هزینه زندگی در تورنتو کانادا یکی از مواردی است که می‌بایست قبل از مهاجرت به این شهر به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. شهر تورنتو مرکز استان اونتاریو کانادا است و در قسمت جنوب شرقی کشور کانادا قرار دارد. تورنتو با جمعیتی در حدود ۳ میلیون نفر یکی از کلانشهر‌ها و شهر‌های مدرن کانادا محسوب می‌شود. تورنتو کانادا از قسمت جنوبی با کشور آمریکا هم مرز است و از زمان‌های قدیم مهاجران زیادی این شهر را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. اقتصاد تورنتو به عنوان یک کلانشهر، اقتصاد قوی است و شرایط زندگی در این شهر باعث شده تا بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در کانادا یا مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند، تورنتو را برای ادامه زندگی خود انتخاب کنند.

تورنتو یکی از شهر‌های گران قیمت کانادا است و بسیاری از هزینه‌ها در این شهر بیشتر از دیگرنقاط کانادا است.  سوالی که اکثر افرادی که قصد زندگی در تورنتو دارند این است که هزینه زندگی در تورنتو کانادا چقدر است؟ در ادامه سعی بر این داریم تا به این سوال پاسخ دهیم.

هزینه‌ها و سبک زندگی در تورنتو کانادا

به صورت کلی هزینه مسکن، رفت و آمد و خرید مایحتاج روزانه در تورنتو در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است. هزینه‌های زندگی در تورنتو کانادا تا حد بسیار زیادی مرتبط با سبک زندگی افراد است. به عنوان مثال هزینه رفت و آمد افرادی که از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند با کسانی که از ماشین شخصی استفاده می‌کنند متفاوت است. همچنین قیمت خرید و یا اجاره مسکن در نقاط مختلف تورنتو متفاوت است.

به طور متوسط تورنتو یکی از شهر‌های گران قیمت آمریکای شمالی محسوب می‌شود ولی با این حال، افراد با هر درآمد و سبک زندگی در این شهر زندگی می‌کنند. بر اساس آمار‌های رسمی و میانگین هزینه‌های زندگی در تورنتو، یک فرد تنها باید حداقل در سال در حدود ۴۰ هزار دلار درآمد داشته باشد تا بتواند در تورنتو زندگی کند. هزینه‌های ماهیانه زندگی در تورنتو در ۲ سال گذشته در حدود ۸۰۰ دلار افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نیز ۴۰۰ دلار به هزینه‌های ماهیانه زندگی در تورنتو اضافه شود.

افرادی که قصد زندگی در تورنتو را دارند حتماً باید از قبل میزان درآمد خود را محاسبه کنند تا وقتی که در تورنتو ساکن شدند دچار مشکلات مالی نشوند. همچنین افرادی که به همراه همسر، فرزند و یا اعضای دیگر خانواده خود می‌خواهند در تورنتو زندگی کنند باید توجه داشته باشند که متناسب با افزایش تعداد اعضای خانواد، هزینه‌های زندگی در تورنتو نیز بیشتر می‌شود.

هزینه مسکن

متوسط قیمت خرید خانه در تورنتو مبلغی در حدود ۸۸۳ هزار دلار است که ۱۵ درصد آن به صورت یکجا باید پرداخت شود و در حدود ۷۷۲ هزار دلار آن شامل وام ۲۵ ساله می‌شود. به طور متوسط اقساط وام مسکن در تورنتو در حدود ۳۶۳۰ دلار در ماه می‌شود. همچنین هزینه بیمه مسکن در حدود ۴۵۲ دلار در ماه است. در مجموع هزینه مسکن برای افرادی که قصد خرید خانه دارند مبلغی در حدود ۴ هزار دلار در ماه می‌شود.

میانگین اجاره خانه یکخوابه در تورنتو در سال گذشته در حدود ۲۳۰۰ دلار در ماه بوده است. از آنجایی که بیشتر صاحبخانه‌ها مستأجرین را ملزم به تهیه بیمه مسکن می‌کنند، در حدود ۳۵ دلار در ماه به هزینه اجاره خانه اضافه می‌شود. همچنین هزینه اجاره خانه یکخوابه در خارج از مرکز تورنتو مبلغی در حدود ۱۸۰۰ دلار در ماه است. هزینه اجاره خانه ۳ خوابه در مرکز تورنتو در حدود ۳۶۰۰ دلار در ماه و هزینه اجاره خانه ۳ خوابه در خارج از مرکز تورنتو مبلغی در حدود ۲۷۰۰ دلار در ماه است.

همانطور که مشخص است، هزینه مسکن در تورنتو به تعداد اتاق خواب و محله‌ای که خانه در آن قرار دارد وابسته است.

هزینه حمل و نقل

ساکنان تورنتو برای استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی باید کارت تردد (Presto Pass) تهیه کنند که در حدود ۱۳۸ دلار در ماه هزینه دارد. همچنین گزینه‌های دیگری برای رفت آمد در تورنتو وجود دارد مانند استفاده از تاکسی‌های اینترنتی. تاکسی‌های اینترنتی خدماتی تحت عنوان سواری مشترک دارند که هزینه استفاده از این خدمات کمتر از هزینه استفاده از تاکسی‌های اینترنتی به صورت دربست است. استفاده از سواری‌های مشترک در تورنتو بسیار طرفدار دارد و بسیاری از افراد برای جا به جایی در شهر تورنتو از این خدمات استفاده می‌کنند.

به طور متوسط فردی که در تورنتو زندگی می‌کند با خرید اشتراک یکساله کارت تردد و متوسط ۴ بار استفاده از خدمات سواری مشترک در ماه، مبلغی در حدود ۲۵۸ دلار در ماه بابت حمل و نقل می‌پردازد.

قیمت خرید یک ماشین معمولی و متوسط در تورنتو در حدود ۲۵ هزار دلار است که به صورت اقساطی خریداری می‌شود. اقساط ماشین به طور متوسط در حدود ۳۵۰ دلار در ماه می‌شود. همچنین بیمه ماشین در کانادا به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود. مبلغ بیمه به قیمت ماشین و سابقه رانندگی صاحب آن بستگی دارد و به صورت متوسط مبلغی در حدود ۲۰۰ دلار در ماه است. علاوه بر اقساط و هزینه بیمه، افرادی که قصد تردد در مرکز تورنتو را دارند باید هزینه‌های دیگری مانند هزینه جای پارک، هزینه بنزین و هزینه تعمیرات ماشین را نیز بپردازند.

هزینه خوراک و غذا

در چند سال اخیر، استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش غذا در تورنتو بسیار طرفدار پیدا کرده است. ساکنان تورنتو به طور متوسط در حدود ۲۱۵ دلار در ماه مواد غذایی خریداری می‌کنند و همچنین در حدود ۲۸۰ دلار در ماه صرف رفتن به رستوران و غذا خوردن خارج از خانه می‌کنند.

هزینه خورد و خوراک هم مانند دیگر هزینه‌ها تا حد زیادی وابسته به سبک زندگی افراد است. به عنوان مثال اگر شخصی تصمیم بگیرد که فقط در خانه غذا بخورد و از رستوران‌ها خرید نکند می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های خوراک خود صرفه جویی کند.

در ادامه هزینه بعضی از اقلام مورد نیاز زندگی را با هم مشاهده می‌کنیم.

کالا دلار کانادا
500 گرم نان 3 دلار
یک کیلو برنج 4 دلار
12 عدد تخم مرغ 3.5 دلار
یک کیلو فیله مرغ 15 دلار
یک کیلو گوشت 21 دلار
یک کیلو سیب زمینی 3.2 دلار
یک لیتر بنزین 1.2 دلار
هزینه قبوض 144 دلار در ماه
هزینه موبایل و اینترنت 155 دلار در ماه
هزینه ورزش و تفریح 65 دلار در ماه
یک لیتر شیر 3 دلار

همانطور که مشخص است برای داشتن زندگی معمولی در تورنتو در حدود ماهیانه ۳۵۰۰ دلار درآمد لازم است. با توجه به سبک زندگی و عادات مختلفی که افراد دارند، هزینه زندگی برای هر شخصی متفاوت است. پس بهتر است حتماً قبل از مهاجرت به تورنتو، محل سکونت، میزان درآمد و گزینه‌های دیگری که به مسائل مالی مربوط هستند را حتماً در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.



منبع: