بر اساس اخبار منتشر شده از خبرگزاری CNN، شیوع ویروس کرونا در ایتالیا حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. در پی این همه‌گیری، آمریکا سفرهای خود را به ایتالیا محدود کرد و همچنین خانه اپرا لا اسکالا بسته شد. طبق آنچه ایتالیا گزارش کرده است این کشور هم‌اکنون دارای تعداد ۱۶۹۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا است و ۳۴ نفر از مبتلایان نیز از دنیا رفته‌اند اما این کشور در حال بررسی و ارزیابی هر چه دقیق‌تر در خصوص کاهش و توقف شیوع این ویروس است. خبرگزاری CNN اظهار دارد که ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای غیر آسیایی دارای بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس است. دلتا ایر لاینز (یک شرکت هواپیمایی آمریکایی) نیز پروازهای خود را به میلان به تعویق انداخته است. همچنین بر اساس آنچه وب‌سایت رسمی خانه اپرا لا اسکالا اعلام کرده است، این مکان مشهور و محبوب تا تاریخ ۸ مارس تعطیل خواهد بود و نخست وزیر نیز اعلام کرده است که تمامی فعالیت‌ها و ملاقات‌ها در اماکن عمومی (حتی جشن‌ها و فعالیت‌های فرهنگی) تا این تاریخ (۸ مارس) متوقف خواهند شد.

بر اساس آنچه که Paola Stringa (کارمند یکی از نشریه‌های لمباردی) گزارش کرده است، در لمباردی (منطقه شمالی ایتالیا که در مرکز شیوع ویروس کرونا است) ۱ نفر از هر ۱۰ نفر مبتلا به این ویروس، از میان پرسنل پزشکی هستند.  همچنین  Giulio Gallera، ارزیاب و نماینده موضوعات مربوط به سلامت و مراقبت‌های درمانی در لمباری، در روز شنبه به گزارشگران گفت که این ناحیه در حال ارزیابی شرایط برای اختصاص یک بیمارستان به بیماران مبتلا به این ویروس است.

موضوع دیگری که خبرگزاری CNN درباره ایتالیا گزارش کرده، این است که این کشور چندین شهر را به حالت قرنطینه درآورده است و از ورود و خروج مردم به نواحی آلوده به ویروس جلوگیری می‌کند. ایتالیا همچنین به منظور متوقف کردن هر چه زودتر ویروس کرونا، تمامی اماکن دیدنی مانند موزه‌ها را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.