندازه ۱۴۱/۱ کیلومترمربع است و تعداد ساکنان آن در سال ۲۰۲۰ برابر ۳۱۳۱۲۵ نفر هستند. همچنین فاصله بن از شهرهای کلن و دوسلدورف به ترتیب برابر ۲۸/۹۳ کیلومتر و ۷۱/۳۰ کیلومتر است.

کیفیت زندگی در شهر بن آلمان

آشنایی با میزان کیفیت زندگی در شهر بن آلمان برای کسانی که تمایل به زندگی در این شهر دارند، بسیار مهم است. برای مثال شاخص قدرت خرید مردم در شهر بن آلمان، بالا، شاخص امنیت در این شهر، بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و شاخص آلودگی هوا نیز پایین است. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر بن آلمان بسیار بالا است.

آب و هوا در شهر بن آلمان

به طور کلی شهربن دارای تابستان‌های معتدل به همراه آسمان ابری و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد فراوان و آسمان ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در شهر بن آلمان از ۰ درجه سانتی‌گراد تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۷- درجه سانتی‌گراد یا بیشتر از ۳۱ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر بن آلمان از چهارم ماه ژوئن آغاز شده و تا هشتم ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر سوم ماه آگوست با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین فصل سرد سال در بن از شانزدهم ماه نوامبر تا ششم ماه مارس بوده و متوسط دمای هوا در این مدت برابر ۹ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم در شهر بن، هشتم ماه فوریه با حداقل دمای ۰ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد است.

در نهایت باید بگوییم که براساس نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از شهر بن از اواسط ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است. دمای هوا نیز در این مدت، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر آلمان

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور کلی هزینه متوسط زندگی در شهر بن برای یک نفر برابر ۸۰۳/۹۶ یورو در ماه است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر بن نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۱ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۶۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰/۷۳ یورو، ۱/۱۲ یورو، ۲/۲۸ یورو، ۱/۷۴ یورو و ۸/۲۳ سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۲/۳۴ یورو، ۱ یورو و ۱/۳۷ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر بن نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۳ یورو و ۹۵ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند، باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۱/۹۰ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۳/۵۰ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر بن برابر ۱/۴۲ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر بن حدود ۷۶۷ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۵۷۷ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۱۴۸۳ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۱۱۰۸ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر بن را دارند، باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۵۹۶۷ یورو و ۳۴۳۳ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۰۸ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۱ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند، متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۸۹ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) برابر ۳۵/۵۰ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز برابر ۷۷/۲۵ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۰۱/۳۳ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۴ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۲۰/۲۵ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۱۲ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع:

https://www.numbeo.com/quality-of-life/in/Bonn

https://weatherspark.com/y/58057/Average-Weather-in-Bonn-Germany-Year-Round

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Bonn