اگر به دنبال تحصیل در کانادا یا مهاجرت به این کشور هستید، استان کبک کانادا می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای ادامه تحصیل یا مهاجرت باشد. هزینه زندگی در این استان نسبتاً پائین است و همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد، کبک را برای تحصیل و یا مهاجرت انتخاب کنند. شهر‌های مونترال و کبک‌سیتی از جمله شهر‌های بزرگ و مدرن این استان هستند. زبان رایج در استان کبک کانادا فرانسوی است. قوانینی مانند قوانین مهاجرتی، در استان کبک تا حدی با بقیه نقاط کانادا متفاوت است. در ادامه در مورد راه‌های مهاجرت به کبک کانادا بیشتر صحبت می‌کنیم.

مسیر‌های مهاجرت به استان کبک

استان کبک کانادا از لحاظ بازار کار یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت است. دانشگاه‌های معتبر و هزینه زندگی مناسب این استان نیز از دیگر دلایل مهاجرت به این استان است. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کبک کانادا وجود دارد که در ادامه بهترین آنان را معرفی می‌کنیم:

  • برنامه تجربه کبک-کار در کبک
  • برنامه تجربه کبک-تحصیل در کبک
  • مهاجرت از راه تجارت به کبک
  • برنامه نیروی کار ماهر کبک

برنامه تجربه کبک – کار در کبک

برنامه تجربه کبک یکی از بهترین مسیر‌ها برای افرادی است که قصد دریافت اقامت دائم کبک کانادا را دارند. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های لازم برای استفاده از این برنامه، داشتن دانش زبان فرانسوی است. همانطور که قبلتر گفتیم، زبان رسمی استان کبک کانادا فرانسوی است و برای مهاجرت به این استان یاد گرفتن زبان فرانسوی از الزامات است.

تنها افرادی از این برنامه می‌توانند استفاده کنند که زمان ارسال درخواست خود، در استان کبک مشغول به کار باشند. افرادی که با استفاده از ویزا‌های موقت و برای کارآموزی به کبک آمده‌اند و در حال کار کردن در این استان هستند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. برای شرکت در این برنامه، متقاضیان باید در ۲ سال اخیر به مدت ۱۲ ماه به صورت تمام وقت در کبک کار کرده باشند. همچنین مشاغلی که افراد باید برای استفاده از این برنامه داشته باشند، شغل‌های مدیریتی، فنی و تخصصی است.

برنامه تجربه کبک – تحصیل در کبک

افرادی که در کبک مشغول به تحصیل هستند و یا دوره تحصیل آنان تمام شده می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.  برای استفاده از این برنامه باید دوره تحصیل افراد تمام شده باشد و یا تا ۶ ماه پس از ارسال درخواستشان تمام شود. افرادی که در مقاطع دانشگاهی در کبک مشغول به تحصیل بوده‌اند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. طبق تجربه، حداقل مدت تحصیل در کبک برای استفاده از این برنامه مهاجرتی ۲ تا ۳ سال است و افرادی که برای دریافت دیپلم‌های فنی به کبک کانادا آمده‌اند باید قبل از اینکه برای مهاجرت اقدام کنند، بررسی کنند که دوره تحصیل آنان مورد قبول قرار می‌گیرد و یا خیر. لازم به ذکر است که کسانی قصد دارند از برنامه تجربه تحصیلی کبک استفاده کنند باید حتماً زبان فرانسوی را به خوبی یاد گرفته باشند.

مهاجرت از راه تجارت به کبک

مهاجرت از راه تجارت و کسب و کار به کبک کانادا برای دو دسته از افراد مناسب است، کارآفرینان و سرمایه گذاران. برای استفاده از این برنامه، متقاضیان باید از نظر مالی، سرمایه خوبی داشته باشند. این برنامه برای افرادی که کسب و کار خود را دارند بسیار مناسب است و این فرصت را در اختیارشان می‌گذارد تا کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنند. افرادی که می‌خواهند از این برنامه مهاجرتی استفاده کنند باید یک ایده برای راه اندازی کسب و کار خود داشته باشند. همچنین لازم است تا ۲۰۰ هزار دلار برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار مد نظرشان داشته باشند و یا سرمایه لازم را یک شرکت تجاری شناخته شده در کبک تهیه کند.

برنامه نیروی کار ماهر کبک

برنامه نیروی کار کبک تقریباً شبیه برنامه ورود سریع است و برای کسانی که خارج از کانادا هستند مناسب است. در تغییراتی که در سال‌های اخیر در این برنامه ایجاد شده، افراد بر اساس توانایی‌هایی که دارند امتیاز‌دهی می‌شوند و هر سال کسانی که بالاترین امتیاز‌ها را کسب کرده اند موفق به استفاده از این برنامه می‌شوند.

در این برنامه فاکتور‌های زیر در امتیازدهی افراد موثر هستند:

  • تحصیلات (تا ۱۴ امتیاز)
  • سابقه کار (تا ۸ امتیاز)
  • سن (تا ۱۶ امتیاز)
  • سطح زبان فرانسه (تا ۱۶ امتیاز)
  • مشخصات همسر (تا ۱۷ امتیاز)

پارامتر‌های دیگری نیز در امتیازدهی به افراد هستند که در بالا به مهم‌ترین آنها اشاره شد. داشتن پیشنهاد کاری از کبک یکی از مهم‌ترین پارامتر‌ها برای قبولی افراد در این برنامه است. در حال حاضر برنامه نیروی کار ماهر کبک یکی از رقابتی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا است که هر سال افرادی زیادی برای شرکت کردن در آن ثبت‌نام می‌کنند.

افرادی که قصد استفاده از این برنامه را دارند باید کاملاً از نوع امتیاز‌دهی، مدارک و مهارت‌های لازم اطلاع کافی داشته باشند. قبل از استفاده از این برنامه افراد می‌توانند به صورت حدودی امتیاز خود را محاسبه کنند. برای وارد شدن به این برنامه، افراد مجرد باید حداقل ۵۰ امتیاز و افراد متأهل ۵۹ امتیاز داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.



منبع: