اگر به تحصیل در فرانسه علاقه دارید، خوب است با شهرهای این کشور آشنا شوید. سن تروپه و یا همان Saint-Tropez یکی از شهرهای فرانسه است که در بخش غربی نیس و به طور کلی در جنوب فرانسه واقع شده است. بسیاری از افراد با شنیدن نام سن تروپه ممکن است به فکر جشن، تفریح، قایق‌های تفریحی و… بیافتند که البته علاوه بر آنها می‌توان فعالیت‌های دیگری را در این شهر تجربه کرد. با وجود اینکه شهرهایی نظیر نیس و یا مارسی از سن تروپه بزرگتر هستند اما این شهر کوچک که داخل خط ساحلی قرار گرفته است مقصدی بسیار هیجان‌انگیزتر بوده و از نظر تعداد زیادی از افراد برای گذراندن وقت در آخر هفته‌ها بسیار مناسب است. افرادی که قصد سفر به شهر سن تروپه را دارند و یا می‌خواهند این شهر را برای زندگی انتخاب کنند باید اطلاعاتی آن داشته باشند. در ادامه به زندگی در شهر سن تروپه فرانسه و هزینه زندگی در شهر سن تروپه فرانسه خواهیم پرداخت.

زندگی در شهر سن تروپه

شهر سن تروپه به دلایل زیادی مانند غذاهای خوشمزه‌ای که دارد، دارای شهرت است. این شهر همچنین دارای دسرهای مخصوصی است که از سال ۱۹۵۰ ابداع شده‌اند و هنوز هم دارای محبوبیت هستند. آشنایی با اطلاعاتی درباره این شهر می‌تواند تا حدود زیادی به افرادی که می‌خواهند شهر سن تروپه را برای زندگی انتخاب کنند، مؤثر باشد. در ادامه به مزایای زندگی در شهر سن تروپه، شرایط آب و هوایی در شهر سن تروپه و جاذبه های گردشگری شهر سن تروپه می‌پردازیم.

مزایای زندگی در شهر سن تروپه

زندگی در شهر سن تروپه و یا سفر به این شهر دارای مزایای بسیاری برای زندگی است. برای مثال افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند می‌توانند با پیاده‌روی در بندر قدیمی که در مرکز شهر واقع شده است به تفریح بپردازند. این بندر قدیمی در شهر سن تروپه دارای تعداد زیادی قایق ماهیگیری است، خانه‌های رنگی وکافه‌های شیک است که بازدید از این بندر را دیدنی‌تر می‌کنند. موضوعی دیگر درباره زندگی در سن تروپه این است که افراد با رفتن به این شهر می‌توانند در ساحل، ریلکس کرده و در سکوت به آرامش بپردازند. همچنین نیس به شهر سن تروپه بسیار نزدیک بوده و تنها حدود ۱۱۲ کیلومتر با آن فاصله دارد بنابراین افرادی که در سن تروپه زندگی می‌گنند می‌توانند از طریق فرودگاه مشهوری که در نزدیکی سن تروپه واقع شده است با نیس رفت و آمد داشته باشند. در حقیقت شهر سن تروپه با شهرهای مشهور دیگری نیز نظیر مارسی و مونپلیه فاصله‌ای کم و به ترتیب حدود ۱۳۳ و ۲۷۲ کیلومتر دارد.

شرایط آب و هوایی در شهر سن تروپه

سن تروپه یکی دیگر از شهرهای بسیار عالیِ ریویرای فرانسه بوده و بین مارسی و نیس واقع شده است. شرایط آب و هوایی در شهر سن تروپه نیز با آب و هوا در تمامی سواحل شمالی دریای مدیترانه مشابه است. شهر سن تروپه به طور کلی دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. در ادامه با جزئیات بیشتری به شرایط آب و هوایی در شهر سن تروپه می‌پردازیم.

فصل بهار

بیشتر اوقات، سن تروپه دارای بهارهای گرم بوده و دمای متوسط روزانه در این فصل از ۱۴ درجه سانتی‌گراد در مارس تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد در می متغیر است. دمای هوا در عصر نیز در این فصل خنک بوده و حدود ۸ درجه سانتی‌گراد است که البته هوا در ماه می گرم‌تر شده و در شب به دمایی حدود ۱۳درجه سانتی‌گراد در شب می‌رسد. در ادامه به اطلاعاتی درباره ماه‌های مختلف شهر سن تروپه فرانسه می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعت‌های آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس +6/+15 9 ساعت 4 روز
آوریل +9/+17 10 ساعت 3 روز
می +12/+20 12 ساعت 2 روز

فصل تابستان

فصل تابستان در شهر سن تروپه فرانسه را می‌توان به عنوان شلوغ‌ترین زمان در نظر گرفت زیرا بیشتر گردشگران، تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. هوا در روزهای تابستانی بسیار گرم بوده و دمای متوسط روز در تابستان (در گرم‌ترین روزهای سال) حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. دمای هوا در عصر نیز مساعدتر بوده و دمایی حدود ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد دارد و برای فعالیت‌های متعددی مناسب است. در ادامه به اطلاعاتی دقیق‌تر درباره ماه‌های مختلف فصل تابستان در سن تروپه می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعت‌های آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
ژوئن +15/+24 13/5 ساعت 1 روز
جولای +12/+20/5 14 ساعت 1 روز
آگوست +8/+16/5 13 ساعت 1 روز

فصل پاییز

متوسط دمای روزانه هوا در فصل پاییز از ۱۴ درجه سانتی‌گراد تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و به عنوان فصلِ مخملی در این شهر شناخته می‌شود. دمای هوا در ماه اکتبر به طور چشمگیری تغییر می‌یابد. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره ماه‌های مختلف فصل پاییز می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعت‌های آفتابی در طول روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر +15/+25 11 ساعت 2 روز
اکتبر +12/+20/5 8/5 ساعت 3 روز
نوامبر +8/+16/5 7 ساعت 5 روز

فصل زمستان

زمستان را می‌توان به عنوان سردترین و بارانی‌ترین فصل سال در سن تروپه در نظر گرفت. همچنین وضعیت آب و هوا در سه ماهِ این فصل تقریباً ثابت بوده و متوسط دمای روز در آن حدود ۱۲ تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد است. دمای شب نیز در این فصل به طور متوسط برابر درجه سانتی‌گراد است. نکته‌ای دیگر درباره فصل زمستان نیز این است که دمای بسیار پایین و یا برف در این فصل، نادر بوده و در صورت وقوع به عنوان فاجعه در نظر گرفته می‌شود. جدول زیر اطلاعات دقیق‌تری درباره ماه‌های مختلف فصل زمستان را در سن تروپه نشان می‌دهد.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعت‌های آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر +5/+13 6/5 ساعت 3 روز
ژانویه +4/+12/5 6/5 ساعت 3 روز
فوریه +4/+13 7 ساعت 4 روز

جاذبه های گردشگری شهر سن تروپه

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شهر سن تروپه برای افرادی که می‌خواهند به این شهر سفر کنند بسیار مؤثر است. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، بسیاری از افراد با شنیدن نام این شهر به یاد جشن و بوتیک‌های طراحان مختلف و قایق‌های تفریحی لوکس بیافتند اما شهر سن تروپه دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز است که در این بخش می‌خواهیم به برخی آنها بپردازیم. برای مثال افرادی ک بازدید از موزه علاقه دارند می‌توانند از موزه‌هایی نظیر موزه هنر Annonciade، موزه Maritime و موزه پروانه‌ها در سن تروپه دیدن کنند. این شهر همچنین علاوه بر داشتن ساحل اختصاصی، به جهت داشتن سواحل عمومی که رایگان نیز هستند دارای محبوبیت است. درست است که سواحل عمومی سن تروپه رایگان اند ولی افراد باید برای صندلی‌های راحتی و چترِ آفتابگیر هزینه پرداخت کنند.

هزینه زندگی در شهر سن تروپه

آشنایی با هزینه زندگی در شهر سن تروپه یکی از حیاتی‌ترین موضوعات برای افرادی است که قصد زندگی در این شهر را داشته و یا می‌خواهند به شهر سن تروپه سفر کنند. همانطور که می‌دانید در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینه‌های متعددی نظیر هزینه مسکن، هزینه اغذیه و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه قبوض و اینترنت و… در نظر گرفته می‌شود که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

هزینه رستوران و اغذیه در شهر سن تروپه

هزینه موادغذایی و رستوران در سن تروپه فرانسه بسته به اینکه فرد به چه رستورانی رفته و یا چه غذایی سفارش می‌دهد متفاوت است. برای مثال افرادی که می‌خواهند هزینه مواد غذایی در رستورانی ارزان در سن تروپه فرانسه حدود ۱۴ یورو است در حالیکه فرد باید هزینه‌ای حدود ۵۰ یورو برای صرف غذا در یک رستوران با هزینه متوسط برای دو نفر در نظر بگیرد. هزینه مواد غذایی مختلفی نظیر شیر (۱ لیتر)، ۱ عدد نان (۵۰۰ گرم)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، ۱۲ عدد تخم‌مرغ و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۹۶/۰ یورو، ۳۲/۱ یورو، ۶۵/۱ یورو، ۹۵/۲ یورو و ۱۳ یورو است. همچنین هزینه‌های مربوط به فیله مرغ (۱ کیلوگرم) و گوشت گاو (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۴۴/۹ یورو و ۸۰/۱۶ یورو است. هزینه‌های میوه‌هایی مانند سیب، موز و پرتقال (همگی ۱ کیلوگرم) نیز از ۱ یورو تا ۳ یورو متغیر است.

هزینه حمل و نقل در شهر سن تروپه

کیفیت سیستم حمل و نقل در سن تروپه بالا بوده و هزینه آن نیز نسبت به دیگر شهرهای فرانسه نسبتاً ارزان است. برای مثال هزینه مربوط به کرایه تاکسی (به ازای هر کیلومتر) برابر ۰۶/۲ یورو بوده و هزینه ورودیه تاکسی نیز حدود ۵۰/۳ یورو است. همچنین افرادی که از وسیله نقلیه شخصی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید مبلغی حدود ۲ یورو به ازای هر ۱ لیتر بنزین بپردازند.

هزینه قبوض و اینترنت در شهر سن تروپه

هزینه قبوض ماهیانه بسته به سایز آپارتمان و سبک زندگی فرد متفاوت است. برای مثال هزینه مربوط به قبوض برق، آب، سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۱۸ یورو در ماه و هزینه اینترنت (۶۰Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) نیز حدود ۲۲ یورو است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید. در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع:

https://misstourist.com/a-weekend-in-saint-tropez-5-things-to-do/